Hier ook, in combi met onweer. Voor de nacht van zondag op maandag is hier (omgeving Osnabrück) zelfs sneeuw voorspeld.
Mooi voorbeeld van maartse buien.
 
vfr.jpg
 
Hoe heet die app?
Motorcycle weather
Je kunt aangeven onder welke omstandigheden je graag rijd (regen wind temperaturen) wel op Canadees instellen voor km en °C

Screenshot_20190310-175316.png


Zo heb ik dus aangegeven dat er een autootje staat onder 0 graden, puur om er even bewust van te zijn om de straten te checken voor ik weg ga. Net zoals met de windkracht die in de app vanaf 6 Beaufort een autootje geeft zodat ik kan kijken of het een lichte of zware 6 is.
 
Idd, het heeft hier ook lekker gestormd ...

Nu zijn stormwinden op zich moeilijk vast te leggen samen met je motor, of er moest toevallig net een tornado passeren, al weet ik niet of ik dan wel ga stoppen ipv me uit te voeten te maken :X

Maar misschien mag van @#HugoBoss stormschade op de foto met je motor wel?
Dan heb ik deze, een paar 100m van thuis:
full


Ik was, ondanks de harde winden toch uitgereden voor een TRG foto:+
Maar onderweg naar huis toch wel wat mooie (enfin, als je het mooi wil noemen toch) wolken gezien:
full


Ik dacht toen nog, "hmmm, in de verte (rechts op de foto) lijkt het precies hard te regenen?"
En ... niet veel later na het doorrijden, verzeil ik zelf in hevige regen, en alsof dat nog niet genoeg was, nog eens hagel ook!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de wind viel het in Noord-Holland nog wel mee, maar ik kreeg vanavond een dikke hagelbui. Binnen een paar seconden lag er een laag hagel van ongeveer een centimeter. Ik reed net een oprit van de Westfrisiaweg bij Hoorn op. Gelijk glibberen en glijden, traction controle greep gelukkig in, maar zodra die weer loste brak hij achter gelijk uit en begon hij weer te glijden. Toen maar de voetjes aan de vloer en met ingetrokken koppeling uit laten rollen. Daarna weer rustig wat gang gemaakt, de auto's reden gelukkig ook niet veel harder dan 40. Na een paar honderd meter was de weg weer schoon. Later nog wat hagel gehad, maar gelukkig minder extreem.
 
Heb je nog stormschade gezien daar in Limburg? Het was een uitzonderlijk zware storm met windstoten in Limburg die records gebroken hebben!
 
Ja overal lag wel wat van bomen.
Bij een tante van een goede vriendin van me een boom door de slaapkamer naar binnengekomen dus dat was al helemaal minder.
Mat de brommer was het ook wel even uitkijken geblazen.
Ben van Heerlen naar Maastricht airport gereden en van daar uit naar Selfkant waar bovenstaande foto gemaakt is en zodoende best wat Zuid-Limburg gehad maar niet heel erg boomrijk maar heb toch heel wat gekke dingen gezien ja.
Dit was trouwens het plaatje van bij het vliegveld

53727182_2065587633510077_6146381896050802688_o.jpg
 
tussen de buien door was het droog wou nog even wat bekijken voor het TRG topic en heeft dus wel een plaatje van het herfst weer van vandaag opgeleverd

53731991_2065573053511535_2772109503590563840_o.jpg
Doe je goed! :t

En we kijken ook uit naar je eerste TRG foto ;)

Edit: zie ik daar nu MF op je kentekenplaat? :}
Heb je nog stormschade gezien daar in Limburg? Het was een uitzonderlijk zware storm met windstoten in Limburg die records gebroken hebben!
In Limburg? Als ik de lijn van de windrichting doortrek, is dat de storm die ook hier gepasseerd is?
Vlaams Brabant - Belgisch Limburg - Nederlands Limburg ...

Eerder de dag was ik met de auto op de baan, nog een boom gezien die met wortel en al uitgebkazen was. Als die morgen nog niet opgeruimd is zal ik er een foto-met-motor van maken ;)
 
Doe je goed! :t

En we kijken ook uit naar je eerste TRG foto ;)

Edit: zie ik daar nu MF op je kentekenplaat? :}

In Limburg? Als ik de lijn van de windrichting doortrek, is dat de storm die ook hier gepasseerd is?
Vlaams Brabant - Belgisch Limburg - Nederlands Limburg ...

Eerder de dag was ik met de auto op de baan, nog een boom gezien die met wortel en al uitgebkazen was. Als die morgen nog niet opgeruimd is zal ik er een foto-met-motor van maken ;)
België lag nog meer in het windveld van de storm dan NL. De kern trok precies over mijn omgeving heen met een paar felle opklaringen. In noord Nederland heeft het nagenoeg niet gewaaid.

MF komt redelijk vaak voor in NL. Sowieso hebben motoren een M in hun kenteken. Ik heb die combinatie MF ook in mijn kenteken. Dus een sticker is eigenlijk overbodig :)

Enne, ik zie dat je een nieuwe lijk-supporter hebt? ;)
 
@#HugoBoss , effe off topic over de kentekenplaten, onze oude motorplaten, die gele verticale nog, die begonnen ook altijd met M, maar dat waren dan 3 letters, later kwam de letter W in de plaats omdat de M volzet was.

Bij invoering van de EU platen begon men eerst met het indexcijfer 1, dan was de eerstvolgende van de drie letters ook een M.

Intussen is die M verhuist naar de plaats van de 1 omdat dat de mogelijke combinaties x26 maakt.

Vroeger: 1-MAA-001
Nu: M-AAA-001

On topic, deze morgen wegens tijdsgebrek niet langs die ene boom gepasseerd, en zou toch niet zo een mooie foto zijn in 't donker. Na het werk passeer ik er wel, maar kans is groot dat die dan al grotendeels opgeruimd is.
 
Nee, en vandaag en morgen krijg jij het meer voor de kiezen met de wind ;(

Voorlopig geen eind in zicht. De optocht aan depressies, fronten gaat door de hele komende week! 8)7

Enig pluspunt: de temperatuur stijgt weer iets richting de 10 graden in de loop van deze week.
 
Terug
Bovenaan Onderaan