Stuk = reguliere onderhoud….Moeten ze maar knappe brommers kopen (), die gaan niet stuk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stuk = reguliere onderhoud….Moeten ze maar knappe brommers kopen (), die gaan niet stuk
Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).Multidealers, daar maakt niks uit met welke merk je mee aankomt…een motor met wielen, banden, remmen, olie en kleppen…..gewoon niks bijzonders. Wat het bijzonder maakt is de marketing van hun merk, onderhoud/garantie beding. We zijn er gevoelig voor…..ik ook tijdens de garantieperiode….
Zelfs in het instructieboekje van ducati staat dat je voor het kettingspannen hiervoor naar de dealer ‘moet’ gaan…nou nou, voor aspirante eigenaars moet dat wel bijzonder moeilijk zijn. Geld zat dus hup, op naar de glazenpaleis van de dealer…..
Ga maar even in de hoek staan.Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
Voor strafGa maar even in de hoek staan.
Ik niet, zo lui ben ik ook weer niet en neem het gelijk mee met kettingsmeren. Overigens nog nooit bij de Honda dealer ‘iets’ laten uitvoeren….Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden.Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
En van kijken bij een dealer komt kopen……van een nieuwe (andere) motor.Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden.
En Honda wil met dit systeem zorgen voor meer inkomsten voor zijn dealers.
Maar als ze ver moet rijden voor een kleine beurt of andere kleinigheden,gaan mensen juist niet meer naar hun Honda dealer rijden,maar het zelf doen of naar een garage waar ze alle merken doen.
Dus zo krijgen Honda dealers juist minder klanten voor onderhoud.
Dat vinden ze waarschijnlijk prima want op die klanten zitten ze niet te wachten.Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden.
En Honda wil met dit systeem zorgen voor meer inkomsten voor zijn dealers.
Maar als ze ver moet rijden voor een kleine beurt of andere kleinigheden,gaan mensen juist niet meer naar hun Honda dealer rijden,maar het zelf doen of naar een garage waar ze alle merken doen.
Dus zo krijgen Honda dealers juist minder klanten voor onderhoud.
Ik heb al jaar of 5 zo'n goedkopere niet Japanse Honda, en na 102.000 km door weer en wind, 0 technische problemen behalve normaal onderhoud, o ja, en een versleten schokdemper achter. En daarbij, geen roest en corrosie te vinden, dat was bij de voorgangers van andere merken (Allemaal Japans) toch minder goed voor elkaar.Hoog olieverbruik bij mijn 2023 1100 Honda twin is toch net iets erger. Nog even niet gesproken over een bonkerig schakelende DCT. De spreekwoordelijke kwaliteit van Honda is, bij de goedkopere modellen, ook niet meer wat het geweest is. Die goedkopere modellen komen dan ook al lang niet meer uit Japan.
Alleen een aankondiging…..meer niet.Maar wat is er nou concreet verandert bij honda NL?
Die van Goes blijft. En verder geen veranderingen?
Serieus???Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
Ik denk dat ze de contracten hebben opgezegd. Dan kunnen de dealers die toch Honda willen verkopen, gaan onderhandelen met de importeur. Ik denk dan in eerste instantie aan bestelde hoeveelheden nieuwe motoren, en over de inrichting van de toonzaal. Ik veronderstel dat Motoport Goes in het begin van jaar 50 motoren of meer besteld. Dan mag wel blijven als dealer.Alleen een aankondiging…..meer niet.
Het zal en weggaan het merken…….Honda heeft nu niks wat mij interesseert, terwijl ik als 16 jarige in ‘70 het dé motormerk was, naast Kawasaki toen ik bij Simon Schram in Wolvega voor etalage stond….Ik denk dat ze de contracten hebben opgezegd. Dan kunnen de dealers die toch Honda willen verkopen, gaan onderhandelen met de importeur. Ik denk dan in eerste instantie aan bestelde hoeveelheden nieuwe motoren, en over de inrichting van de toonzaal. Ik veronderstel dat Motoport Goes in het begin van jaar 50 motoren of meer besteld. Dan mag wel blijven als dealer.
Nou, motorbedrijven die Honda motoren onderhouden toch wel, valt veel op te verdienen….Het valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
Die occasions zal Honda een rotzorg zijn, en als er Honda-only dealers komen, die misschien ook wel. Kijk naar BMW-Motorrad dealers. Occasioneel ouder dan drie jaar worden direct doorgeschoven naar de handel. Die willen de mensen niet hebben die een tweedehandsje komen kopen en waar ze niets aan verdienen wat betreft onderhoud.Ook kopers van occasions zijn belangrijk. Zonder die geen restwaarde. Ik koop af en toe wel eens wat nieuws maar nog nooit een Honda. De enige dealer daarvan in mijn regio heb ik lang geleden een akkefietje mee gehad en mezelf voorgenomen er nooit meer te komen. Helaas blijft er dan niet veel aan Honda dealers over. Er zijn gelukkig prima alternatieven voor Honda.
Ze hebben uiteraard wel een troef met hun DCT maar andere merken komen daar nu ook langzamerhand mee.
Ik heb geen ervaring met de werkplaats, maar in de showroom en kledingshop is weinig sfeer. Ff gezellig langs voor een koffie is er niet bij. Sterker nog , ik durf de koffie niet zelf te pakken. Bij goedhart als motorzaak heb je meer aanspraak en gastvrijheid mbt de koffie machine .Ja, dat was mijn zoutloze ervaring in de post.
Klopt 100%.
Zero tijd bij calamiteiten, maak maar een afspraak voor over zes weken.
Wel vier keer koffie gedronken om wat rond te kijken.
Nul sfeer.
Ik koop eigenlijk iedere 3 jaar nieuw, het verschil tussen gebruikt en nieuw vind ik te klein om geen nieuwe te kopen. Ik weet daarnaast ook dat er van begin af aan goed mee om is gegaanHet valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
Als ze de plannen doorzetten zullen er ook nog maar weinig mensen zijn die nog een nieuwe Honda kopenHet valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.