Hallo allen,
Na eerst een vraag gesteld te hebben in deze rubriek zal ik me nu eens netjes voorstellen. Twee jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald, en na 1,5 toch maar een motor gekocht. Dat was dus november '17.
Vorig jaar november een KLE gekocht uit '93 met net geen 50.000km op de teller en meegenomen naar het noord-oosten van Brabant. De motor op het begin weinig gebruikt, alleen voor af en toe een ritje.
Sinds september gebruik ik hem elke dag om naar m'n stage te rijden (circa 120 km per dag).
Bekijk bijlage 1335619
De vorige eigenaar heeft hem niet lang in bezet gehad, hij had hem gekocht voor een motorvakantie in Spanje. Zodoende ook een nieuwe kettingset en banden gemonteerd (Heidenau K60). De motor bevalt goed, rijdt wel lomp/niet verfijnd. De gas-response is zoekend, de versnellingsbak werkt alleen goed als je de pook goed 'doordrukt'.
Eén keer een mindere ervaring ermee gehad, uitvallen op de snelweg op de linkerbaan. Gelukkig net bij een uitrit, waardoor hortend en stotterend de afslag kunnen pakken. Waarschijnlijk een vuiltje in de carburateur, kon eerst niet harder dan 60km/h. Binnendoor naar huis gereden, en het laatste stuk reed de motor weer vlot door. Toch de eerste keer erna de snelweg pakken zorgde voor wat nervositeit....
Onderhoud doe ik zelf, waaronder het verhelpen van de bekende kwaal voor de oudere motoren, loslatende magneten in het vliegwiel;
Net op tijd, of eigenlijk net niet......
Bekijk bijlage 1335618
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De motor rijdt schokkend bij het schakelen, doordat als ik de koppeling oplaat komen draait het achterkettingwiel 1 cm t.o.v. de naaf. Na wat googlen denk ik dat de tandwiel drager rubbers of kettingwiel drager rubbers zijn versleten/kapot.
Heeft een van jullie daar ervaring mee, en
weet waar deze rubbers online te bestellen zijn?
Groet,
Duurendseind