Saarland, wat mag ik niet missen?

Rob-z

Die hard MF'er
1 nov 2015
684
78
Volgende week ga ik 4 dagen (3 nachten) touren in Saarland.
Volgens mij is alles mooi daar en heb ik onderstaande routes gevonden om het hele gebied een beetje te doorkruizen.

Wie heeft er nog tips van bezienswaardigheden waar ik langs kan/moet rijden?

Blauw en groen zijn uiteraard de routes heen en terug. Zwart en paars 2 routes daar in het gebied (rode is route naar beginpunt van een van de routes)

Scherm­afbeelding 2024-04-23 om 19.05.49.png
 
In Daun heb je mooie vulkaanmeren (VulkaanEifel) en hele goede restaurants (goede Grieken, Balkan restaurant).
En zelf zou ik naar St. Wendel rijden ipv Kaiserlautern.
 
Trier is een goede!


Misschien niet zo op dce route, maar iets naar het noorden toe heb je een plaatsje genaamd Andernach.
Daar kan je een rondvaartboot pakken naar de enige koudwater geiser in heel Europa.

Daar ooit eens geweest, best wel leuk om te zien. Andernach heeft een leuke centrum met leuk pleintje en veel eettentjes.


1714113974381.png
 
De Pfalz is leuk. Een stuk rustiger dan de Eifel. We pakken het met enige regelmaat mee.
De B48 is wat groter maar eigenlijk ook verrassend geinig. Daar zitten de nodige bochten echt wel in.
Verder de Totenkopfstrasse, Appental, en dan de L504 naar Waldleiningen bijvoorbeeld.
Maar blijf wel een beetje uit de buurt van Kaiserlautern. Daar wordt het toch wel drukker.
Johanneskreuz is een zwaar overgewaarde tent met slecht eten. Niet doen.
Let wel op dat er veel is afgesloten in het weekend.
 
Mijn rondje Frankrijk voor volgende week komt echt letterlijk in het water te vallen... zo nat als het er volgende week gepland is.... Het gaat dus Duitsland worden, het land waar ik een haat-liefdeverhouding mee heb. Nu dus ook aan het kijken waar ik morgen dus ga rijden... in dit gebied.
 
Mijn rondje Frankrijk voor volgende week komt echt letterlijk in het water te vallen... zo nat als het er volgende week gepland is.... Het gaat dus Duitsland worden, het land waar ik een haat-liefdeverhouding mee heb. Nu dus ook aan het kijken waar ik morgen dus ga rijden... in dit gebied.
In Duitsland kan natuurlijk overal zijn.
Thüringerwald/ Sächische Schweiz?

Daar evt grens over naar Tsjechië?
Dichtbij en best leuk rijden in Bohemer Wald en Ertzgebirge.
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland kan natuurlijk overal zijn.
Thüringerwald/ Sächische Schweiz?

Daar evt grens over naar Tsjechië?
Dichtbij en best leuk rijden in Bohemer Wald en Ertzgebirge.
Eerste dag wil ik naar zuidelijke Eifel rijden (hunsruck), vervolgens Zwarte Woud, Beieren, bij het drielandenpunt even Tsjechië in om dan via de grens en de natuurparken daar aan de Tsjechische kant de grens te volgen en vervolgens weer qwestwaards via Vogelsberg naar de Eifel en Ardennen om weer naar huis te gaan.
 
Eerste dag wil ik naar zuidelijke Eifel rijden (hunsruck), vervolgens Zwarte Woud, Beieren, bij het drielandenpunt even Tsjechië in om dan via de grens en de natuurparken daar aan de Tsjechische kant de grens te volgen en vervolgens weer qwestwaards via Vogelsberg naar de Eifel en Ardennen om weer naar huis te gaan.
Mooi rondje!
 
De Pfalz is leuk. Een stuk rustiger dan de Eifel. We pakken het met enige regelmaat mee.
De B48 is wat groter maar eigenlijk ook verrassend geinig. Daar zitten de nodige bochten echt wel in.
Verder de Totenkopfstrasse, Appental, en dan de L504 naar Waldleiningen bijvoorbeeld.
Maar blijf wel een beetje uit de buurt van Kaiserlautern. Daar wordt het toch wel drukker.
Johanneskreuz is een zwaar overgewaarde tent met slecht eten. Niet doen.
Let wel op dat er veel is afgesloten in het weekend.

Ik ga maandag weg en donderdag weer thuis. Valt er net buiten, hopelijk alles open.

Ik heb ook een nieuwe lus gekregen van het hotel waar ik verblijf. Is de blauwe lus. Is dat nog mooier om te rijden of is de paarse al mooi zat?

@AdventureGirl de wegen die je noemt, zitten die in mijn routes?

Schermafbeelding 2024-04-26 124158.jpg
 
Ik ga maandag weg en donderdag weer thuis. Valt er net buiten, hopelijk alles open.

Ik heb ook een nieuwe lus gekregen van het hotel waar ik verblijf. Is de blauwe lus. Is dat nog mooier om te rijden of is de paarse al mooi zat?

@AdventureGirl de wegen die je noemt, zitten die in mijn routes?

Bekijk bijlage 2000199
Vaak vallen de verboden (en controles) ook in Duitsland wel mee. Maar toch..................
Je gaat 't natuurlijk ook niet opzoeken.

Ik ben wel eens in hemelvaart-weekend in die regio geweest.
Veel verboden in weekend en/ of feestdagen heb ik daarom vrijdags gereden.
 
Vaak vallen de verboden (en controles) ook in Duitsland wel mee. Maar toch..................
Je gaat 't natuurlijk ook niet opzoeken.

Ik ben wel eens in hemelvaart-weekend in die regio geweest.
Veel verboden in weekend en/ of feestdagen heb ik daarom vrijdags gereden.

Cruise controle op maximale snelheid die op dat stuk wegen geldt, en dan komt het wel goed. Heb geen herriepijp dus dat is ook wel OK.
 
@Rob-z , nee die liggen Zuidlijker.
Ik mis in jouw overzicht wel de hairpins die bij Mandercheid, Mehren en Daun liggen.
Check ook op Brodenbach, daar liggen hele mooie krappe pins in de bergen. Let op, krap ;)
Zit erin :) op de blauwe route. De blauwe route gaat iets hoger dan de paarse. Mandercheid en Daun kom ik niet direct langs.

Schermafbeelding 2024-04-26 150633.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan