Jelle Jawa
Die hard MF'er
- 4 nov 2005
- 531
- 32
Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.Is de brandstofaanvoer zeker weten goed? Een zwarte bougie klinkt mij als onverbrande benzine, dus óf er is teveel benzine om te verbranden, óf er wordt helemaal niet ontbrand.
Het laatste (helemaal geen ontbranding) heeft een falend elektrisch systeem als oorzaak (want er wordt geen vonk gemaakt), in het geval van teveel brandstof is het je carburatie die faalt.
Je zou, om uit te sluiten dat de door jou aangeschafte bobine misschien ook stuk is, je bobines eens om kunnen wisselen (links naar rechts en vice versa). Als dan je rechtercilinder blijft lopen en links begint te storen, heb je een defecte bobine gekocht.