Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Multidealers, daar maakt niks uit met welke merk je mee aankomt…een motor met wielen, banden, remmen, olie en kleppen…..gewoon niks bijzonders. Wat het bijzonder maakt is de marketing van hun merk, onderhoud/garantie beding. We zijn er gevoelig voor…..ik ook tijdens de garantieperiode….;)

Zelfs in het instructieboekje van ducati staat dat je voor het kettingspannen hiervoor naar de dealer ‘moet’ gaan…nou nou, voor aspirante eigenaars moet dat wel bijzonder moeilijk zijn. Geld zat dus hup, op naar de glazenpaleis van de dealer….. _O-
Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
 
Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
Ik niet, zo lui ben ik ook weer niet en neem het gelijk mee met kettingsmeren. Overigens nog nooit bij de Honda dealer ‘iets’ laten uitvoeren….

IMG_2103.webp
 
Ik ga voor ketting spannen naar de Honda dealer. Hij doet het gratis (voor goede klanten).
Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden. :?
En Honda wil met dit systeem zorgen voor meer inkomsten voor zijn dealers.
Maar als ze ver moet rijden voor een kleine beurt of andere kleinigheden,gaan mensen juist niet meer naar hun Honda dealer rijden,maar het zelf doen of naar een garage waar ze alle merken doen.
Dus zo krijgen Honda dealers juist minder klanten voor onderhoud.
 
Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden. :?
En Honda wil met dit systeem zorgen voor meer inkomsten voor zijn dealers.
Maar als ze ver moet rijden voor een kleine beurt of andere kleinigheden,gaan mensen juist niet meer naar hun Honda dealer rijden,maar het zelf doen of naar een garage waar ze alle merken doen.
Dus zo krijgen Honda dealers juist minder klanten voor onderhoud.
En van kijken bij een dealer komt kopen……van een nieuwe (andere) motor.

En verder afwachten hoe het loopt, heb geen Honda meer, en was er toch niet afhankelijk van etc. Geen idee hoe ze bij Honda over de potentiële Honda klanten denken maar er zal over nagedacht zijn om deze richting op te gaan.

Mij bevalt het totaal niet, ben meer van multi en allerlei merken door elkaar heen,afwisseling dus, ook voor een verkoper moet het saai zijn om alleen maar over Honda’s te hebben. Er zijn nl andere mooie merken te koop nietwaar.
 
Dat wordt wel handig als je daar dan 100 km voor moet rijden. :?
En Honda wil met dit systeem zorgen voor meer inkomsten voor zijn dealers.
Maar als ze ver moet rijden voor een kleine beurt of andere kleinigheden,gaan mensen juist niet meer naar hun Honda dealer rijden,maar het zelf doen of naar een garage waar ze alle merken doen.
Dus zo krijgen Honda dealers juist minder klanten voor onderhoud.
Dat vinden ze waarschijnlijk prima want op die klanten zitten ze niet te wachten.
Ze hebben liever grote klussen of groot onderhoud dan kunnen ze meer schrijven.
 
Hoog olieverbruik bij mijn 2023 1100 Honda twin is toch net iets erger. Nog even niet gesproken over een bonkerig schakelende DCT. De spreekwoordelijke kwaliteit van Honda is, bij de goedkopere modellen, ook niet meer wat het geweest is. Die goedkopere modellen komen dan ook al lang niet meer uit Japan.
Ik heb al jaar of 5 zo'n goedkopere niet Japanse Honda, en na 102.000 km door weer en wind, 0 technische problemen behalve normaal onderhoud, o ja, en een versleten schokdemper achter. En daarbij, geen roest en corrosie te vinden, dat was bij de voorgangers van andere merken (Allemaal Japans) toch minder goed voor elkaar.
Dus zo slecht is de kwaliteit nog niet, vind ik.
 
Olieverbruik is een exemplarisch probleem bij de CRF en CMX1100. Ik weet niet of het bij de NT ook voorkomt. Zou wel logisch zijn. Ze hebben het zeker niet allemaal maar in het topic was ik zeker niet de enige. En olieverbruik is vrij kostbaar om op te lossen. Duurder dan een NAKS of een spanningsregelaar. Honda's zijn niet slecht maar het imago heeft, bij mij, wel schade opgelopen.
 
Alleen een aankondiging…..meer niet.
Ik denk dat ze de contracten hebben opgezegd. Dan kunnen de dealers die toch Honda willen verkopen, gaan onderhandelen met de importeur. Ik denk dan in eerste instantie aan bestelde hoeveelheden nieuwe motoren, en over de inrichting van de toonzaal. Ik veronderstel dat Motoport Goes in het begin van jaar 50 motoren of meer besteld. Dan mag wel blijven als dealer.
 
Ik denk dat ze de contracten hebben opgezegd. Dan kunnen de dealers die toch Honda willen verkopen, gaan onderhandelen met de importeur. Ik denk dan in eerste instantie aan bestelde hoeveelheden nieuwe motoren, en over de inrichting van de toonzaal. Ik veronderstel dat Motoport Goes in het begin van jaar 50 motoren of meer besteld. Dan mag wel blijven als dealer.
Het zal en weggaan het merken…….Honda heeft nu niks wat mij interesseert, terwijl ik als 16 jarige in ‘70 het dé motormerk was, naast Kawasaki toen ik bij Simon Schram in Wolvega voor etalage stond….

Tijden veranderen….:+
 
Het valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
 
Ook kopers van occasions zijn belangrijk. Zonder die geen restwaarde. Ik koop af en toe wel eens wat nieuws maar nog nooit een Honda. De enige dealer daarvan in mijn regio heb ik lang geleden een akkefietje mee gehad en mezelf voorgenomen er nooit meer te komen. Helaas blijft er dan niet veel aan Honda dealers over. Er zijn gelukkig prima alternatieven voor Honda.
Ze hebben uiteraard wel een troef met hun DCT maar andere merken komen daar nu ook langzamerhand mee.
 
Het valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
Nou, motorbedrijven die Honda motoren onderhouden toch wel, valt veel op te verdienen….
 
Ook kopers van occasions zijn belangrijk. Zonder die geen restwaarde. Ik koop af en toe wel eens wat nieuws maar nog nooit een Honda. De enige dealer daarvan in mijn regio heb ik lang geleden een akkefietje mee gehad en mezelf voorgenomen er nooit meer te komen. Helaas blijft er dan niet veel aan Honda dealers over. Er zijn gelukkig prima alternatieven voor Honda.
Ze hebben uiteraard wel een troef met hun DCT maar andere merken komen daar nu ook langzamerhand mee.
Die occasions zal Honda een rotzorg zijn, en als er Honda-only dealers komen, die misschien ook wel. Kijk naar BMW-Motorrad dealers. Occasioneel ouder dan drie jaar worden direct doorgeschoven naar de handel. Die willen de mensen niet hebben die een tweedehandsje komen kopen en waar ze niets aan verdienen wat betreft onderhoud.
Misschien is dat wat Honda ook voor ogen heeft.
 
Ja, dat was mijn zoutloze ervaring in de post.
Klopt 100%.
Zero tijd bij calamiteiten, maak maar een afspraak voor over zes weken.
Wel vier keer koffie gedronken om wat rond te kijken.
Nul sfeer. ;)
Ik heb geen ervaring met de werkplaats, maar in de showroom en kledingshop is weinig sfeer. Ff gezellig langs voor een koffie is er niet bij. Sterker nog , ik durf de koffie niet zelf te pakken. Bij goedhart als motorzaak heb je meer aanspraak en gastvrijheid mbt de koffie machine .
 
Het wordt tijd dat ze bier gaan schenken in plaats van smerige koffie. Dat is pas goed voor de klantenbinding.
 
Het valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
Ik koop eigenlijk iedere 3 jaar nieuw, het verschil tussen gebruikt en nieuw vind ik te klein om geen nieuwe te kopen. Ik weet daarnaast ook dat er van begin af aan goed mee om is gegaan :]
 
Het valt op dat de grootste criticasters over de plannen van Honda, motorrijders zijn die nog nooit een splinternieuwe motor hebben gekocht. Het zal Honda dus maar matig interesseren.
Als ze de plannen doorzetten zullen er ook nog maar weinig mensen zijn die nog een nieuwe Honda kopen _O-
 
Staat Honda op de motorbeurs…….en kun je hun verhaal erachter aanhoren…… :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan