KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Liever niet. Dealers zijn al extreem duur en al helemaal hier in Gilze NB. Ben er niet op uit om mijzelf te naaien dank u. :+

Zijn de pakkingsets van het merk ATHENA goed kwaliteit?
Andere ff hannamax ff bellen, ja is ook een dealer. Doet het gelijk goed scheelt ook weer.
Of je laat het Door een beunhaas doen maar achteraf niet klagen.
 
Daar is niets mis met athena pakkingen of big bore sets.. Is de onderkant van je cilinder nog wel recht? pakkingen gaat niet zomaar lekken. Uiteraard kun je het zelf ook doen, volg een repareerhandleiding of weet wat je doet.

Sua is ook net weer uitgehobbiet



voorpootje ook weer klaar net als de rest voor de volgende rondes of abuse....

ride till it breaks, fix it, do it again etc etc etc. O-)

Wees blij dat je je onderdelen zo kunt bestellen zonder 100 euro aan transport en douane kwijt te zijn :( :( Das pas duur ;(


:W
 
Andere ff hannamax ff bellen, ja is ook een dealer. Doet het gelijk goed scheelt ook weer.
Of je laat het Door een beunhaas doen maar achteraf niet klagen.

Ja zal ook is vragen bij hannamax. Grote dealers als Dipi Moto enzo zijn absurd prijzig. Ben al langs geweest bij Grizzly Racing in Made, gespecialiseerd in alleen crossers 2t & 4t, ze doen ook crosswedstrijden. :] Daar zeiden ze, €150-€200 voor pakkingen en ongeveer 5 uur aan werk (€300). Dan zit ik op rond de €500.- :/ Mooi prijsje of duur, wat zegge jullie??

Dan ook gelijk even checken naar slijtage onderdelen als het blok toch open is.

@Sua ziet er wel recht uit, denk ik :+ . Ktm komt van 2006 met 20000KM. Heb hem nu al anderhalf jaar, maar voordat ik hem gekocht had had de ktm een jaartje stilgestaan. Denk dat het hierdoor komt dat ze lekken. Of de rotzooi olie van Kroon Oil heeft hem verkracht -O-
 
Ja zal ook is vragen bij hannamax. Grote dealers als Dipi Moto enzo zijn absurd prijzig. Ben al langs geweest bij Grizzly Racing in Made, gespecialiseerd in alleen crossers 2t & 4t, ze doen ook crosswedstrijden. :] Daar zeiden ze, €150-€200 voor pakkingen en ongeveer 5 uur aan werk (€300). Dan zit ik op rond de €500.- :/ Mooi prijsje of duur, wat zegge jullie??

Dan ook gelijk even checken naar slijtage onderdelen als het blok toch open is.

@Sua ziet er wel recht uit, denk ik :+ . Ktm komt van 2006 met 20000KM. Heb hem nu al anderhalf jaar, maar voordat ik hem gekocht had had de ktm een jaartje stilgestaan. Denk dat het hierdoor komt dat ze lekken. Of de rotzooi olie van Kroon Oil heeft hem verkracht -O-
Duur.
 
Blokje uitbouwen pakkingen vervangen blok er in is idd ca 5 uur.
Anders zelf blok uitbouwen en afleveren.
 
De Duke 690 heeft als motor een opgeboorde LC4 he?

Past de motor van een Duke 690 1 op 1 in een Duke II? :+ Weet iemand dat? Lijkt me wel lachen en als mn blok toch naar god is kan ik net zo goed van de nood een deugd maken :P
 
Oei jah uhh ruilen gaat niet zomaar. Je duke II heeft de ketting rechts en de 690 links... Dat gaat wel interessant worden. Maar misschien met ander achterwiel. Kan niet zo snel vinden of de naven even breed zijn. Oh en dan de achterrem ook nog aan de andere kant.

De eerste duke III hebben een door ontwikkeld blok van de 660 (654 cc) daarna pas na 690 cc gegaan.
Er zijn ook bigbore, kits voor de 640 te koop. Heb je bijna 700 cc }) Ook leuk.
Maar eerst maar eens kijken wat er nog van het blokkie over is. Wie weet valt het mee :X

Maar het zou wel een leuk project zijn *D *D
 
Nou, vorige keer heb ik dus gewoon een stofring ofzo vervangen, was helemaal geen keerring
(en dat vraag je dan nog na bij de dealer |( ) Iemand hier die kan aangeven welk artikelnummer(s) je nodig hebt als je de keerring wilt vervangen bij de schakelas? KTM dealer reageert niet op mijn vraag, denk dat hij gepikeerd is dat ik het zelf wil proberen omdat hij geen leenmotor heeft.
KTM.SparePartsFinderFrontend

Ik denk zelf het volgende:
model 2006 supermoto, engine, dan nr 33 kickstarter --> kickstarter, en dan nummer 17 (nummer 0760223270)
 
Nou, vorige keer heb ik dus gewoon een stofring ofzo vervangen, was helemaal geen keerring
(en dat vraag je dan nog na bij de dealer |( ) Iemand hier die kan aangeven welk artikelnummer(s) je nodig hebt als je de keerring wilt vervangen bij de schakelas? KTM dealer reageert niet op mijn vraag, denk dat hij gepikeerd is dat ik het zelf wil proberen omdat hij geen leenmotor heeft.
KTM.SparePartsFinderFrontend

Ik denk zelf het volgende:
model 2006 supermoto, engine, dan nr 33 kickstarter --> kickstarter, en dan nummer 17 (nummer 0760223270)

ik zou gaan voor 2006 supermoto enz. engine nr34 schakelmechanisme en dan de onderdelen 6 &7 zeker weten, #5 zou ik hard over nadenken om ook te bestellen als je een flinke lekkage hebt. Volgens mij kun je dit er allemaal van buiten uit en in peuteren. Twijfel over #5.....

Bij jou zoekopdracht kom je bij de dichting van de kick start as.



Vallen die niet nog sneller uit elkaar dan de LC4 625? :P

Valt reuzen mee, hangt er natuurlijk ook erg vanaf hoever je het blok mishandelt :+

Klopt grootste mishandeling is laks zijn met olie en luchtfilter verversen. Het zijn geen toermotoren waar je 10.000 km tussen olie wissel kunt aanhouden.

Bij mijn gereviseerde 660 deed ikolie wisselen na 25 draaiuren. Ja die telde dat. Dat was meestal wat minder dan 1000 km... Maar heeft probleemloos 30.000 km gereden totdat die gejat werd. Blokkie voelde nog aan als nieuw. Springen me weer de tranen in de ogen ;(
Ik rijd niet voorzichtig. Tis hier net een kartbaan, vol optrekken en remmen, allemaal korte wegen. Nooit meer dan 150 km op een dag gereden, maar welk elke dag rijden :]
 
Halloww mede-relschoppers.
Ben de laatste tijd mijn motorskills aan het uitbreiden. Zit nu in de Wheelie-stage. Gaat lekker, ben nou bij level: one-hand-wheelies, wel lastig aangezien de zadel geen grip heeft, je glijdt gewoon weg :P

Nou zat ik te denken om af en toe offroad te gaan, lekker raggen door zand, modder of gras. :] Heeft iemand ervaring met noppen banden op zijn LC4 en gaat dit wel samen? Normale crossers zijn toch wel wat lichter (mijn 625 is denk ik toch rond de 140kg droog), dacht eraan om een KTM 530 te halen, maar die zijn wat prijzig, daarnaast probeer ik nou te sparen voor een racer (R1 ofzo). KTM gaat niet weg, R1 gewoon leuk voor ernaast. })
 
tis natuurlijk vloeken in de kerk, maar heeft er iemand hier ervaring met de 950 SM?

Lijkt me een super vet ding. maar ik lees over allerlei problemen die dat ding plagen. iemand hier ervaring mee?
 
Halloww mede-relschoppers.
Ben de laatste tijd mijn motorskills aan het uitbreiden. Zit nu in de Wheelie-stage. Gaat lekker, ben nou bij level: one-hand-wheelies, wel lastig aangezien de zadel geen grip heeft, je glijdt gewoon weg :P

Nou zat ik te denken om af en toe offroad te gaan, lekker raggen door zand, modder of gras. :] Heeft iemand ervaring met noppen banden op zijn LC4 en gaat dit wel samen? Normale crossers zijn toch wel wat lichter (mijn 625 is denk ik toch rond de 140kg droog), dacht eraan om een KTM 530 te halen, maar die zijn wat prijzig, daarnaast probeer ik nou te sparen voor een racer (R1 ofzo). KTM gaat niet weg, R1 gewoon leuk voor ernaast. })

Lc4 gaat prima op noppuh. Zijn er genoeg die er de Dakar mee hebben gereden. Maar het is idd wat zwaarder dan een crossert. Zelfs een 530 legt het af tegen een 450 crossert op de baan. Maar voor identicieel offroad rijden zal ik een set noppewielen aanschaffen. Kun je eerst eens bekijken of het je bevalt, voor niet teveel geld.

Ik denk dat ik zelf meer van de zitpositie zou balen dan van het extra gewicht. Je kunt niet kort genoeg op het stuur zitten. Nadeel in de bochten.

Maar ook op slicks kun je goed rijden op een droge crossbaan. Heb Marcel van Drunen een aantal jaren geleden alles en iedereen eruit zien rijden, ook de mensen op noppen. Smooth is de sleutel. Trouwens met noppen op de weg kun je ook onbehoorlijk gummen, alleen kost je een set banden op een middag...

Als je offroad gaat zorg er voor dat je echte cross laarzen hebt. Weg laarzen zijn NIET genoeg als je je enkels en voeten lief hebt.

Laat de foto's maar komen :}
 
ik zou gaan voor 2006 supermoto enz. engine nr34 schakelmechanisme en dan de onderdelen 6 &7 zeker weten, #5 zou ik hard over nadenken om ook te bestellen als je een flinke lekkage hebt. Volgens mij kun je dit er allemaal van buiten uit en in peuteren. Twijfel over #5.....

Bij jou zoekopdracht kom je bij de dichting van de kick start as.
Nr 7 heb ik dus al vervangen maar dat lijkt niet veel meer dan een stofring. Wat ik dus niet helemaal snap, de kickstarter zit voor het zicht op dezelfde as als de schakelpook, is dit een holle as waar de schakelpook doorheen loopt :? Het lekken lijkt te ontstaan daar waar de as het blok in gaat, en niet zozeer direct aan het schakelpookje. Vandaar dat ik aan het kijken was bij de kickstarter.
 
Laatst bewerkt:
Nr 7 heb ik dus al vervangen maar dat lijkt niet veel meer dan een stofring. Wat ik dus niet helemaal snap, de kickstarter zit voor het zicht op dezelfde as als de schakelpook, is dit een holle as waar de schakelpook doorheen loopt :? Het lekken lijkt te ontstaan daar waar de as het blok in gaat, en niet zozeer direct aan het schakelpookje. Vandaar dat ik aan het kijken was bij de kickstarter.

ik heb het zelfde, alleen is het bij mij meer wat zweten dan lekken. Ik had dus ook een KEERRING gevraagd bij de dealer kreeg ik ook zo een rubber ringetje? Dus ik zeg moest een keerring hebben van de schakelas? jaja dat is dat.. Okee.. klopt ook maar is gewoon een stofring indd, en de schakelas loopt door de kickstartas, dus ik vermoed dat je kickstart keerring moet vragen.

EN volgens mij.. zei die toen dat je de as eruit moet halen, zouden 2 rubberen ringetjes in zitten.
 
Nr 7 heb ik dus al vervangen maar dat lijkt niet veel meer dan een stofring. Wat ik dus niet helemaal snap, de kickstarter zit voor het zicht op dezelfde as als de schakelpook, is dit een holle as waar de schakelpook doorheen loopt :? Het lekken lijkt te ontstaan daar waar de as het blok in gaat, en niet zozeer direct aan het schakelpookje. Vandaar dat ik aan het kijken was bij de kickstarter.


Ik heb de zelfde lekkage gehad en de oringen en die seal vervangen en klaar! Die seal nummer 7 moet je er wel op de juiste manier erin doen. Als je het "achterste voren" doet dan sealt tie weinig tot niets.

Maar ik kan niet zien waar het lekt op jou motor en heb zelf geen LC4 meer om te kijken....


Se Sua, dan konden die gasten op noppen niet rijden. Normaal ben je echt niet sneller ;)

Dat vind ik nu ook! Toen dacht ik dat ze vlink van leer trokken.... Maar MvD is een akelig goede rijder _O-
Ik bedoel ook niet dat je kampioen gaat worden op slicks, maar dat je 'mee' kunt komen op droge zandbanen. Alleen niet als je het voor het eerst probeert. Dat heeft toch wat tijd nodig voordat de knop finaal om is van het asfalt rijden.

:W
 
Nr 7 heb ik dus al vervangen maar dat lijkt niet veel meer dan een stofring. Wat ik dus niet helemaal snap, de kickstarter zit voor het zicht op dezelfde as als de schakelpook, is dit een holle as waar de schakelpook doorheen loopt :? Het lekken lijkt te ontstaan daar waar de as het blok in gaat, en niet zozeer direct aan het schakelpookje. Vandaar dat ik aan het kijken was bij de kickstarter.
02584334.gif

Vervang de nummers; 7, 9 en 17. Dan lekt het hoogstwaarschijnlijk niet meer.
 
Ik heb de zelfde lekkage gehad en de oringen en die seal vervangen en klaar! Die seal nummer 7 moet je er wel op de juiste manier erin doen. Als je het "achterste voren" doet dan sealt tie weinig tot niets.

Maar ik kan niet zien waar het lekt op jou motor en heb zelf geen LC4 meer om te kijken....Dat vind ik nu ook! Toen dacht ik dat ze vlink van leer trokken.... Maar MvD is een akelig goede rijder _O-
Ik bedoel ook niet dat je kampioen gaat worden op slicks, maar dat je 'mee' kunt komen op droge zandbanen. Alleen niet als je het voor het eerst probeert. Dat heeft toch wat tijd nodig voordat de knop finaal om is van het asfalt rijden.

:W

Ja oke, maar is idd nogal afhankelijk van de situatie. Ik kan op een chopper groep 1 op Assen wss ook wel voor blijven, maar niet helemaal een eerlijk vergelijk.
 
Ja oke, maar is idd nogal afhankelijk van de situatie. Ik kan op een chopper groep 1 op Assen wss ook wel voor blijven, maar niet helemaal een eerlijk vergelijk.

Het wil ook niet zeggen dat als je op noppen gaat rijden dat je een crosser/endurist bent. Maar het is zeker een aanrader. Het gaat serieus langzamer als op een circuit maar met een geweldige snelheids sensatie.
Had ook niet gedacht dat stom rondjes rijden zo leuk kon zijn. Nu we wat beter worden en beginnen te vechten voor een plekkie hogerop wordt het weer leuker. Wel veel stof vreten en over de stenen die je om de oren vliegen maar te zwijgen.
Blijven proberen sneller te gaan. Als je voorop rijd heb je geen last van stof/stenen.

})
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan