Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

• Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Op zich is die winter service een uitkomst. Geen gedoe met wegbrengen en ophalen. Er was alleen een probleempje met mijn ex-Honda; vanwege de vaste koffers nam hij teveel ruimte in het busje in. Ze willen zoveel mogelijk motoren in hun busje proppen. Ze konden ook niet garanderen dat die mooie gespoten koffers onbeschadigd bleven. Wel even slikken als je zuinig op je motor bent. Dus eerst een uurtje plastic eraf schroeven.
Maar juist voor de reparaties buiten de winter is er meestal geen ophaal service. En aangezien motorzaken meestal op een industrieterrein zitten, en ik in de rimboe woon, is het OV geen optie. Ik kan ook geen beroep meer doen op mijn wederhelft dus moet ik mijn familie afgaan.

Niet altijd maar in de winterperiode is dat gemakkelijk en kan de motorzaak zelf de tijdstippen voor onderhoud inplannen. Anders moeten ze in het voorjaar gegarandeerd eigenaren teleurstellen als het mooiweer wordt en dat ze niet gelijk geholpen worden.
Vooral dat inplannen voor de betreffende garage is denk ik van belang, naast het gegeven dat je bij “wachten op gereed” ook wel eens errugg lang kan moeten wachten.
Er is altijd wel een ongeplande koffiepauze met gebak omdat er een collega jarig is, een spoedje tussen door (zag laatst een politieman die kwam omdat hij net door een spijker of iets gereden was, en werd meteen geholpen), of de administratie moet nog bijgewerkt worden enz.enz.
Zelf bedenk ik me nog wel eens als de vraag gesteld wordt, en dan is die haal/breng service helemaal prima (als die niet volgeboekt is ……😠, maar ja die keer dat dat gebeurde werd me een gratis leenmotor aangeboden).

Kleinonderhoud kan toch in één dag…klaar terwijl je wacht.
Dat doe ik met de auto altijd. :Y
APK en een beurtje terwijl ik wacht.
Bij grote dingen aan de motor gaat die op de aanhanger naar de dealer.
Kleine dingen (remblokken, olie) thuis. 🔧

Vooral dat inplannen voor de betreffende garage is denk ik van belang, naast het gegeven dat je bij “wachten op gereed” ook wel eens errugg lang kan moeten wachten.
Er is altijd wel een ongeplande koffiepauze met gebak omdat er een collega jarig is, een spoedje tussen door (zag laatst een politieman die kwam omdat hij net door een spijker of iets gereden was, en werd meteen geholpen), of de administratie moet nog bijgewerkt worden enz.enz.
Zelf bedenk ik me nog wel eens als de vraag gesteld wordt, en dan is die haal/breng service helemaal prima (als die niet volgeboekt is ……😠, maar ja die keer dat dat gebeurde werd me een gratis leenmotor aangeboden).
Voor politiemotoren zijn speciale contracten voor afgesloten, en die hebben prio 1 wat ook logisch is. Mijn motor heeft de hele week uit elkaar gesleuteld op heftafel gestaan omdat er kennelijk allerlei andere klussen tussendoor waren. Om vervolgens nu een paar maand in mijn garage te staan….oftewel ik heb geen haast… _O-

En laten we wel wezen in het voorjaar hebben motorzaken het retedruk.

Als die nieuwe V3 geen suffe reïncarnatie wordt van een Pacific Coast maar een bruikbare, mooie sport / tour fiets dan maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit waar ik hem ga halen. Waarschijnlijk bij BenJan in Ridderkerk (al lang niet meer geweest).

Ik ben een nieuw business model aan het voorstellen met uitsluitend Honda producten. Alles onder 1 dak, grasmaaiers, motorfietsen en buitenboordmotoren. Eventueel auto's ook.

Ik ben een nieuw business model aan het voorstellen met uitsluitend Honda producten. Alles onder 1 dak, grasmaaiers, motorfietsen en buitenboordmotoren. Eventueel auto's ook.
Nihil Novi sub Sole.

Nihil Novi sub Sole.

Iets dergelijks. Ik zie eerlijk gezged zelden power products van Honda in Nederland. Dus zou wellicht goede oplossing zijn.

Laatst bewerkt:
Het net om de consument sluit zich…..voor Honda kun je slechts bij de dealer terecht, net als voor andere merken.

Voor politiemotoren zijn speciale contracten voor afgesloten, en die hebben prio 1 wat ook logisch is. Mijn motor heeft de hele week uit elkaar gesleuteld op heftafel gestaan omdat er kennelijk allerlei andere klussen tussendoor waren. Om vervolgens nu een paar maand in mijn garage te staan….oftewel ik heb geen haast… _O-

En laten we wel wezen in het voorjaar hebben motorzaken het retedruk.
Ik ben zelf bijna al het onderhoud van mijn Guzzi zelf gaan doen omdat ze altijd als ik een beurt wilde laten doen de motor moest laten staan zodat ze er rustig aan konden werken..ze gaven dan een week op en aan het einde van de middag...en of ik da nog even wilde bellen of hij dan al klaar was. Als ik kwam deden ze net de laatste handeling of kwamen ze terug van een testrit...ik had de Guzzi als tweede auto'...flikker toch op met je motorzaak...zo werkt het ook niet bij een auto bedrijf..ik was er zo klaar mee. Ik ben bijna geneigd om de naam van de zaak te noemen.. onbehouwen eigenaar ook nog..hork

Ik ben zelf bijna al het onderhoud van mijn Guzzi zelf gaan doen omdat ze altijd als ik een beurt wilde laten doen de motor moest laten staan zodat ze er rustig aan konden werken..ze gaven dan een week op en aan het einde van de middag...en of ik da nog even wilde bellen of hij dan al klaar was. Als ik kwam deden ze net de laatste handeling of kwamen ze terug van een testrit...ik had de Guzzi als tweede auto'...flikker toch op met je motorzaak...zo werkt het ook niet bij een auto bedrijf..ik was er zo klaar mee. Ik ben bijna geneigd om de naam van de zaak te noemen.. onbehouwen eigenaar ook nog..hork
Rustig en tel tot tien.

Motorzaken draaien op andere klanten dan jij alleen….. :+

Rustig en tel tot tien.

Motorzaken draaien op andere klanten dan jij alleen….. :+
De meeste dealers die ik ken draaien op onzichtbare klanten.
Druk in de computer en geen tijd.
Zes weken voor een noodreparatie. :+

Alleen maar bezig met nieuwe motorfietsen rijklaar maken. :Y ;)

Terug
Bovenaan Onderaan