Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Hydroleo ? Ik heb geprobeerd om je een PM te sturen maar dat was niet mogelijk,waarschijnlijk heb je deze mogelijkheid uitgeschakeld ?
Maakt niet uit dan doe ik t op deze manier ?

[ Zoooooooooooo,lekker bezig en je werkt zeeeeer netjes. het is net of ik naar mijn eigen handen zit te kijken.
Ook je straalwerk komt bij mij zeer herkenbaar over daar ik precies hetzelfde met mijn spullen doe.
Leuk om je capriolen te volgen om een Zedje weer netjes (origineel) te maken.
Maaaaaaaaaaaar ik heb een vraagje ?
Ik zie dat je gerefurbished nokkenasketting tandwielen hebt gebruikt ?
Zelf gefabriekt of apart gekocht ?
Ben ook met deze materie bezig (uit oogpunt dat ik een überschrieper ben) en vroeg mij af of het hartje van aluminium is ?
En heb je dit meer gebruikt ? Blijft alles vastzitten bv. ? daar alu.+staal bij warmte verschillend uitzetten ?
Ben ik wel benieuwd naar dus als je wat info hebt dan heb je bij mij een luisterend oor.
de mazzel.................huize Buys ]

1974333-f318e27b0dac891f04ba7a5b9438423d+++.jpg


[Ben zelf nog in de voorbereidingsfase en twijfel nog tussen alu.of Fe bussen....................]

20231017_172718.JPG

:}
 
9
Mooi kuipje ook🤩
Ben ik met je eens,T zag er allemaal heel mooi uit maar ik vond het niet lekker rijden en zit liever rechtop dus die kuip was t eerste wat ik verkocht heb. De Z1 is denk ik 5x van uiterlijk veranderd tot het moment dat er scheuren in de cil.kop kwamen. Alle zooi in de loop der tijd verkocht op kaal frame,tank,bagagerek,restant motorblok na.......maaaaar hij staat dit jaar op de nominatie om herbouwd te worden maar dan wel in de huizeBuys Frankenstein methode dus de meesten zullen gaan gruwelen over het "resultaat".......wordt vervolgt....
 
9

Ben ik met je eens,T zag er allemaal heel mooi uit maar ik vond het niet lekker rijden en zit liever rechtop dus die kuip was t eerste wat ik verkocht heb. De Z1 is denk ik 5x van uiterlijk veranderd tot het moment dat er scheuren in de cil.kop kwamen. Alle zooi in de loop der tijd verkocht op kaal frame,tank,bagagerek,restant motorblok na.......maaaaar hij staat dit jaar op de nominatie om herbouwd te worden maar dan wel in de huizeBuys Frankenstein methode dus de meesten zullen gaan gruwelen over het "resultaat".......wordt vervolgt....
Ben benieuwd, ach mijn motor is in al die jaren ook van uiterlijk en kleur veranderd. Dat houd het spannend. Succes met je project.
 
Terug in de tijd,1979? mijn eerst motor en kijk Giuliari zitje,potver...........toen al ?
Bekijk bijlage 1983847
Wat een pracht ding , echt van weleer toch mooi die kleuren , mooi kuipje met mooie spiegels, mooie uitlaat, mooie wielen, mooi bagage steiger, HEELE MOOIE TOETERT, maar dat zadel😭 ik kan er niks aan doen mannen maar dat hoort er echt niet op te zitten :N

😭
 
Wat een pracht ding , echt van weleer toch mooi die kleuren , mooi kuipje met mooie spiegels, mooie uitlaat, mooie wielen, mooi bagage steiger, HEELE MOOIE TOETERT, maar dat zadel😭 ik kan er niks aan doen mannen maar dat hoort er echt niet op te zitten :N

😭
Was vroeger de top Huib, op de Z 1000 die ik een poosje terug had zat er ook 1,heb m aan een belg verkocht ,had er goed geld voor over en stond zaterdagsmorgens om 0700 voor de deur 😂
 
Op de Kawa dag/Nol bikker heb ik er toch diverse gezien. Overigens zijn de echte erg gewild, de neppers zijn naar mijn mening wel lelijk. Mooi of niet mooi, feit blijft dat ze beter zitten dan een originele Kawa seat.
 
Op de Kawa dag/Nol bikker heb ik er toch diverse gezien. Overigens zijn de echte erg gewild, de neppers zijn naar mijn mening wel lelijk. Mooi of niet mooi, feit blijft dat ze beter zitten dan een originele Kawa seat.
Of ze beter zitten laat ik in t midden. Hangt ervan af wat je voorkeur geniet. Kreeg eens een Zedje in mijn maag gesplitst waar een King&Queen zadel opzat. Zag er niet uit zo'n Chesterfield maar zat wel lekker (ook achterop)
 
Zomaar een verhaaltje uit het leven v/e motorrijder.

Eigenlijk valt het best wel mee met de wintertijd hier in Nederland.
Tja sneeuw,ijzel of onder 0°C is niet te rijden maar er zitten tussendoor best wel betere dagen.
Bij beetje regen dus de regenkleding aan en bij flinke kou goed aankleden is t motto.
Daar ik een broertje dood aan auto rijden heb doe ik alle boodschappen op de motor.
Rugzak op of met een paar spinnen de “grotere” bagage achterop t zadel meenemen is geen probleem.
En zo heb ik toch nog in Jan,Feb.en van de week lekker rond gereden ter vermaak.
Nog ff door crossen en dan heb ik alweer meer km's gemaakt dan het rampjaar 2023 !?!

4Mrt. Ritje Nieuw Vennep – Abcoude – V.U. A'dam en op de terugweg Zwanenburg om wat aluminium te zagen.......................nou mooi ritje toch en hartstikke mooi weer !
Ik loop de (gezamenlijke) garage in..........de ST staat nog zonder uitlaat+carburateurs..........een Z900 zonder wielen want die worden als pas items gebruikt in een bouwproject.........d'r staat nog een nieuwerwetse BMW 1200 dinges van een van de motormaten die ik ook mag gebruiken........neen gadver met al die elektronica...........verder staan er nog een nieuwere Triumph+Suzuki die allen beschikken over een groot aantal geavanceerde technologische snufjes waar ik dus niets mee heb.
MmmMmmm...........achterin staat zielig nog mijn XS650.......ja dat gaat m worden vandaag.

Bandjes op goede spanning brengen,alle vloeistoffen o.k....ketting vet+gespannen ? ff een linkerspiegel erop frutsen voor het geval dat,alle elektronica werkt zowaar en er zit zelfs nog minstens 9xliter benzine in dus met 1:20 moet de rondrit te doen zijn ?
Choke erop en starten in 1x (what else) ? Ik kan de rondreis aanvangen.

Jesus wat schut,bonkt,trilt en rammelt dit apparaat eigenlijk...........tja tis geen sophisticated zoemend 4x cilinder Zedje natuurlijk,but it does the job.
Stilstaand bij het stoplicht staat het voorwiel rustig te dansen in de cadans van de staande twin.
Tis net een grote vibrator en das niet vreemd met 2xstampende 75mm zuigers in t vooronder.
En helemaal geen balans as ofzo zoals ze nu tegenwoordig hebben ? (mietjes)
Mijn vrouw rijd ook wel eens op deze fiets en zei vind het een redelijk lichte,wendbare fiets (jaja)

Maar goed,eigenlijk kan ik met de aanwezige 50pk? best wel lekker meekomen in t verkeer en als je aan de rechterkant het polsje beweegt zit er best nog wel wat vaart in.
^gashand+.jpg
Ff doorharken naar 130km/h gaat ook heel goed maar dan begint je gebit uit je mond te klapperen.
Terug naar 100km/h want ik wil geen bon krijgen.
De krukas is een beetje uit balans en dat zou ik eens “repareren” (2010) maar zolang dat ding t nog gewoon doet wat het moet doen,geloof ik t wel !?! (later als ik gepensioneerd ben,blablabla).

Vorige keer toen ik naar Wormerveer ging en de afrit Uitgeest nam wat een leuke U bocht is merkte ik al dat ik de bocht in wilde en t achterwiel rechtdoor.
Speling achterbrug lagers en dat is dezelfde uitvoering als de Zedjes hebben dus ruk en ik denk dat deze zelfs nog “bronzen” bussen heeft ?
Maar eens vervangen lijkt mij..............(als ik eens zin en tijd heb)..........
IMG_5769.JPG
Kan natuurlijk ook aan de banden liggen die erom heen zitten en allebei afdankertjes zijn en een beetje “vierkant” geworden zijn...........maar zolang er nog genoeg profiel op zit rij ik ze gewoon op..........hoor.
Laatste keer gemeten zat er nog 2,8-3mm op en voorband is uit 2002 en achterband uit 2006 !?!
20240311_121738.jpg20240311_121909.jpg
Ooooooh nog zo goed als nieuw dus en ze zien er nog goed uit,zelfs geen haarscheurtjes !?!
Ja ik weet het..........ik rij nu met leverworst banden en er moeten duidelijk versere op maar bij mooi weer plakken ze nog aan t asfalt alleen bij koud en regen willen ze nog wel eens een sprongetje zijlings maken maar met anticiperen en minder bruusk op t gas is t geen probleem.

Ondertussen m'n ritje gemaakt en alles gedaan wat ik moest doen en genoten van het motorrijden
Rijdend gaat er van alles door mijn brein heen,sturen en verkeersregels gaan op automatische piloot maar de gedachten schieten door mijn hoofd.
Zit ik naar de roest pitjes in de knipperlichten en koplamp te staren en bedenk dat deze koplamp nog van de Heritage uit1982 komt en zelfs nog een saeled beam is ?
Oude rommel maar het gaat maar niet kapot ? Dus lekker laten zitten.
20240209_145917.jpg
Moet wel toegeven dat lang geleden in de donkere bossen (waar geen verlichting was) tussen Saint Tropez richting Toulon wel met gepaste snelheid en opletten en schakelend dim/groot licht moest worden gereden want t.o.v. de huidige led technologie leek de sealed beam meer op een carbidlamp.
Naamloos.jpg
Met een bijna lege tank weer thuis zonder kleerscheuren aangekomen en dat allemaal zonder die extra elektronica die de motoren tegenwoordig allemaal hebben.
Hoe hebben we dat toch allemaal gedaan in de jaren 50 tot 2000 ?
Laat ik t er maar op houden dat we happy hardcore zijn ?

De mazzel
 
Ja dat klopt... En ik loop ook wel vaak rond met een fototoestel. En dan niet een met rolletjes, maar gewoon een batterij. En een geheugenkaartje. Het moet ook wel praktisch zijn hè... En ik gebruik ook navigatie... Maarja, soms wil je ergens komen. Als dat 'ergens' dan een specifieke bestemming is, dan is navigatie ook wel handig.

Ben verder wel blij met de Z1000 hoor. :] Gewoon doen wat je leuk vindt, als je maar rijdt met dat ding.

Toch ga ik volgende week proefrijden op een gloedjenieuwe ZX4RR...
 
Ja dat klopt... En ik loop ook wel vaak rond met een fototoestel. En dan niet een met rolletjes, maar gewoon een batterij. En een geheugenkaartje. Het moet ook wel praktisch zijn hè... En ik gebruik ook navigatie... Maarja, soms wil je ergens komen. Als dat 'ergens' dan een specifieke bestemming is, dan is navigatie ook wel handig.

Ben verder wel blij met de Z1000 hoor. :] Gewoon doen wat je leuk vindt, als je maar rijdt met dat ding.

Toch ga ik volgende week proefrijden op een gloedjenieuwe ZX4RR...
Proefrijden op een mini rijstkoker??
Tja ieder zijn ding, ik vind de handelbaarheid van zo’n kleine machine wel wat hebben maar als schakelluie ouwe zak is zo’n 400tje niet zo mijn ding...
 
Ja dat klopt... En ik loop ook wel vaak rond met een fototoestel. En dan niet een met rolletjes, maar gewoon een batterij. En een geheugenkaartje. Het moet ook wel praktisch zijn hè... En ik gebruik ook navigatie... Maarja, soms wil je ergens komen. Als dat 'ergens' dan een specifieke bestemming is, dan is navigatie ook wel handig.

Ben verder wel blij met de Z1000 hoor. :] Gewoon doen wat je leuk vindt, als je maar rijdt met dat ding.

Toch ga ik volgende week proefrijden op een gloedjenieuwe ZX4RR...
Ben erg benieuwd hoe je dat gaat bevallen!
 
Ben verder wel blij met de Z1000 hoor. :] Gewoon doen wat je leuk vindt, als je maar rijdt met dat ding.

Toch ga ik volgende week proefrijden op een gloedjenieuwe ZX4RR...
Heh ? Da's toch een pocket bike t.o.v. je 1000 Zedje? Wat moet je daar nu mee ? (of ben je een klein ventje van 1,65mtr) ? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan