Welke tent neem ik mee?

Ik heb een Vango Blade, vind het echt een ideaal ding. Compact, licht, maar één tentstok en staat in een paar tellen en toch ruim en met een voortent voor je motorlaarzen enzo.
 
Lig hier in tijdens motorvakanties.
Heb de titanium haringen maar snel verkocht.
Ze waren nog dunner als satéprikker.
Terra Nova Laser Compact 2 Tent - JB-OUTDOOR
Tis te doen als 1 persoons 2 persoons is krankzinnig.
Kan m.n motorpak kwijt helm crosslaarzen en protectievest.
Gewoon ouderwetse stalen rotspennen kopen. (met zo'n dwarspennetje)
Niet duur.
Die gebruik ik al jaren in rotsgrond.
 
Ik heb een Vango Blade, vind het echt een ideaal ding. Compact, licht, maar één tentstok en staat in een paar tellen en toch ruim en met een voortent voor je motorlaarzen enzo.
Ik heb 'm eens bekeken, idd 1 stok maar je moe wel - veel- haringen induwen/
Daarom was ik zo blij met m'n fresh/black tentje die met 2 stokken 'stond' je mikt je spul er in en geen haringen nodig tenzij het waait.
De opvolger heeft een rare voorkant- die regen binnenlaat als je de tent opent zegt men- en heeft wel haringen nodg..
 
Haringen heb ik ook hekel aan.
Vooral als ze de rotsgrond niet in willen.
Met een enkel haring kan mijn tentje ook wel staan.

Ik heb alle vaste scheerlijnen van het tentje afgehaald.
Zitten alleen maar in de knoop, en DAT kost weer tijd bij het opzetten.
Als nodig bij bij heftig weer kan ik die snel aanklikken mbv muskaton-haken.
Dan pas komen ze uit het zakje.
 
Ik ken er meerden van die grammenjagers... alles van carbon maar vervolgens zelf met een vette pens op dat ding gaan zitten. _O-
Ik heb een hekel aan carbon.
Spul wordt zo oerlelijk van een beetje hitte en zon.
Van die grauwe lelijke einddempers krijg je dan te zien.
En ja propje meet 182 bij 82 kg en daar kan best wat vanaf.
Maar dat doen we lkr niet ik bezuinig dus op gewicht van bagage en motor.
En drink savonds een paar lkr halve ltrs.
En ik ben niet zo sterk dat ik 200kg motor kan oprapen.
Vindt 145kg al meer als genoeg.
En bestek neem ik niet mee op de motor.
Zakmes en potje om smorgens met je houten kop een pot koffie te zetten.
de rest van het eten regelen we onderweg bij restaurants en of hotels dat gaat eigenlijk allemaal prima.
En beetje zuidelijk kost je dat een drol en 2 knikkers.
PA260281.JPG
 
Laatst bewerkt:
En ik ben niet zo sterk dat ik 200kg motor kan oprapen.
Vindt 145kg al meer als genoeg.
Eens met je verhaal hoor maar het optillen is ook wel een groot deel 'even doorhebben'. Die truckjes op internet met achteruit omhoog duwen/lopen en tillen en weet ik veel wat allemaal nog meer werken alleen als je niet al te groot bent of als je motor niet al te plat ligt en de ondergrond stevig genoeg is. Bukken en je stuur pakken, je rug recht houden (niet perse rechtop!) en direct flink door tillen, dan staat ie zomaar weer overeind. Maar het blijft wel zwaar werk, niet te vaak doen. Het heeft mij behoorlijk wat proberen gekost (heftruck er naast in het begin ;)) , vergeet die internet truckjes maar gewoon voor de meeste motoren.
 
Ik kan het niet meer optillen.
Door dit en dit.
Schouder en 2 jr later sleutelbeen aan zelfde kant.
Dus het geluk is beetje op aan het raken en ik wil nog paar jr motorrijden.
En het meeste geniet ik van het off road rijden tijdens vakantie.
Dus ik moet wel licht reizen.
Op asfalt boeit het niet zo sommigen nemen zelfs hun partner mee achterop.
M.n vrouw heeft zelf haar rijbewijs daarom gehaald.
Wil niemand achterop.
of zelf rijden of niet ben geen taxi.

IMG_20221026_175435_3.jpg
20180421_093719.jpg
2044164.JPG
 
Haringen gaan uiteindelijk altijd wel de grond in.
Maar soms bij harde rotsgrond met flinke tegenzin. Dan sla je de haring stuk.
Ze kosten niet veel, dan koop je gewoon nieuw.
 
Maar soms bij harde rotsgrond met flinke tegenzin. Dan sla je de haring stuk.
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Soms wel lastig om er uit te krijgen, maar er in slaan is nooit een probleem. Ik heb wel een echte stalen hamer, niet zo een rubber kampeerhamer.
 
Ik kan het niet meer optillen.
Door dit en dit.
Ik kan vwb kracht mijn FZ (235kg) prima overeind zetten. Ikzelf weeg bijna de helft.
Beetje dom. Ik schroefde de bovenste dop van de veerpoot los en toen lag de motor in het bloemperk.

Mijn rug vond achteraf niet zo fijn dat ik de motor vanuit de struiken weer omhoog heb gezet.
Heb daarna 1 week met rugpijn gelopen. Als het nog eens gebeurt, dan maar doen met iets meer beleid!
Of nog beter........................ niet gedachteloos de dop er weer afdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Goed, wil dus weer- zelfdragend- koepeltentje wat zonder haringen staat. Je mikt je bagage er in en indien geen harde wind geen probleem.
Daarnaast neem eik echt geen hamer mee.. mijn maat 46 doet prima en anders een steen.. of evt hamer van buurman..
 
Terug
Bovenaan Onderaan