Kawasaki KLE (3)

Ik meld me hier ook even als nieuw lid van zowel het forum en als nieuwe KLE-eigenaar :). Ik heb er vorig weekend een gekocht uit '92 in prima staat. Voorlopig staat ie nog even opzij, want ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Hij staat voor nu ff niet bij mij thuis gestald en het is een beetje een gedoe om hem op locatie helemaal uit elkaar te trekken, maar ik zou wel graag willen weten of ik ook zo'n horror-vliegwiel heb of dat een vorige eigenaar dat al opgelost heeft (:9 wil namelijk wel meteen km's gaan maken als ik mijn rijbewijs heb natuurlijk)

Ik dacht de gouden tip gevonden te hebben door even te spieken via het timing klepje, maar kan daar helemaal niks zien behalve de rand van rondom (ik denk) het vliegwiel? Misschien doe ik iets heel stoms of kijk ik er helemaal naast, ik hoop het en hoor het graag :)
Ik heb een tijd terug een 1998'er gekocht voor de onderdelen. Daar zat ook nog het type vliegwiel in wat snel kapot gaat. Je kan natuurlijk heel simpel met een euro muntstuk even bij het vliegwiel het kleine timingklepje eraf schroeven. Zie je daar oranjekleurig lijm op de magneten zitten, dan is het het oude type. Zie je een doorlopende zwarte band waar de magneten inzitten, dat is het betere type.
:)
 
Ik meld me hier ook even als nieuw lid van zowel het forum en als nieuwe KLE-eigenaar :). Ik heb er vorig weekend een gekocht uit '92 in prima staat. Voorlopig staat ie nog even opzij, want ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Hij staat voor nu ff niet bij mij thuis gestald en het is een beetje een gedoe om hem op locatie helemaal uit elkaar te trekken, maar ik zou wel graag willen weten of ik ook zo'n horror-vliegwiel heb of dat een vorige eigenaar dat al opgelost heeft (:9 wil namelijk wel meteen km's gaan maken als ik mijn rijbewijs heb natuurlijk)

Ik dacht de gouden tip gevonden te hebben door even te spieken via het timing klepje, maar kan daar helemaal niks zien behalve de rand van rondom (ik denk) het vliegwiel? Misschien doe ik iets heel stoms of kijk ik er helemaal naast, ik hoop het en hoor het graag :)

Welkom, als die niet is vervangen heb je wel een slecht vliegwiel
plaats anders even een fototje van het vliegwiel, als je een massieve rand ziet is die vervangen, als je de magneten als losse blokken ziet dan is het een oud type, het oude type heeft ook een rood/orange achtige lijm rand.
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijdje een KLE (bouwjaar 2006). Onlangs heb ik e.e.a. aan kleine dingen vervangen, waaronder het kettingset, deze was helemaal op.

Sinds een tijdje vind ik dat mijn blok een vreemd geluid maakt, sindsdien heb ik eigenlijk niet meer gereden, kunnen jullie dit thuisbrengen?
 
Welkom, als die niet is vervangen heb je wel een slecht vliegwiel
plaats anders even een fototje van het vliegwiel, als je een massieve rand ziet is die vervangen, als je de magneten als losse blokken ziet dan is het een oud type, het oude type heeft ook een rood/orange achtige lijm rand.
Bedankt! Bijgaand foto's door het timing klepje. Ik kan het kapje er ook wel even af halen maar ik wil liever eerst olie en een filtertje in huis hebben. Zou het zo te zien zijn? En als ik het deksel er af haal, moet er dan een nieuwe pakking tussen?
IMG_20181211_191057658.jpg
IMG_20181211_191017858.jpg
 
1544983844040.png

Dit is het mogelijk foute type. Als je de krukas verdraait zie je de openingen tussen de magneten.

1544984000112.png

Deze hoort goed te zijn. Als je de krukas verdraait zie je geen onderbrekingen.
 
Dit is het mogelijk foute type. Als je de krukas verdraait zie je de openingen tussen de magneten.


Deze hoort goed te zijn. Als je de krukas verdraait zie je geen onderbrekingen.
Thanx! Hier heb ik wel wat aan. Ik ga even kijken van 't weekend
 
laat hem maar nie te lang stilstaan..daar rijd hij te fijn voor,succes!
ga zelf wat knutselen met plexi om te proberen..komt wel goed! Ik ben ook van Tongeren ma woon nu in Bilzen..grappig,zo dichtbij en zo ver op forum ;-)

grtz

hallo jongens hier Patrick uit Alken . ik heb deze zomer ook een kle 500 van bouw jaar 1995 gekocht en ik zou het leuk vinden als ik aan julie een paar vragen mag stelen .

bij deze een heel fijne jaarwiseling voor julie en gans julie familie van Patrick uit Alken
 
hallo jongens hier Patrick uit Alken . ik heb deze zomer ook een kle 500 van bouw jaar 1995 gekocht en ik zou het leuk vinden als ik aan julie een paar vragen mag stelen .

bij deze een heel fijne jaarwiseling voor julie en gans julie familie van Patrick uit Alken


Hei,das nie zo heel ver ;-)..vraag maar op,is wel altijd iemand die een oplossing of antwoord weet..
grtz
 
beste Luca72 .

mijn vraag is moet ik ergens rekening mee houden als ik mijn vliegwiel wil vervangen van mijn kle 500 van bouwjaar 1995 ?


groeten van Patrick uit Alken in belgie
 

Bijlagen

  • IMG_0981.JPG
    IMG_0981.JPG
    816 KB · Weergaven: 16
beste Luca72 .

mijn vraag is moet ik ergens rekening mee houden als ik mijn vliegwiel wil vervangen van mijn kle 500 van bouwjaar 1995 ?


groeten van Patrick uit Alken in belgie


even de zoekfunctie gebruiken,dacht dat er ergens een topic is van klickstart die een blok reviseert..zelf ken ik er niks van ;-)
 
Beste Allen,

Waar zit het merkteken van het origineel vliegwiel ten opzichte van de spie?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De motor vd KLE ging heel zwaar rond. Nu bleek dat een bout van de startkoppeling is losgelopen waardoor de startkoppeling en bijbehorend kettingwiel tegen elkaar aan schaafden en vervangen moeten worden. Dit gaat lukken.

Echter bij het stellen van de diagnose hebben we de kop eraf gehaald, en deze moet straks weer gemonteerd worden waarbij de motor op tijd staat.
Waar we tegen aan lopen bij het monteren is dat het moeilijk is om de motor op tijd te zetten omdat er geen merkteken staat aan de zijkant van het nieuwe vliegwiel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij helpen aan een foto waarop duidelijk te zien is waar het merkteken aan de zijkant van het vliegwiel zit t.o.v. van de spie?

Helaas is mijn oude vliegwiel al naar de oudijzerboer gegaan

Groet,
Gijs
 
Zit deze toevallig niet op TDC bovenste dode punt? Zuiger bovenin zetten en je weet het
 
hallo jongens hier Patrick uit Alken . ik heb deze zomer ook een kle 500 van bouw jaar 1995 gekocht en ik zou het leuk vinden als ik aan julie een paar vragen mag stelen .

bij deze een heel fijne jaarwiseling voor julie en gans julie familie van Patrick uit Alken
Hei,das nie zo heel ver ;-)..vraag maar op,is wel altijd iemand die een oplossing of antwoord weet..
grtz
Hallo streekgenoten,
Ik ben Rudi en woon in Eigenbilzen, niet ver van jullie dus.
Ik heb sinds twee jaar een KLE van '91. Paars met roze zadel, maar na wat spuitwerk en diverse aanpassingen heb ik hem een sportievere look gegeven.
Zouden jullie het leuk vinden, zo gauw het weer wat beter wordt, een keertje af te spreken?

Groeten,
Rudi
 
Hallo streekgenoten,
Ik ben Rudi en woon in Eigenbilzen, niet ver van jullie dus.
Ik heb sinds twee jaar een KLE van '91. Paars met roze zadel, maar na wat spuitwerk en diverse aanpassingen heb ik hem een sportievere look gegeven.
Zouden jullie het leuk vinden, zo gauw het weer wat beter wordt, een keertje af te spreken?

Groeten,
Rudi
 

Bijlagen

  • unnamed-72.jpg
    unnamed-72.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 25
  • unnamed-83.jpg
    unnamed-83.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 27
  • unnamed-2.jpg
    unnamed-2.jpg
    145,7 KB · Weergaven: 27
Hallo streekgenoten,
Ik ben Rudi en woon in Eigenbilzen, niet ver van jullie dus.
Ik heb sinds twee jaar een KLE van '91. Paars met roze zadel, maar na wat spuitwerk en diverse aanpassingen heb ik hem een sportievere look gegeven.
Zouden jullie het leuk vinden, zo gauw het weer wat beter wordt, een keertje af te spreken?

Groeten,
Rudi
LOL hier nog een streekgenoot: Tongeren
Heb hier twee KLE 'tjes staan een rijdende en een sloop.
Momenteel liggen ze allebei stil omdat ik er geen tijd voor heb. Hopelijk komt hier binnenkort verandering in.
 

Bijlagen

  • RAG_6475b.JPG
    RAG_6475b.JPG
    77,8 KB · Weergaven: 12
even de zoekfunctie gebruiken,dacht dat er ergens een topic is van klickstart die een blok reviseert..zelf ken ik er niks van ;-)
Veel weet ik er niet meer van, best toch handboek raadplegen (heb die van Peters, vertaling Heynes).
Olie aflaten of motor schuin tegen een muur plaatsen. Deksel eraf, voorzichtig met de spoelen, die in het deksel vastzitten. Om het vliegwiel te verwijderen heb ik van een oud oliefiltersleutel een klem gemaakt om het vliegwiel te blokkeren. Dan vliegwiel eraf gehaald met polietrekker (is géén goed idee, vliegwieltrekker is beter, maar ik wist dat toen nog niet). Dan vervangen, let op de tekentjes (zie handboek) en dan alles weer terug monteren. Als het open ligt kan je best ook even kijken of de startkoppeling nog goed is, anders die ook maar even reviseren.
 

Bijlagen

  • DSC00128.jpg
    DSC00128.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 14
Van het weekend mijn KLE verkocht, omdat ik een tijdje terug al de vervanger heb gekocht ( KTM 690 enduro )
M'n oude KLE komt nu in regio Nijmegen te rijden.


image-08-01-2019_22-41-55.jpgDSC_0534.JPG
 
beste Rudi , hier Patrick uit Alken in Belgie . Rudi heb je het vliegwiel vervangen door een magneet uit een geheel als ik goed zie .
waar heb je dat gekocht als ik mag weten , ik weet wel een adres in Bree .
ik wil het vliegwiel ook vervangen om dat ik heb gezien dat de lijm of wat het ook is op een plaats is los gekomen maar dat is voor binnen kort .
moet eerst als trug in elkaar zetten en de olie vervangen en en nog wat kuis werk .
fijn dat er nog mensen zijn uit Limburg in Belgie die met een kle 500 rijden .

groeten fijne dag van Patrick
 

Bijlagen

  • IMG_0862.JPG
    IMG_0862.JPG
    943,2 KB · Weergaven: 9
Hallo,zo gauw het beter word zullen we zeker eens een ritje doen;-) Rudi zen nummer heb ik trouwens(remember rood licht mopertingen)maar helaas nog geen tijd gehad om af te spreken..
Dacht dat iemand dat vliegwiel bestelt had bij 'hpi racing' goed materiaal en beste prijs stond erbij..
 
oke Luca we hebben nog eve tijd voor het mooi weer word , want in de winter rijd ik toch niet .
ja denk dat ik eens ga bellen naar Hpi Racing als het zo ver is eerst moet ik hem aan de praat krijgen want ik heb hem zo gekocht gelijk je ziet op de foto's met de onderdelen los . je hoor zeker nog wel van me hoor . groeten Patrick
 

Bijlagen

  • IMG_0863.JPG
    IMG_0863.JPG
    891,3 KB · Weergaven: 11
beste Rudi , hier Patrick uit Alken in Belgie . Rudi heb je het vliegwiel vervangen door een magneet uit een geheel als ik goed zie .
waar heb je dat gekocht als ik mag weten , ik weet wel een adres in Bree .
ik wil het vliegwiel ook vervangen om dat ik heb gezien dat de lijm of wat het ook is op een plaats is los gekomen maar dat is voor binnen kort .
moet eerst als trug in elkaar zetten en de olie vervangen en en nog wat kuis werk .
fijn dat er nog mensen zijn uit Limburg in Belgie die met een kle 500 rijden .

groeten fijne dag van Patrick

Hoi Patrick,
Denk dat je je vergist hebt met het bericht van Klickstart. Ik heb het vliegwiel (nog niet) hoeven te vervangen, gelukkig maar.
Wel leuk ja dat er hier in de buurt nog een paar KLE 's rijden, althans binnenkort want jullie hebben nog wel wat werk als ik het goed begrijp.
En wie weet heeft Klickstart binnenkort ook wat meer tijd.
Die van mij is in ieder geval klaar, ga wel eerst de noppenbanden d'r weer op leggen want het kriebelt.
Heb Luca idd vorig jaar in Mopertingen ontmoet. Nog ff sleutelen jongens en dan gaan we een ritje maken.
Veel plezier ermee.

Groeten,Rudi
 
Hallo,zo gauw het beter word zullen we zeker eens een ritje doen;-) Rudi zen nummer heb ik trouwens(remember rood licht mopertingen)maar helaas nog geen tijd gehad om af te spreken..
Dacht dat iemand dat vliegwiel bestelt had bij 'hpi racing' goed materiaal en beste prijs stond erbij..

Hoi Luca,

Ik dacht al dat jij het was hier op het forum. Veel KLE' s rijden hier niet rond, en ook nog in Bilzen. Kon bijna niet missen, leuk.
Groetjes en dat het snel wat beter weer wordt.

Rudi
 
Rudi , ja zal zeker nog eve duren voor ik met mijn kle 500 ga rijden .
Rudi ik denk toch dat ik mijn vliegwiel ga ver vangen als ik dat zelf kan , toch eens goed bekijken he hoe dat juist moet en anders doe ik hem binnen in Genk he .
wie weet komen we elkaar wel eens tegen in Limburg Belgie .
groeten en veel rij pel zier van Patrick hier .
 
beste Luca72 .

mijn vraag is moet ik ergens rekening mee houden als ik mijn vliegwiel wil vervangen van mijn kle 500 van bouwjaar 1995 ?


groeten van Patrick uit Alken in belgie
Rudi , ja zal zeker nog eve duren voor ik met mijn kle 500 ga rijden .
Rudi ik denk toch dat ik mijn vliegwiel ga ver vangen als ik dat zelf kan , toch eens goed bekijken he hoe dat juist moet en anders doe ik hem binnen in Genk he .
wie weet komen we elkaar wel eens tegen in Limburg Belgie .
groeten en veel rij pel zier van Patrick hier .


Hei Patrick,als ik er iets van kende kwam ik u helpen..helaas!Ik ga al meer dan 20jaar bij Ramaekers Motoren Heusden-Zolder op garage,mannen werken super goed en zeker als het speciale dingen zijn,doe ook alleen mekaniek,verkopen geen moto's ofzo en is ook niet zo heel ver van bij u,maar ik zou nie te lang wachten met afspraak want t zit daar nog al snel vol ;-)
Bij wie in genk ga jij?
grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan