Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

• Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Gewoon laten halen en terugbrengen…..zgn winteractie….. :?

Nu zit dat wel verwerkt in de totale prijs en aantal beurten gedurende de gehele periode maar toch vind ik het handig.

Voor onderhoud is een winter actie wel handig. Ik had afgelopen jaar een garantie gevalletje; een TPMS sensor moest vervangen worden. Dus ruim een maand vantevoren een afspraak gemaakt (het was niet dringend) en gelijk geregeld dat de betreffende band vervangen werd. Scheelde me montagekosten want de band moest er toch af. Dus dik 1 maand later op komen dagen bij de zaak om 9:00. Zo'n 110km verderop. Komt de man van het magazijn dat de sensor wel dezelfde dag zou binnenkomen maar het kon ook best pas aan het eind van de dag zijn. Of ik hem maar een andere dag kon komen ophalen. Nee dus! Ik heb met steeds grotere ergernis ruim een halve dag in de winkel gewacht. Leenmotor, nee! Heb op een gegeven moment gevraagd waarom ze de sensor niet op tijd besteld hadden. Antwoord, ze hadden een aantal bestellingen bij elkaar laten komen. Dat was goedkoper. Dat was het moment waarop ik besloot om de volgende keer maar een zaak om de hoek te zoeken. OV is helaas geen optie.

Voor onderhoud is een winter actie wel handig. Ik had afgelopen jaar een garantie gevalletje; een TPMS sensor moest vervangen worden. Dus ruim een maand vantevoren een afspraak gemaakt (het was niet dringend) en gelijk geregeld dat de betreffende band vervangen werd. Scheelde me montagekosten want de band moest er toch af. Dus dik 1 maand later op komen dagen bij de zaak om 9:00. Zo'n 110km verderop. Komt de man van het magazijn dat de sensor wel dezelfde dag zou binnenkomen maar het kon ook best pas aan het eind van de dag zijn. Of ik hem maar een andere dag kon komen ophalen. Nee dus! Ik heb met steeds grotere ergernis ruim een halve dag in de winkel gewacht. Leenmotor, nee! Heb op een gegeven moment gevraagd waarom ze de sensor niet op tijd besteld hadden. Antwoord, ze hadden een aantal bestellingen bij elkaar laten komen. Dat was goedkoper. Dat was het moment waarop ik besloot om de volgende keer maar een zaak om de hoek te zoeken. OV is helaas geen optie.
Tot op heden altijd goede ervaringen halen/brengen icm winterbeurt, en ze vinden altijd wat meerwerk….banden, remblokken, ketting etc…..:+ Niet erg want dan is de motor weer tiptop in orde voor nieuwe seizoen….geld kost het toch.

Kijk eens naar het Honda auto en motor aanbod in de VS dan snap je het wel.

Kwam er dus gisteren achter dat één van de grotere Royal Enfield dealers hier 21km vandaan is. Ok is dan wel België maar dat zal voor garantie niets uitmaken wanneer ik in Nederland nieuw koop.

Wil Honda niet gewoon exclusieve dealers omdat ze het beu zijn altijd vergeleken te worden met merken die tegenwoordig wél succes hebben in de racerij ?
:+

Laatst bewerkt:
Screenshot_20241226-193104_Opera.webp

Het is al ingegaan denk ik? :?

Volgens mij niet, omdat mummertje 2 een Motoport vestiging is (Echt).

En die verkoopt (nog steeds) meerdere motormerken.

Bijlagen

• IMG_8968.webp
    IMG_8968.webp
    25 KB · Weergaven: 0
En 3 en 5 zijn volgens mij Molenaar (IJsselstein) en Goedhart (Bodegraven); verkopen beiden ook meerdere merken.

Wel een ruime zoekmachine.
Ik krijg bij derden nog wel eens nul hits. :Y

Bij mijn weten zitten daar in de buurt weinig andere motorzaken dus ze bedienen best een groot gebied

Vreemd dat Honda dit doet,ik denk dat ze de kolder in de kop hebben gekregen,de KLANT bepaalt toch???

Hoe gaat dat want motoren zijn toch veel goedkoper in België ?
Voor onderdelen en onderhoud. MP Goes doet ook veel aan export, zelfs HD's richting de VS heb ik weleens begrepen 8)7
Wellicht bepaalde types of uitvoeringen die dan toch interessant zijn voor onze zuiderburen.

Kan me er niet zo druk om maken, onderhoud doe ik zelf. Maar zou wel leuk zijn als Goedhart Honda dealer blijft. Af en toe eens even naar de nieuwe modellen kijken is wel leuk, en ook fijn dat ik om de hoek een sleutel kon laten bijmaken toen die afgebroken was.

Hoe gaat dat want motoren zijn toch veel goedkoper in België ?
Meestal zijn die alleen duurder door de BPM.
Als ik als Belg een nieuwe motor koop in NL moet ik geen BTW en BPM betalen in NL.
BTW moet ik dan in B betalen,uiteindelijk zal de prijs dan ongeveer hetzelfde zijn.
Voor iemand die dichtbij woont kan dat dan interessant zijn,andersom gebeurt ook.
Dan betaal je als Nederlander gewoon BTW en BPM in NL.

Ik heb zelfs al BPM terug gekregen toen ik een gebruikte motor kocht in NL en die invoerde in B. :)

Uiteindelijk wel maar dat duurt even! Honda is ook aardig gedaald op mijn verlanglijstje omdat er zo weinig dealers in de buurt zijn. Voor complexe zaken als een DCT, en fabrieksgarantie, moet je toch bij de dealer zijn. Bij Honda auto's is hetzelfde gebeurd. Ze verkopen vrijwel geen auto's meer in Nederland. Dat ligt aan de prijs en aan het gebrek aan dealers.
Ze werden, bij mij in de buurt, in de jaren 70 veel Lada's verkocht. Simpelweg omdat een dealer om de hoek zat.

Ik overweeg / overwoog mijn R1250RT in te ruilen bij aankoop van een Goldwing bij MP Goes.
Dus nu moet ik naar de merkdealer, welke Honda geworden is, voor inruil. = die heeft er geen geld voor over.
Dus de RT particulier verkopen en dan bij een Honda verkooppunt gaan voor een nieuwe??

Terug
Bovenaan Onderaan