KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het baantje van sua gezien in het echt, en ik kan goed geloven dat je daar op slicks bijna net zo snel bent 😉. Een hele hele harde stoffige baan en wat een temperaturen, succes met het beter worden 😉.
 
Ik kijk op internet maar kan niet vinden. Is er een goede crossband/noppenband die past op de orginele 17'inch velgen van de 625/640 smc??
Of moet ik perse 18/21 inch velgen en banden regelen?

Het is maar omdat ik offroad rijden een kans wil geven om te kijken of het wat voor mij is. Daarom wil ik niet teveel €€ uitgeven
 
Pirelli mt21 is een beetje 20 verhard/ 80 onverhard. In ons mulle zand en klei land zijn het niet de beste maar wel de hoogste nop die je gaat vinden.
 
Pirelli mt21 is een beetje 20 verhard/ 80 onverhard. In ons mulle zand en klei land zijn het niet de beste maar wel de hoogste nop die je gaat vinden.
Kan die niet vinden voor de velgen die er nou op zitten. Achter is 160/60/17 die lijkt al onmogelijk, laat staan voorband. Er past geeneens crossband op de standaard velg??
 
Kan die niet vinden voor de velgen die er nou op zitten. Achter is 160/60/17 die lijkt al onmogelijk, laat staan voorband. Er past geeneens crossband op de standaard velg??

Klopt standaart cross velgen zijn smaller dan SM of weg(motor) velgen. Maar zo'n setje pirelli's, michelin heeft ook wat, moet wel passen.
Welkom in de noppuhwereld. Cross is 21 en 19 inch, enduro 21 en 18 inch..... voor de "grote" banden.
:P
 
Als iemand nog een Duke II zoekt.. De mijne gaat de verkoop in zodra ie gefikst is. Ik heb een 950 SM gekocht. :+

Ik vervloek KTM aan de ene kant, maar de motoren die ze maken zijn hilarisch aan de andere kant. de 950 is geen uitzondering. :o 1e rotonde steppies aan de grond. ik schrok me helemaal de tyfus. :(
 
Als iemand nog een Duke II zoekt.. De mijne gaat de verkoop in zodra ie gefikst is. Ik heb een 950 SM gekocht. :+

Ik vervloek KTM aan de ene kant, maar de motoren die ze maken zijn hilarisch aan de andere kant. de 950 is geen uitzondering. :o 1e rotonde steppies aan de grond. ik schrok me helemaal de tyfus. :(
Zo'n 950 trekt me ook erg, benieuwd hoe dat rijdt.
 
ben er vrij zeker van dat het snel te snel gaat..... Hilarisch snel. Maar is toch heel anders dan SM, meer weg motor. Het was dat ze in 2007 nog niet in de US of A te koop waren en in europa zoveel duurder dat ik op zijn concurrent uit gekomen ben, de speed triple. Ook erg gelukkig mee, maar heeft heel ander karakter. Het zijn wielren fietsen maar beslist geen mountainbikes.

Maar wel coole actie om steppies al op de grond te rijden. Belooft veel goeds })


:W
 
Vind dat de achterrem ook niet echt doorremt. Op het asfalt kan ik het achterwiel amper blokkeren. Kan me voorstellen dat een SM niet al te hard mag remmen ivm offroad. Hoe is dat bij jullie?
 
De mijne ook, vrij agressief zelfs. Zijn je remblokken niet glazig? Genoeg olie in potje, ook niet te oud, lucht in systeem, remblokken op, "schuifmechanisme" remklauw vast gerot?? Zo maar ff wat gedachtes.

Hoe meer je het gebruikt hoe beter het gaat werken. Ik rem nagenoeg bijna altijd met beide remmen. De voorrem voor het meeste remmen en achter voor controle. Zorgt er oa voor dat je achterband niet op springt bij het remmen in grove omstandigheden.
 
Vind dat de achterrem ook niet echt doorremt. Op het asfalt kan ik het achterwiel amper blokkeren. Kan me voorstellen dat een SM niet al te hard mag remmen ivm offroad. Hoe is dat bij jullie?
Had ik ook nou valt het best mee. Check remblokjes. Check olie, vol en doorzichtig. Als laatste stel bij je voetrem de afstellingen op zijn strakst, het is 1 moer waarmee je de stangetje kan draaien en 1 soort van torx boutje, dan moet je zorgen voor weinig speling bij je voetrem. Beetje moeilijk uit te leggen maar het is doodsimpel. Nu rem ik bijna vol met een lichte tik, ook handig bij wheelies.
 
Afgelopen zondag wheelie instructie gehad. Ging beter en makkelijker dan verwacht op zand en noppuh. Mogen weer wat kloten naast en op de crossbaan. Zin in

 
Ja is net als met een double springen, goed gas, -snelheid en -vasthouden. Klaar }) Maar daar komt ook net nog wat bij. Vooral pijn als het niet goed gaat of te goed |(

Vandaag beslist dat ik de tabletop (120') compleet wilde springen. Na een aantal keren steeds wat sneller gaan GELUKT. Sua blij en te enthousiast, geeft gas en overspring de bastaard bij 3 m.... Had tijd genoeg om te denken van dat gaat zeer doen en ik had een aantal seconden geleden op de rem moeten trappen. Maar het geluk was met de dommen. Kwam akelig hard neer en schoot rechts de baan af, over de banden afzetting heen gewheelied :X :X Was akelig trots dat ik A die fuck berg had oversprongen B het avontuur zonder pijntjes heb overleeft en C ondanks harslag 250+ toch nog dat voorwiel over de bandenafzetting kreeg :') No nuts no glory

Zelfde ben ik bang voor met koppeling, gas en voila op z'n ruggie. Ik raak nu eenmaal snel te enthousiast. Dus ff kijken hoe onze lokale wheely hero het doet en na apen. Ging best goed, tot nu toe :')

*D
 
heeft er iemand toevallig nog 1 beugel of een setje beugels liggen voor een akrapovic demper voor mijn 640 lc4? hij komt uit 2006, met de dubbele dempers dus.
1 beugel is geknapt B|
 
Daar zijn zoveel truckjes te leren op een crossert, racen, kombochten, jumps, starten, stoppies etc.
Maar zo ziet het er idd uit. Alleen als je de knieen tegen de tank/zadel houdt dan slingert tie niet zo. Toch?


*O*
 
Daar zijn zoveel truckjes te leren op een crossert, racen, kombochten, jumps, starten, stoppies etc.
Maar zo ziet het er idd uit. Alleen als je de knieen tegen de tank/zadel houdt dan slingert tie niet zo. Toch?


*O*
Ik zit ver naar achteren. Plus sta behoorlijk recht met de motor. Hierdoor slingert de ktm zowiezo tijdens een wheelie. Mijn knieen gebruik ik als tegengewicht, als je goed oplet zie je het effect.
En mensen doe dit niet na, met dit bedoel ik je motor zo ver richting de toeren jagen :P Ik kon het schakelen maar niet onder de knie krijgen en heb uiteindelijk geleerd dat je makkelijker kan schakelen tijdens een wheelie als je laag in de toeren zit. Waarom weet ik niet, maar het is zo.
 
wat is je tandwielverhouding??
15-44, rijd echt TOP! 2e versnelling niet normaal trekkracht en niet op de grond te houden met vol gas, 3e versnelling gaat ook met de minste moeite wheelie. Maar het extra trekkracht is vooral leuk bij de bochten. 8-) Topsnelheid 160 GPS!, meer dan genoeg voor SM.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan