Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Deze mosfets gevonden via hun site, dank voor de tip.Ik dacht dat ze bij carmo electrics setjes verkopen, een nieuwe regelaar en stekker met inhoud. soms ook "upgrade"regelaars met mosfets. Ik kan je niet uitleggen wat mosfets zijn maar het internet was het er wel redelijk over eens dat dat beter is in een regelaar
Ja ik twijfel nog een beetje om een namaak te kopen via N1motor of opnieuw wikkelen. Sprak iemand bij Camo die uiteraard aangeeft opnieuw wikkelen betrouwbaarder is dan namaak…Mooi dat je het gevonden hebt, opnieuw laten wikkelen bij Carmo… …..heb ik toentertijd voor gekozen ipv origineel en hele dure Honda stator.
en je hebt idd sluiting…
Rij bijna 4 jaar met die van Carmo, 200 euro ipv 400 euro voor een originele Honda. Mij werd verteld dat ze betere (en dikkere) wikkeldraad isolatielak gebruiken.Ja ik twijfel nog een beetje om een namaak te kopen via N1motor of opnieuw wikkelen. Sprak iemand bij Camo die uiteraard aangeeft opnieuw wikkelen betrouwbaarder is dan namaak…
Maargoed zit wel €50 prijsverschil tussen….
Alternatief zou ook nog kunnen zijn om gebruikt onderdeel aan te schaffen. Dan kost het zo’n €75
De staat van de Stator bevestigd de metingen.
Doorgebrand.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is maar op de tweede foto zie je een tie wrap om 1 van de wikkels om de kabel op z’n plek te houden. Dit is ook 1 van de wikkels die is doorgebrand…
Bedankt voor alle hulp tot zover!
Ik meen (uit mn hoofd) dat er vaak bij 14,6 word afgeschakeld bij veel apparatuur om overspanning/overladen te voorkomen.Kleine update (en vraag),
Spanningsregelaar, draad, stekkers en gereviseerde Stator allemaal geïnstalleerd.
Starten=lopen! Super blij mee.
En omdat ik toch de boel open had heb ik de kleppen gemeten en 2 uitlaatkleppen aangepast.
Ik meet de laagspanning en die is 14,3 stationair en bij oplopende RPM stijgt dit nauwelijks, 14,35 max.
Klopt dit bij een mosfet spanningsregelaar? Zal wel bij producteigenschappen horen aangezien ze beter zijn in het regelen van de spanning….(dacht ik als leek)
Gr Mattijs
alleen is lithium niet standaard 12 volt en gebruikt men vaak lifepo4 cellen voor 12 volt toepassingen.Ik weet er ook maar weinig van maar heb begrepen dat een Mosfet veel beter is in het afregelen van spanningspieken. Die zie je niet op een multimeter maar wel op een scope. Er zijn ook specifieke mosfet spannings regelaars voor li-ion. Die staan volgend de specs meestal op 14.2V ipv 14.6.
Die gedachte klopte hoor. Mosfets zijn transistoren. Je kan er o.a. prima geluid mee versterken.tot een jaar of 4 terug dacht ik dat mosfet iets was wat in je autoradio zat voor dikke vette boem boem
Een Mosfet (Metal oxide semiconductor field effect transistor) kan goed dienen voor het verwerken van grote stromen. Het grote verschil met een gewone transistor is dat bij een mosfet een spanninkje al genoeg is als ingangssignaal.tot een jaar of 4 terug dacht ik dat mosfet iets was wat in je autoradio zat voor dikke vette boem boem
Kan ook aan de multimeter liggen.Bekijk bijlage 1830850
Tijd voor een nieuwe accu? Springt wel erg laag in volts op moment van starten.
Gestart met volgeladen accu en lampen aan.
Ik zelf kijk ook hoevaak je met een verdachte accu nog kunt starten, tussen pause van 1 min. als dat meer dan vijf maal is ga ik zelf nog niet over tot aankoop nieuwe.Bekijk bijlage 1830850
Tijd voor een nieuwe accu? Springt wel erg laag in volts op moment van starten.
Gestart met volgeladen accu en lampen aan.
Start toch prima….anders laat hem vannacht buitenstaan en morgenvroeg proberen…dan weet je zeker of de accu het nog trekt.Bekijk bijlage 1830850
Tijd voor een nieuwe accu? Springt wel erg laag in volts op moment van starten.
Gestart met volgeladen accu en lampen aan.
JaNet nog een keer geprobeerd, maar start niet meer. Voltmeter geeft 5 volt aan bij startpoging. Tijd voor een nieuwe
Net 1 dag te laat dus.....Net nog een keer geprobeerd, maar start niet meer. Voltmeter geeft 5 volt aan bij startpoging. Tijd voor een nieuwe
Ook in 2023 nog een handige post, @MTFDarkEagle wees mij er op i.h.k.v Eerste Hulp Bij Accuproblemen. Met behulp van hem en een multimeter (problemen met) het laadsysteem kunnen uitsluiten.Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu.
Bron motorzot
kijk hier eensHoe zit het nou als je dynamo doormeet.
Ik snap dat je de stekker los moet halen van de spanningsregelaar. Maar kan je dan nog wel de motor starten? En als de stekker los is. Krijg de accu dan op dat moment niet te veel spanning binnen?
Hoe moet ik het nou precies doen? Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen?
Want ik zit met het probleem dat na een circuit dag mijn motor bij de 3de sessie niet meer wou starten. En na paar keer aanlopen wou die nog steeds niet. Dus op het circuit is er iets fout gegaan waardoor de accu niet meer bijgeladen werd.
Ik had hem inderdaad gelezen.kijk hier eens
how to - accu en laadsysteem controleren
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu. Bron motorzotwww.motor-forum.nl