Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Dat is ook een goed idee, even zwart maken.
Zonde om weg te gooien, daarom dacht ik ook eerst op te gebruiken wat ik nog heb liggen.
Ja, op de kleintjes letten heeft echt wel zin.
Als je een motor kompleet gaat restaureren loop je leeg op de pruttel.
Boutjes, rubbertjes, montagesetjes, pakkingen, je geeft er makkelijk honderden, zo niet veel meer aan uit.
Afgelopen jaar ging ik bij Frank Bach even wat deeltjes halen voor mijn 73er Z1.
Een project dat al jaaaaren in de wacht ligt, maar waar ik nu ook aan begonnen ben.
4000 euro vloog mijn zak uit, 1500 voor een set uitlaten en een doos met klein spul ter waarde van 2500.
En dan heb ik nog lang niet alles!
Momenteel ben ik mijn de draadboom van de Z1000 aan het restaureren.
Daar was in de loop der jaren ook weer eea aan gemolesteerd.
Veel werk, maar een nieuwe kost ook 125 tot 150 euro.
Geld moet rollen Leo anders hadden ze de munten vierkant gemaakt in plaats van rond.
Op de kleintjes letten heeft idd zin , maar moet wel zin hebben , als je begrijpt wat ik bedoel .
Maar een oude draadboom restaureren is verkeerd besparen ben ik achter gekomen is veel te stug geworden door de jaren en komt snel weer kabelbreuk, daar in tegen is een nieuwe weer lekker soepel, en voor die € 150 ging ik niet liggen klooien.
Ik heb bij de z1b ook de kabelboom gefatsoeneerd meende ik ,en toen ik na uren noeste arbeid het eind resultaat aanschouwde, top was hij, niet te zien dat er aan gewerkt was.
Maar gemonteerd was hij veel en veel te stug dus knop doorgehakt een een fijne nieuwe soepele besteld .
Maar doe vooral je eigen ding.

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Voor de klepdeksel had ik toch echt een (weliswaar replica setje) origineel lijkende boutjes set bij André besteld, kost 37,95.
Heb ik zelfs voor mijn show blok gebruikt
 

Bijlagen

  • 20180908_202012.jpg
    20180908_202012.jpg
    318,7 KB · Weergaven: 0
Dit was een heel vies setje.
Ik heb ze in mijn ultrasoon bak gehad, maar ook zo goed mogelijk afgedopt en met glasparel gestraald.
Hoi Hydroleo,

Ik kan het niet met 100% zeggen maar de onderdelen van de carburateurs, zijn die verzinkt? Zo ja doe je dat zelf of heb je een goed adres om dit te laten doen? Ik heb zelf ook wat kleine onderdelen van mijn carburateur die verzonken moeten worden maar ik weet niet zo goed waar ik zo'n kleine hoeveelheid kan laten verzinken. Ik zoek een bedrijf die dit secuur doet en de kleine onderdelen niet kwijt raakt in een groot verzinkbad. Trommelen lijkt mij de beste optie. Ik woon zelf in Noord-holland.
 
Zo ik heb mijn spullen ook weer grotendeels terug, kunnen we beginnen om er weer n levendige z1000 a1 van te maken. T chasis is echt heel netjes geworden. Ga mn best doen👍
 

Bijlagen

  • 20240220_062952.jpg
    20240220_062952.jpg
    337 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143317.jpg
    20240227_143317.jpg
    438,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240227_143300.jpg
    20240227_143300.jpg
    406,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240228_111806.jpg
    20240228_111806.jpg
    274,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240228_111818.jpg
    20240228_111818.jpg
    447,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240228-WA0001.jpeg
    IMG-20240228-WA0001.jpeg
    389,6 KB · Weergaven: 0
Vandaag weer achter een leuke uitdaging gekomen.
Het onderste T-stuk van het balhoofd is niet origineel Z1000 a1.
Dus een ander onderstuk gekocht, past dat weer niet met de bovenste kroonplaat waar het stuur en de klokken op bevestigd zitten.
Dus ook maar een andere kroonplaat gekocht nu maar weer afwachten, die zal eerst nog wel ff behandeld moeten worden voordat hij erop gaat.
Wist niet dat er verschillende T-stukken met kroonplaten te monteren waren.
op de foto zie je, eentje heeft de bevestiging klembouten om de veerpoten van de zijkant en de originele van de achterkant.
Ook het bevestiging punt voor het T-stuk verdeler van de hydraulische voor rem zit bij de ene schuin uit het midden, en bij de originele recht in het midden.
 

Bijlagen

  • 20240302_141249.jpg
    20240302_141249.jpg
    415,4 KB · Weergaven: 0
  • 20240302_141302.jpg
    20240302_141302.jpg
    288,8 KB · Weergaven: 0
T stuk met schuine bevestiging rem is van een Z1R.
Hieronder wat overzicht:
Linksachter de Z1000 versie / Rechtsachter de Z1R versie
Op de voorgrond de Z900 versies.
Ik wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken dus als ik t fout heb..........sorry daarvoor dan...........
20211221 balhoofdplaten o+b Z.JPG
 
Neen foutje,de onderkant van de linksachter sectie is van een Z900........de 1000 versie is platter en bevestiging rem is minder groot.
s-l1600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het kan aan de hoek van de foto liggen, maar de indruk die de lijn geeft is ‘lang en doorgezakt’. ‘t Komt ongetwijfeld doordat alles achter oploopt. Vork en uitlaten. Ik snap dat iemand het doet, want je moet iets, maar mijn smaak is dit niet.
 
Ieder zijn ding, dat kan. Vind de 2003 Z1000 wel aardig.

En het Giuliari zitje vind ik al helemaal mooi op een oude Z. Maar ik ben totaal niet bevooroordeeld hoor. :+

Bekijk bijlage 1983630
Ook ik heb een Giuliari zitje, maar dan op m'n z650. Vroeger had ik er ook 1 op de z650 die ik had toen ik een jaar of 20 was.
Vind ze wel mooi staan eigenlijk, maar ja, ieder het zijne natuurlijk.
 
20230529_153327.jpg
Ben ook niet bevooroordeelt:+ en het is een echte Giuliari seat, overigens zit dit veel beter dan een originele buddy. Die trouwens ook goed smoelt. Vindt een Giuliari ook echt wel jaren 70/80 view, maar ook weer kwestie van smaak, gelukkig.
 
Ook ik Giuliari zitje. Origineel ST zadel was ff niet snel te vinden en koste een klein vermogen dus voor een habbekrats deze gescoord. Zit er alweer 18556km op en bevalt nog steeds. Meisje kan alleen niet achterop als we een visje gaan scoren in Zandvoort of elders (dan moet ze maar op haar eigen Zephyr) en bagage achterop binden is ff klungelen maar voor de rest istie best................
20230301_133901.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan