Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Nee je hoeft geen lid te zijn, gewoon liefhebber van kawa; KJMV e.d. is ook uitgenodigd. Als het zonnetje erdoor prikt gewoon gezellig komen dus :] Ben ook wel van plan even te komen koekeloeren
 
1699214649080.png

Het was nat dus niet veel motoren te zien, maar het was wel gezellig. :Y

1699214709962.png


Er vloog tevens ook nog een (kawa) krukas door de lucht.
 
Hallo allen,
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen, ik zag dat het eerste bericht uit 2016 komt, dus heel veel verhalen.
Maar heb wel een vraag aan jullie. Mijn neef is in 2000 verongelukt met de motor. Hij was met een project bezig dit was een z1000 bj? ik denk uit de jaren 70 hier wilde hij een turbo op bouwen en alles aanpassen hij wilde daarmee in het blad de steetfighter komen te staan.
Het motorblok en de motor is in die tijd bij mij neer gezet helemaal uit elkaar en in kratten. Ik heb deze al jaren lang in de hoek staan. We zijn er eens een tijd terug aan begonnen met een stel vrienden maar ook niet mee verder gegaan, tot voor een maand terug toen zij mijn zoontje van 15 pap mag ik daar eens aan beginnen. Het boek en de laptop erbij. Nu zit het onderblok in elkaar maar nu moet hij een aantal onderdelen bestellen maar dan moet hij wel weten wat voor een blok het precies is, er staat een nummer op en dat is HK1 KZT 10BE012102. Kan iemand mij vertellen uit welk jaar deze komt en is dit een z1000?
 
Hallo allen,
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen, ik zag dat het eerste bericht uit 2016 komt, dus heel veel verhalen.
Maar heb wel een vraag aan jullie. Mijn neef is in 2000 verongelukt met de motor. Hij was met een project bezig dit was een z1000 bj? ik denk uit de jaren 70 hier wilde hij een turbo op bouwen en alles aanpassen hij wilde daarmee in het blad de steetfighter komen te staan.
Het motorblok en de motor is in die tijd bij mij neer gezet helemaal uit elkaar en in kratten. Ik heb deze al jaren lang in de hoek staan. We zijn er eens een tijd terug aan begonnen met een stel vrienden maar ook niet mee verder gegaan, tot voor een maand terug toen zij mijn zoontje van 15 pap mag ik daar eens aan beginnen. Het boek en de laptop erbij. Nu zit het onderblok in elkaar maar nu moet hij een aantal onderdelen bestellen maar dan moet hij wel weten wat voor een blok het precies is, er staat een nummer op en dat is HK1 KZT 10BE012102. Kan iemand mij vertellen uit welk jaar deze komt en is dit een z1000?
Hoi Will ? of hoe je heet.
Als 1e , kijk eens op het cilinderblok naar de uitlaat poorten dan staat er links onder op het cilinderblok 1015 ingegoten als het om een Z100 gaat .
En plaats hier eens het bloknummer dat is ingeslagen boven op het blok boven waar de koppeling draait.
Zo te zien gaat het wel om een Z1000, die begonnen met KZT00AE-00001, nu nog even de precieze bouw datum zien te achterhalen

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen, ik zag dat het eerste bericht uit 2016 komt, dus heel veel verhalen.
Maar heb wel een vraag aan jullie. Mijn neef is in 2000 verongelukt met de motor. Hij was met een project bezig dit was een z1000 bj? ik denk uit de jaren 70 hier wilde hij een turbo op bouwen en alles aanpassen hij wilde daarmee in het blad de steetfighter komen te staan.
Het motorblok en de motor is in die tijd bij mij neer gezet helemaal uit elkaar en in kratten. Ik heb deze al jaren lang in de hoek staan. We zijn er eens een tijd terug aan begonnen met een stel vrienden maar ook niet mee verder gegaan, tot voor een maand terug toen zij mijn zoontje van 15 pap mag ik daar eens aan beginnen. Het boek en de laptop erbij. Nu zit het onderblok in elkaar maar nu moet hij een aantal onderdelen bestellen maar dan moet hij wel weten wat voor een blok het precies is, er staat een nummer op en dat is HK1 KZT 10BE012102. Kan iemand mij vertellen uit welk jaar deze komt en is dit een z1000?
Volgens mij is dit een KZ1100-B2 of GPz1100B2 uit '82.
Deze blokken beginnen met KZT 10BE 010401 t/m 016449.
Op de cilinder moet dan 1.089L staan.
 
Kijk de kenner, weer wat geleerd mooi 👍
Waar staat dat HK1 dan voor ?
GREETZ
Dat is een lees fout er staat KHI Kawasaki Heavy Industrie.
Bij de zwarte blokken is het slecht te zien maar bij het gestraalde Carter is het goed te lezen
 

Bijlagen

  • IMG_20231116_083536.jpg
    IMG_20231116_083536.jpg
    287,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20231116_083753.jpg
    IMG_20231116_083753.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20231116_084051.jpg
    IMG_20231116_084051.jpg
    125,7 KB · Weergaven: 3
Hallo allen,
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen, ik zag dat het eerste bericht uit 2016 komt, dus heel veel verhalen.
Maar heb wel een vraag aan jullie. Mijn neef is in 2000 verongelukt met de motor. Hij was met een project bezig dit was een z1000 bj? ik denk uit de jaren 70 hier wilde hij een turbo op bouwen en alles aanpassen hij wilde daarmee in het blad de steetfighter komen te staan.
Het motorblok en de motor is in die tijd bij mij neer gezet helemaal uit elkaar en in kratten. Ik heb deze al jaren lang in de hoek staan. We zijn er eens een tijd terug aan begonnen met een stel vrienden maar ook niet mee verder gegaan, tot voor een maand terug toen zij mijn zoontje van 15 pap mag ik daar eens aan beginnen. Het boek en de laptop erbij. Nu zit het onderblok in elkaar maar nu moet hij een aantal onderdelen bestellen maar dan moet hij wel weten wat voor een blok het precies is, er staat een nummer op en dat is HK1 KZT 10BE012102. Kan iemand mij vertellen uit welk jaar deze komt en is dit een z1000

Volgens mij is dit een KZ1100-B2 of GPz1100B2 uit '82.
Deze blokken beginnen met KZT 10BE 010401 t/m 016449.
Op de cilinder moet dan 1.089L staan.
V.w.b het cilinderblok wat hierbij hoort aan de rechter voorzijde staat 1.089L en de opening voor de nokkenas ketting spanner is rond.
 

Bijlagen

  • IMG_20231116_133830.jpg
    IMG_20231116_133830.jpg
    233,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20231116_133917.jpg
    IMG_20231116_133917.jpg
    173,7 KB · Weergaven: 1
Hoi Will ? of hoe je heet.
Als 1e , kijk eens op het cilinderblok naar de uitlaat poorten dan staat er links onder op het cilinderblok 1015 ingegoten als het om een Z100 gaat .
En plaats hier eens het bloknummer dat is ingeslagen boven op het blok boven waar de koppeling draait.
Zo te zien gaat het wel om een Z1000, die begonnen met KZT00AE-00001, nu nog even de precieze bouw datum zien te achterhalen

GREETZ
Bij een Z1000 staat er rechts onderin 1015 en de opening voor de nokkenas ketting spanner is rechthoekig
 

Bijlagen

  • IMG_20231116_134741.jpg
    IMG_20231116_134741.jpg
    213,3 KB · Weergaven: 3
  • Screenshot_20231116_140014.jpg
    Screenshot_20231116_140014.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 4
Aha, een project van Hydro Leo te koop....
Hij is tegenwoordig meer van de 2 takten volgens mij.....
Hey Marcel,
Hoe gaat ie?
Tweetakten valt wel mee hoor, er zijn er zelfs een paar verkocht afgelopen jaar.
En er is een mooie Z1000A2 bij gekomen juist.
Alleen heb ik mijn bedrijf verkocht vorig jaar en moesten alle niet Citroën gerelateerde zaken daar uiteraard weg.
Vandaar dat ik een beetje op moet ruimen en er een paar Z1000A1 projecten naar een nieuwe eigenaar zoeken.
Maar er blijven nog genoeg Kawa's over in mijn verzameling.
Greetzzz Leo.
 

Bijlagen

  • 410959416_342337131928734_7628287717510558834_n.jpg
    410959416_342337131928734_7628287717510558834_n.jpg
    498,1 KB · Weergaven: 0
  • 410887278_903380661362926_396951931531139832_n.jpg
    410887278_903380661362926_396951931531139832_n.jpg
    519,1 KB · Weergaven: 0
  • 410959416_906904684361615_6744973103108153139_n.jpg
    410959416_906904684361615_6744973103108153139_n.jpg
    242,5 KB · Weergaven: 0
  • 411034946_902482317941176_6048250527556777667_n.jpg
    411034946_902482317941176_6048250527556777667_n.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan