Lennartb
Rookie
- 15 okt 2018
- 11
- 0
Ik meld me hier ook even als nieuw lid van zowel het forum en als nieuwe KLE-eigenaar . Ik heb er vorig weekend een gekocht uit '92 in prima staat. Voorlopig staat ie nog even opzij, want ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Hij staat voor nu ff niet bij mij thuis gestald en het is een beetje een gedoe om hem op locatie helemaal uit elkaar te trekken, maar ik zou wel graag willen weten of ik ook zo'n horror-vliegwiel heb of dat een vorige eigenaar dat al opgelost heeft ( wil namelijk wel meteen km's gaan maken als ik mijn rijbewijs heb natuurlijk)
Ik dacht de gouden tip gevonden te hebben door even te spieken via het timing klepje, maar kan daar helemaal niks zien behalve de rand van rondom (ik denk) het vliegwiel? Misschien doe ik iets heel stoms of kijk ik er helemaal naast, ik hoop het en hoor het graag
Ik dacht de gouden tip gevonden te hebben door even te spieken via het timing klepje, maar kan daar helemaal niks zien behalve de rand van rondom (ik denk) het vliegwiel? Misschien doe ik iets heel stoms of kijk ik er helemaal naast, ik hoop het en hoor het graag
Ik heb een tijd terug een 1998'er gekocht voor de onderdelen. Daar zat ook nog het type vliegwiel in wat snel kapot gaat. Je kan natuurlijk heel simpel met een euro muntstuk even bij het vliegwiel het kleine timingklepje eraf schroeven. Zie je daar oranjekleurig lijm op de magneten zitten, dan is het het oude type. Zie je een doorlopende zwarte band waar de magneten inzitten, dat is het betere type.