Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee wat de waarden moeten zijn, accu ff doormeten met zo’n tester...komt vanzelf wel een papiertje uitrollen met de resultaten, en status accu.Ben trouwens ook nog bij Wouter broer langs geweest dat heet motoport tegenwoordig of zoiets, en daar ook de vraag gesteld.
En daar werd me gezegd dat de waarden wel normaal zijn,ook dat 10.9 bij het starten.
Hij staat weer aan de ctek, dus kijken wat die nu doet.
Ik heb zojuist ook een nieuwe yuasa ytz7s besteldvergroten...
Die meting (weerstand van de stator) lijkt me oke.Onderstaand resultaat gemeten op een Honda CBR 600 F2 uit 1994.
Ik meet hierbij om en om de 3 gele draden ten opzichte van elkaar vlak voor de spanningsregelaar, en krijg telkens dit resultaat.
Zoals ik begrijp duidt dit op een kapotte dynamo, kabelboom of bougiekapje?
Bekijk bijlage 1505462
In welk opzicht?1 ohm weerstand is te verwaarlozen...
Onderstaand resultaat gemeten op een Honda CBR 600 F2 uit 1994.
Ik meet hierbij om en om de 3 gele draden ten opzichte van elkaar vlak voor de spanningsregelaar, en krijg telkens dit resultaat.
Zoals ik begrijp duidt dit op een kapotte dynamo, kabelboom of bougiekapje?
Bekijk bijlage 1505462
Ik heb dat verder niet meer kunnen testen vandaag, zal het later eens proberen.En tussen geel en massa? En dan keer 3?
O enne pbtje gestuurd
snel doen, en ik zou meteen alle bedrading & connectoren even checkenStekker van de spanningsregelaar is provisorisch door oude eigenaar vervangen door losse stekkers. En plus en min pool daarvan zijn een beetje geblakerd. Heb nog een goede stekker dus die zet ik er binnenkort eens tussen.
Ik heb dat verder niet meer kunnen testen vandaag, zal het later eens proberen.
Wat wel is gebeurd: De accu is opgeladen. Ik heb het contactoppervlak van de spanningsregelaar gepolijst en beetje bijgebogen om het beter aan te laten sluiten. Het kiert nu niet meer. Stekker van de spanningsregelaar is provisorisch door oude eigenaar vervangen door losse stekkers. En plus en min pool daarvan zijn een beetje geblakerd. Heb nog een goede stekker dus die zet ik er binnenkort eens tussen.
Spanning van de accu kwam met lopende motor niet boven 12 V. Na vervangen van spanningsregelaar kwam het niet boven de 13,8V, en deed hij ong 13,5 bij 3000rpm. Klinkt nog niet heel denderend geloof ik? In ieder geval goed dat ik niet te hoog zit, en het is al beter, maar dit is aan de lage kant?
Dus mag ik niet geholoen als motorrijder met een probleem, en bedankt he
Noem het dan orbit 125, bestaat ook, probleem hetzelfde
Stelletje zeikerds
Het probleem is niet zozeer de cilinderinhoud van je brommer maar meer het ontbreken van fatsoen van veel brommergastjes.Dus mag ik niet geholoen als motorrijder met een probleem, en bedankt he
Noem het dan orbit 125, bestaat ook, probleem hetzelfde
Stelletje zeikerds
Beetje tv of netflixIk kom hier even een second opinion vragen;
Motor: Husqvarna 510smr '10
Accu: Yuasa YTX7S (leeftijd onbekend)
Spanning na laden Optimate: 12.9v
Spanning op contact: 12.5v (zakkende)
Spanning tijdens starten: 2.5v
Spanning na startpoging: 12.2v
Startmotor en relais maken alleen een aanzetje, maar verder niks. Dash gaat ook uit.
Waar heb ik in de tussentijd met m'n klauwen aangezeten: Heb de ECU uitgelezen met de laptop en de TPS genuld. Geen kabels los gehad. Wel tijdens uitlezen (motor op contact) accuspanning zien zakken tot 9.9v.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat de accu is overleden dus heb alvast een nieuwe besteld. Is er nog iets anders waar ik naar kan kijken in de tussentijd?
Die is zo dood als een pier.Ik kom hier even een second opinion vragen;
Spanning tijdens starten: 2.5v
Als reactie op het berichtje hierboven; Mijn Optimate laadt ook op tot 13.5v, als ik meet met de Optimate aangesloten (lampje groen). Als ik de Optimate loskoppelen, zie ik de spanning op de oude èn de 2 nieuwe accu's terugzakken naar +/- 12.9v...Track&Trace op je mobiel in de gaten houden.....
Trouwens, spanning op de polen na het opladen mbv een optimate:
Bekijk bijlage 1599489