Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Ik heb ooit dempers van Busso voor de Z1300 DFI ingekocht en verkocht, zo'n 15 sets in totaal. De eerste 7 sets kosten toen 900 euro en de kwaliteit was perfect, gelijk origineel. De latere sets werden steeds goedkoper: via 700 euro naar 450 euro op dit moment als ik me niet vergis. De kwaliteit werd echter steeds slechter: In het chroom zat op verschillende plekken donkere (goudkleurige) vlekken, niet consequent maar random. In het begin kon ik nog ruilen maar later al niet meer. Toen ben ik er ook mee gestopt. Op het Engelse Z1OwnersClubUK hebben ze verleden jaar of misschien nog iets eerder een verzamel inkoop voor complete sets uitlaten gedaan, een behoorlijk aantal zelfs. Die hebben van begin tot eind problemen gehad. Slechte communicatie, veel te late levering, kwaliteitsproblemen, teveel om op te noemen eigenlijk. De laatste die zich meldde had zijn uitlaat in de verpakking gelaten en toen hij die recent wilde gebruiken zat de hele set onder het roest. Wat je op de foto's kon zien is eigenlijk schandalig. Ga maar eens naar hun forum en zoek maar op "Busso".
Dank je Mathh,
Dit is info waar ik van zeg niet doen dus. Ik geef liever t dubbele uit dan zulke problemen te krijgen. Ook hier geld dus weer kwaliteit dient betaald te worden. Echter qua uitstraling en beeld zijn het perfecte replicaas. Maar als dat maar tijdelijk is hoef ik ze niet.
 
Hoi Remy,
Ik vroeg dit omdat als je de toestand van de distributie onderdelen niet kent, dit nogal een gok is.
Mijn eerste Z1000 was na een paar rondjes door de straat op de hoop gelopen.
De tandwieltjes met rubber en de geleider en rollen kunnen wel eens stuk gaan als ze echt oud zijn.
Ik zou iig even je klepdeksel lichten en kijken hoe de bovenzijde er uit ziet.
Hier onder mijn 78er, een A2.
Bekijk bijlage 1974663Bekijk bijlage 1974664Bekijk bijlage 1974665
Schitterend hoe gaaf en perfect jij je Z weer laat stralen en blinken.
Heb je hem ook al laten taxeren? Zou zonde zijn als je straks na n domme fout van omaatje onderweg zoveel schade hebt en er niks voor terug krijgt. Lijkt me wel n wijze les dat te doen. Ik ga het zeer zeker wel doen als hij klaar is.
 
Zo'n taxatie heb ik ook overwogen toen ik klaar was, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Het is te duur en het rapport is namelijk maar tijdelijk geldig. Dus je moet het steeds herhalen 😖
 
Ik koop meeste van mijn Z1 en Z1000 onderdelen bij Frank Bach in Wittlich in de Eiffel.
Hij is netjes met prijzen en verteld het als hij de kwaliteit niet goed vind, een echte liefhebber en verzamelaar.
Ik vond het al vreemd dat hij deze Busso uitlaat niet aanbood, maar nu begrijp ik het.
Meestal worden ook de Z900 4in4 of een 4in1 op de Z1000 gezet.
Jammer, want de Busso set ziet er wel goed uit.
Misschien kan ik een set onverchroomd kopen, dan laat ik het zelf wel doen.🤔
Ik heb te veel klassieke motoren en auto's om alles iedere keer te laten taxeren en all risk te verzekeren.
Ik doe alle werk zelf en fix het wel weer als het mis gaat.
 
Schitterend hoe gaaf en perfect jij je Z weer laat stralen en blinken.
Heb je hem ook al laten taxeren? Zou zonde zijn als je straks na n domme fout van omaatje onderweg zoveel schade hebt en er niks voor terug krijgt. Lijkt me wel n wijze les dat te doen. Ik ga het zeer zeker wel doen als hij klaar is.
Zeker doen, en voor de kosten hoef je het niet te laten, is helemaal niet te duur zoals Willem schrijft.
Ik heb € 150 betaald en is dan 3 jaar geldig , voor die € 50 per jaar ben je wel gerust gesteld , en verzekerd van betaling als er iets gebeurd wat je zelf niet in de hand hebt.
Zo te zien is je motor ZEKER een taxatie waard, ziet er HEEL mooi uit, ik ging iig het risico niet lopen om onder verzekerd te zijn.
Trouwens als je een all risk oldtimer verzekering wil afsluiten , zal je wel moeten taxeren.

GREETZ
 
Ik zit bij Vetera, daar hoef je je voertuigen niet te laten taxeren. Je geeft door wat ze volgens jou waard zijn en als zij daar mee akkoord gaan is het klaar.
Vetera | De beste oldtimerverzekering | Unieke service
Heb net even gekeken op hun site. lees de voorwaardes eens goed door, en altijd bellen en genoeg vragen stellen alvorens de overeenkomst te ondertekenen .
Bij Vetera :
Dag waarde tot €15.000, wa, idd zelf doorgeven ( zou wel willen weten hoe dat ging bij gemelde schade of diefstal )zal wel dagwaarde worden .
Wil je aanvullend dus all risk regeling , moet je een taxatie rapport overleggen.
Denk dat Remy voor all risk moet gaan.

GREETZ
 
Distributie opgebouwd vandaag en kleppen gesteld.
Het draait allemaal weer mooi rond.
Ik heb om mijn assortiment weer aan te vullen nieuwe stelplaatjes besteld bij Gmoto.nl.
Ben benieuwd hoe dat gaat, ze zitten in Polen.
Kon gewoon met PayPal betalen, dus dat lijkt me geen probleem.
Volgende stap is een set carburateurs klaar maken, misschien dat ik daar morgen aan begin.
20240217_113928.jpg
20240217_135747.jpg
20240217_152425.jpg
20240217_152403.jpg
 
Heb net even gekeken op hun site. lees de voorwaardes eens goed door, en altijd bellen en genoeg vragen stellen alvorens de overeenkomst te ondertekenen .
Bij Vetera :
Dag waarde tot €15.000, wa, idd zelf doorgeven ( zou wel willen weten hoe dat ging bij gemelde schade of diefstal )zal wel dagwaarde worden .
Wil je aanvullend dus all risk regeling , moet je een taxatie rapport overleggen.
Denk dat Remy voor all risk moet gaan.

GREETZ
Ik zou ook voor all risk moeten gaan maar laat het bij WA. En heb een verzamelpolis, dat scheelt ook nog weer.
 
Ik heb ook diverse onderdelen gekocht bij Z-fever in Bochum D.
Een heel kundige man Andrė Melchers. Hij weet echt veel van de kleine details verschillen in de bouwjaren en uitvoeringen. En heeft een enorme voorraad aan onderdelen.
 
Trouwens Z-fever had ook minder goede ervaringen met Busso uit italie. Hij heeft n eigen inkooplijn vanuit Japan voor de mooie 4 in 4 uitlaten.
Jammer, op dat Engelse forum waren toch wel een paar knapen blij met de Busso Z1000 uitlaten.
De Z1300 dempers waren blijkbaar een probleem, kosten nu nog maar 350 voor een set.

Vandaag was een mooi druilerige dag om een smerig setje carburateurs weer op te knappen.
20240218_134249.jpg
20240218_150934.jpg
20240218_175913.jpg
20240218_184000.jpg
20240218_194137.jpg
20240218_194207.jpg
20240218_194146.jpg
 
Nou hydroleo dat ziet er weer knap uit. Je hebt je druilerige zondag idd goed besteed. Hoe heb jij dat aluminium bewerkt dat het weer zo schijnt 😂👍 dit krijg je niet zomaar de zo schoon.
 
Nou hydroleo dat ziet er weer knap uit. Je hebt je druilerige zondag idd goed besteed. Hoe heb jij dat aluminium bewerkt dat het weer zo schijnt 😂👍 dit krijg je niet zomaar de zo schoon.
Dit was een heel vies setje.
Ik heb ze in mijn ultrasoon bak gehad, maar ook zo goed mogelijk afgedopt en met glasparel gestraald.
 
De druilerige dagen volgen elkaar op.
Vandaag kwamen er 2 pakjes aan, die er voor zorgden dat ik weer verder kon met de Z1000.
Klepstelplaatjes uit Polen van GMoto.
Keurig op tijd en voor weinig geld.
Ik heb meteen de laatste kleppen gesteld en weer een kompleet assortiment, voor de volgende keer.
Een ander pakje via Ebay met 50 RVS m6x45 flensboutjes.
Omdat ik weinig zin heb om 40 Europiaster te betalen voor 16 klepdeksel boutjes en de oude altijd lelijk verroest zijn.
Het is een beetje werk om ze op de draaibank op te leuken, maar zo heb ik voor niet al te veel geld weer een nette bovenzijde.
20240222_172522.jpg
20240222_175902.jpg
 
Dat ziet er weer toppie uit. Worden ze bij Kawasaki in Japan jaloers op als die klaar is.
Vind alleen dat je dan wel een erg duur adresje had uitgezocht voor die RVS boutjes.
 
Ik vind die rode klepdekselpakkingen altijd zo lelijk....
Ik geloof dat ik nog twee antraciet kleurige heb, ik ga zoeken (als ik ze nog heb)
Ik meld me later.
 
Ik vind die rode klepdekselpakkingen altijd zo lelijk....
Ik geloof dat ik nog twee antraciet kleurige heb, ik ga zoeken (als ik ze nog heb)
Ik meld me later.
Je hebt gelijk Marcel, het is niet fraai.
Dit zat bij een setje dat ik nog had liggen.
 
Dat ziet er weer toppie uit. Worden ze bij Kawasaki in Japan jaloers op als die klaar is.
Vind alleen dat je dan wel een erg duur adresje had uitgezocht voor die RVS boutjes.
Ik was nu ongeveer 50 cent per stuk kwijt.
Kon deze flensboutjes niet zo snel goedkoper vinden en wilde niet lang wachten.
Ik koop heel vaak bevestigingsmateriaal en kogellagers ia Ebay Duitsland, vaak strakke prijzen en snelle levering.
Als voorbeeld laatst de naaldlagers voor de achtervork, 4 stuks voor 8,65 Euro.
Kosten bij de Kawasaki specialist 10 euro per stuk!
 
Ik was nu ongeveer 50 cent per stuk kwijt.
Kon deze flensboutjes niet zo snel goedkoper vinden en wilde niet lang wachten.
Ik koop heel vaak bevestigingsmateriaal en kogellagers ia Ebay Duitsland, vaak strakke prijzen en snelle levering.
Als voorbeeld laatst de naaldlagers voor de achtervork, 4 stuks voor 8,65 Euro.
Kosten bij de Kawasaki specialist 10 euro per stuk!
Bouten, moeren,nippeltjes etc.
Als we onze hobby willen blijven doen moeten we op de kleintjes blijven letten.;)
Heb hier ook pakkingen in geel,licht groen en rood.....gadver......strijk ik de kopse kanten met een zwarte stift in zodat het er een beetje intrekt......dan lijkt t nog wat....pakkingen van Vesrah zijn dan weer wel zwart/grijs ? En zo prutsen we maar wat af....
 
Bouten, moeren,nippeltjes etc.
Als we onze hobby willen blijven doen moeten we op de kleintjes blijven letten.;)
Heb hier ook pakkingen in geel,licht groen en rood.....gadver......strijk ik de kopse kanten met een zwarte stift in zodat het er een beetje intrekt......dan lijkt t nog wat....pakkingen van Vesrah zijn dan weer wel zwart/grijs ? En zo prutsen we maar wat af....
Dat is ook een goed idee, even zwart maken.
Zonde om weg te gooien, daarom dacht ik ook eerst op te gebruiken wat ik nog heb liggen.
Ja, op de kleintjes letten heeft echt wel zin.
Als je een motor kompleet gaat restaureren loop je leeg op de pruttel.
Boutjes, rubbertjes, montagesetjes, pakkingen, je geeft er makkelijk honderden, zo niet veel meer aan uit.
Afgelopen jaar ging ik bij Frank Bach even wat deeltjes halen voor mijn 73er Z1.
Een project dat al jaaaaren in de wacht ligt, maar waar ik nu ook aan begonnen ben.
4000 euro vloog mijn zak uit, 1500 voor een set uitlaten en een doos met klein spul ter waarde van 2500.
En dan heb ik nog lang niet alles!
Momenteel ben ik mijn de draadboom van de Z1000 aan het restaureren.
Daar was in de loop der jaren ook weer eea aan gemolesteerd.
Veel werk, maar een nieuwe kost ook 125 tot 150 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan