De poederkooter was op vrijdagmiddag vrij, maar goed dat ik even op zijn site keek, alvorens af te rijden naar het mooie Lelystad.
Morgen dus maar die kant op, met mijn bus vol moois.
Vandaag had ik het even benauwd.
Ik had net met veel moeite en gepriegel het blok van de Z1000 in elkaar en de cilinders gemonteerd.
Toen pas zag ik dat iemand ooit iets uitgehaald had met de paspen in de krukas, die de vervroeging op zijn plek houdt.
Dat harde pennetje was vlak afgebroken in de kruktap, de onverlaat had een nieuw gaaatje geboord, aan de andere zijde en van een pennetje voorzien.
Dat klinkt leuk en je zou de cilinder 2 en 3 strepen voor 1 en 4 kunnen gebruiken.
Maar met mijn schele oog en leesbril, zag ik meteen dat het absoluut niet op 180 graden van het origineel zat.
Het zweet brak me uit, ik had genoeg andere krukassen gehad.
Er viel niet in te boren, maar met dremel en diamantfreesje, kreeg ik er toch een gaatje in.
Met een mini parkertje en de kruktap licht verwarmen, trok ik het pennetje er in 3 pogingen uit met een tangetje.
Pffffff, je hebt mazzel als je geen pech hebt!
Ik moest meteen weer aan Rob Advokaat denken, die noemde me altijd al Guus!