Z 900 RSje
MF veteraan
Geld moet rollen Leo anders hadden ze de munten vierkant gemaakt in plaats van rond.Dat is ook een goed idee, even zwart maken.
Zonde om weg te gooien, daarom dacht ik ook eerst op te gebruiken wat ik nog heb liggen.
Ja, op de kleintjes letten heeft echt wel zin.
Als je een motor kompleet gaat restaureren loop je leeg op de pruttel.
Boutjes, rubbertjes, montagesetjes, pakkingen, je geeft er makkelijk honderden, zo niet veel meer aan uit.
Afgelopen jaar ging ik bij Frank Bach even wat deeltjes halen voor mijn 73er Z1.
Een project dat al jaaaaren in de wacht ligt, maar waar ik nu ook aan begonnen ben.
4000 euro vloog mijn zak uit, 1500 voor een set uitlaten en een doos met klein spul ter waarde van 2500.
En dan heb ik nog lang niet alles!
Momenteel ben ik mijn de draadboom van de Z1000 aan het restaureren.
Daar was in de loop der jaren ook weer eea aan gemolesteerd.
Veel werk, maar een nieuwe kost ook 125 tot 150 euro.
Op de kleintjes letten heeft idd zin , maar moet wel zin hebben , als je begrijpt wat ik bedoel .
Maar een oude draadboom restaureren is verkeerd besparen ben ik achter gekomen is veel te stug geworden door de jaren en komt snel weer kabelbreuk, daar in tegen is een nieuwe weer lekker soepel, en voor die € 150 ging ik niet liggen klooien.
Ik heb bij de z1b ook de kabelboom gefatsoeneerd meende ik ,en toen ik na uren noeste arbeid het eind resultaat aanschouwde, top was hij, niet te zien dat er aan gewerkt was.
Maar gemonteerd was hij veel en veel te stug dus knop doorgehakt een een fijne nieuwe soepele besteld .
Maar doe vooral je eigen ding.
GREETZ
Laatst bewerkt: