ik... wij vertrekken, input gevraagd !

Inderdaad gaat de zon niet voor niets op maar....
Bedenk wel dat gasten tot 24 uur van te voren mogen annuleren.
En dat gebeurt regelmatig, sommige slimme gasten boeken zelfs meerdere bestemmingen en kiezen last minut waar het het mooiste weer is.

Er is 1,5 miljard schade na het regenbuitje van vorige week (er is zelfs 60cm p/m2 gemeten).
Die extreme weersomstandigheden lijken daar vaker voor te gaan vallen.
Vorig jaar spoelde de auto`s ook door de straten in Andelusie
 
Is dat niet het wind seizoen? Land/zee temperatuur zal zeker een graadje of 10 hoger liggen dan hier......

klopt,
geen idee van de windkracht in deze periode,
Maar daar zal zeker naar gekeken worden,

temperatuur van t zeewater is in de winter (meen ik) 13 - 17 graden

1568991124320.png

1568991465479.png

momenteel gemiddeld 4 bft
 

Bijlagen

  • 1568991071281.png
    1568991071281.png
    3,1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens beginnen met nu Spaans leren en niet op locatie. Spanjaarden zijn een grote ramp als het op Engels aan komt.
Vooral zalen regelen met de overheid is kut.

Je kunt het beste iemand daar zoeken met Duitse/Nederlandse roots die je kn helpen en kijk of je een Duitse aannemer kunt vinden.

Maar zit je daar in de woestenij?
Zou mij als vakantieganger niet echt aanspreken.
Ik zit nu in een redelijk druk dorp en plaatsen als Salou’s/cambrils binnen handbereik.
 
nosotro hablar un poco espangol.. pero es dificil..
entonces nos qiero aprendar mucho mas...
es estan obligatorse que viva en espange...


zo ongeveer...
maar ze praten daar zoo snel.. tegen de tijd dat ze zes zinnen verder zijn, weet je wat er in de eerste zin gezegd wordt... en ben je de rest vergeten...
😶
 
nosotro hablar un poco espangol.. pero es dificil..
entonces nos qiero aprendar mucho mas...
es estan obligatorse que viva en espange...


zo ongeveer...
maar ze praten daar zoo snel.. tegen de tijd dat ze zes zinnen verder zijn, weet je wat er in de eerste zin gezegd wordt... en ben je de rest vergeten...
😶

Zoek een Spaanse chatbox op en ga gewoon hele avonden Spaans lullen. Ik herinner me ook van een ex-vriendin dat er in Doetinchem een clubje Spaanstaligen is dat regelmatig bij elkaar komt. Misschien is dat in Amsterdam ook wel?
 
Inderdaad gaat de zon niet voor niets op maar....
Bedenk wel dat gasten tot 24 uur van te voren mogen annuleren.
En dat gebeurt regelmatig, sommige slimme gasten boeken zelfs meerdere bestemmingen en kiezen last minut waar het het mooiste weer is.

Dat beslis je als host toch zelf....

Zelf boek ik bijna alles via booking.com, en er zijn idd veel accomodaties waar je tot de laatste dag kosteloos kan annuleren, maar er zijn er minstens zoveel waar dat niet kan.
 
Misschien kun je Sinterklaas feestjes organiseren. Speciale arrangementen met een Sint Zwarte Piet en schimmel !

😱😱😱😱😱😱😱😱😱


ben blij dit land uit te zijn tegen die tijd en dan sinterklaas weer importeren NAAR Spanje...

dan zijn jullie er vanaf en krijg ik daar t gezeur van "roetveegpiet".....


😝😝😝😝
 
Is er een circuit in de buurt? Motorzaak? Een kameraad van mij gaat iedere winter een week naar Spanje om op een circuit te rijden aldaar.
Accommodatie, sleutelfaciliteit, ontspanning..Het is maar net wat je wilt doen en wat mogelijk is in die omgeving.
 
Is er een circuit in de buurt? Motorzaak? Een kameraad van mij gaat iedere winter een week naar Spanje om op een circuit te rijden aldaar.
Accommodatie, sleutelfaciliteit, ontspanning..Het is maar net wat je wilt doen en wat mogelijk is in die omgeving.
Valencia is t dichtste bij... Maar 100 km+ verderop..
 
Je verhaal is herkenbaar. Ken meerdere mensen die ook al de daad bij het woord genomen hebben en dit fijne land verlaten hebben. Dat is beter dan er alleen over blijven zeuren. Maar besef ook dat het in een ander land ook niet koek en ei is. De bureaucratie in de mediterraanse landen, daar moet je ook maar geduld voor hebben om maar wat te noemen.

Het eerste wat mij te binnen schiet: zorg dat bezoekende motorrijders hun motoren kunnen stallen, liefst uit het zicht. En verder veel plezier voor als je er zit, het is een mooie streek daar :Y
 
Je verhaal is herkenbaar. Ken meerdere mensen die ook al de daad bij het woord genomen hebben en dit fijne land verlaten hebben. Dat is beter dan er alleen over blijven zeuren. Maar besef ook dat het in een ander land ook niet koek en ei is. De bureaucratie in de mediterraanse landen, daar moet je ook maar geduld voor hebben om maar wat te noemen.

Het eerste wat mij te binnen schiet: zorg dat bezoekende motorrijders hun motoren kunnen stallen, liefst uit het zicht. En verder veel plezier voor als je er zit, het is een mooie streek daar :Y
Ja bureaucratie is echt verschrikkelijk hier. Huis staat op mijn vaders naam maar die is niet mobiel.

Bank had mijn pas rekening geblokkeerd. Reden geen nie nummer. Heb geen bericht niks gehad. Gister bij bank dus rekening op mijn naam laten zetten en mijn paspoort.

Maar omdat de rekening geblokkeerd was automatisch incasso geblokkeerd. Facturen gemeente niet betaald. Dus ik met facturen naar gemeente en zeg: kom ff betalen. Dat is toch fijn als overheid dat iemand komt betalen.

Nee mocht niet want ik was biet de eigenaar.
Maar gelukkig heb ik paar A4 Tjes bij mij. Podor generale. Algehele volmacht met merktekens en alles. Dan kan weer wel 🤪

En Spanjaarden en afspraken. Ik moest nog iemand betalen. 11 uur afgesproken. Komt gewoon half 12.
Mooi land maar de zakelijke mentaliteit en bureaucratie en gebrek aan Engels spreken doet mij land ook haten.

Nog hele belangrijke tip. Als je daar huisje bouwt/koopt ook direct huisbeveiliging. Niet tegen inbrekers maar krakers. Eenmaal een kraker erin en je word doodongelukkig want ze worden hier beter beschermd dan tuig in Nederland. En een rechtsgang kan jaren duren.

SecuritasDirect is wat je moet nemen. Kost Pm 60 euro Pm maar is ook gekoppeld met de politie. Als er echt stront aan de knikker is dan staat de politie er ook direct.
 
Restaurantje erbij. Ik zit nu bij restaurant gerund door Nederlands stel. Zelfs nu eind toeristenseizoen heel veel klanten. Ook locals en mensen die hier semi permanent wonen.

Spreken wel 4 talen vloeiend en een gastheerschap die subliem is.
 
Ik zit hier nu 2 maanden in benidorm, al een jaar of 12 achter elkaar .
Niet te vergelijken met waar jij gaat zitten, wij houden van stappen .

Leg er een fatsoenlijk zwembad neer, met overkapping die in het na seizoen dicht kan, zodat je het hele jaar kunt zwemmen .
Als het er ligt, wordt het gebruikt
Regel goede Wi-Fi, is een hel voor mensen als dat kut is, ik heb hier een abo voor 2 maanden.
Hoor hier niks als klachten, over de camping Wi-Fi, mensen gaan grijnzen.
Is al gezegd, rijd rond en maak routes .
Voor motoren wielrenners en mountainbikers, het is hier geweldig rijden voor alledrie de doelgroep.
En als je al motoren gaat verhuren, probeer het betaalbaar te houden.
Prijzen vanaf 120 per dag is hier normaal schijnbaar, leuk voor 1 of 2 dagen, dan houdt het wel op.
Daarom rijd ik met aanhanger en me eigen fiets erop.
En al vanaf augustus kun je hier goed rijden wat betreft temperaturen , en benzine prijzen 😁
Maak een lijst met goede restaurants.
En leer de taal, gaat een wereld voor je open.

Succes, mocht je het doorzetten .
 
Denk ook aan fietsers als doelgroep
Veel racefiets ethousiasten zitten in het voorjaar/najaar of winter in en rond Calpe voor het mooie weer en de "bergen"
Ook profteams zitten daar, en wat de profs doen, dat apen de toerders graag na ;)
Je hebt bedrijfjes die niks anders doen dan trainingskampen organiseren in die regio

Ik ben ook eens met de racefiets een weekje rond Calpe op "trainingskamp" 🍻geweest
En dan zit je in een of ander hotel en moet je eerst 10/15 minuten door het drukke verkeer rijden voordat je op wat rustigere wegen zit
Dus als jij al buiten de drukte zit kan dat een voordeel zijn

Ik zou dan niet zelf investeren in fietsen, maar samenwerken met lokale verhuurders
 
Terug
Bovenaan Onderaan