Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
De meeste dealers die ik ken draaien op onzichtbare klanten.
Druk in de computer en geen tijd.
Zes weken voor een noodreparatie. :+

Alleen maar bezig met nieuwe motorfietsen rijklaar maken. :Y ;)
Nou, de meeste motorzaken (multi) die ik ken draaien op klanten die er al jaren komen. En daarom onderhoud graag spreiden. En als ik bij de dealer kom en ik kijk langs de computer in de werkplaats kijk is het stampend druk op de 4-5 heftafels….

Kortom, het gaat ze niet slecht anders was het over en uit.
 
Nou, de meeste motorzaken (multi) die ik ken draaien op klanten die er al jaren komen. En daarom onderhoud graag spreiden. En als ik bij de dealer kom en ik kijk langs de computer in de werkplaats kijk is het stampend druk op de 4-5 heftafels….

Kortom, het gaat ze niet slecht anders was het over en uit.
Multi is multi dealers?
Daar zou hem nou net de kneep kunnen zitten.
Service bereidheid.

Single dealerschap maakt monopolie?
 
Voor een klant die om de 2-3 jaar een nieuwe motor koopt, gaat dealer sneller tijd maken
Als je dealer bent voor Moto Guzzi dan weet je dat je klant bijna niet bij anderen terecht kan.. waarom denk je dat de MGCN Moto Guzzi club zo groot is..die gaan het dan zelf doen..zijn misschien ook wel eigenwijs.. moet ook wel als je Guzzi rijdt
 
Als je dealer bent voor Moto Guzzi dan weet je dat je klant bijna niet bij anderen terecht kan.. waarom denk je dat de MGCN Moto Guzzi club zo groot is..die gaan het dan zelf doen..zijn misschien ook wel eigenwijs.. moet ook wel als je Guzzi rijdt
Dat zelf doen komt ook door de toegankelijkheid van de motor. Kleppen stellen gebeurt in een tiende van de tijd die je nodig hebt bij een andere motor. En je hoeft het maar vijf keer zo vaak te doen.
 
Dat zelf doen komt ook door de toegankelijkheid van de motor. Kleppen stellen gebeurt in een tiende van de tijd die je nodig hebt bij een andere motor. En je hoeft het maar vijf keer zo vaak te doen.
In de 10 k controleren en half uur werk? 7 keer in 108000 km gedaan..valt toch wel mee?
 
Jij vouwt ze voor die tijd op 😱.
Inruil bij de dealer is dan inderdaad in de praktijk uitgesloten op dat moment. :+

Na zes en tien mille opnieuw investeren in dezelfde fiets heb je ze dan nog wel eens nodig voor BMW specifieke dingen. O-)
 
Multi is multi dealers?
Daar zou hem nou net de kneep kunnen zitten.
Service bereidheid.

Single dealerschap maakt monopolie?
Multidealers, daar maakt niks uit met welke merk je mee aankomt…een motor met wielen, banden, remmen, olie en kleppen…..gewoon niks bijzonders. Wat het bijzonder maakt is de marketing van hun merk, onderhoud/garantie beding. We zijn er gevoelig voor…..ik ook tijdens de garantieperiode….;)

Zelfs in het instructieboekje van ducati staat dat je voor het kettingspannen hiervoor naar de dealer ‘moet’ gaan…nou nou, voor aspirante eigenaars moet dat wel bijzonder moeilijk zijn. Geld zat dus hup, op naar de glazenpaleis van de dealer….. _O-
 
Mijn Honda bij een BMW-only dealer ingeruild. Geen probleem, ging regelrecht de handel in.
Ook alle BMW's ouder dan drie, vier jaar gaan regelrecht de handel in. :Y
Eigenlijk maakt het voor de deal niet uit welk merk het is. 8)7
Mijn BMW HP2 Sport kwam rechtstreeks van mijn BMW dealer naar de handel en terug naar mij. :+
 
Hoho, uitzondering de mijne: uit 2017 stond in de showroom, bij de tweedehandsjes…..met 2 garantie…. :?
En import toch?
Maar dat is een BMW dealer dus?
Het zal ook wel per dealer verschillen en de ruimte die ze hebben.
Barendrecht en Houtrust zie ik het niet doen.
Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk ook.
De opkoper ken ik dus die geeft een seintje als hij er weer geweest is.
Koopt eigenlijk alles op, maar het liefste allroad tot tien jaar en ruimte in de showroom.
Wel dit jaar nog geweest voor een hele mooie K1300S voor een korte vakantie naar The Isle Of Man.
Die was ook nieuw gekocht en onderhouden bij Barendrecht.
 
En import toch?
Maar dat is een BMW dealer dus?
Het zal ook wel per dealer verschillen en de ruimte die ze hebben.
Barendrecht en Houtrust zie ik het niet doen.
Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk ook.
De opkoper ken ik dus die geeft een seintje als hij er weer geweest is.
Koopt eigenlijk alles op, maar het liefste allroad tot tien jaar.
Engeland nieuw en eerst 5-6 jaar onderhoud gehad bij Sikamo, toen doorgeschoven naar Oostland. Die laatste zag kennelijk er handel in…ik dus, want ik koop alleen maar oude motoren om de 10 jaar….zonde vh geld een nieuwe kopen en na een jaar is hij ook tweedehands.

Ohja, handel in het westen is toch anders dan handel hier…….in het westen doen ze veel meer aan lenen van geld, meer nieuw en jong dus ……..hier is het meer contant…. ;)

Idd, ze hebben hun bekende kanalen van opkopers….ook bij ikwilvanmijnmotoraf zit een hele riedel aan opkopers.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf bijna al het onderhoud van mijn Guzzi zelf gaan doen omdat ze altijd als ik een beurt wilde laten doen de motor moest laten staan zodat ze er rustig aan konden werken..ze gaven dan een week op en aan het einde van de middag...en of ik da nog even wilde bellen of hij dan al klaar was. Als ik kwam deden ze net de laatste handeling of kwamen ze terug van een testrit...ik had de Guzzi als tweede auto'...flikker toch op met je motorzaak...zo werkt het ook niet bij een auto bedrijf..ik was er zo klaar mee. Ik ben bijna geneigd om de naam van de zaak te noemen.. onbehouwen eigenaar ook nog..hork
Ik had het niet over jou @Super Blackbird ik zag je smiley..
 
Die hadden jou oude motor en banden al gezien. 2jaar garantie was en makkie om weg te geven .🙃
Nou, heb reeds 2 garantieclaims al gedaan….nieuwe kettingset en de dop op de nokkenasspanner van zwart naar zilver nl iets meer druk erop… _O-

En konden verder ze zien dat ik zuinig ben op mijn motoren, vandaar een goede inruilprijs….en bij aflevering een gratis ‘RR’ t-shirt zonder te schooien….
 
Nou, de meeste motorzaken (multi) die ik ken draaien op klanten die er al jaren komen. En daarom onderhoud graag spreiden. En als ik bij de dealer kom en ik kijk langs de computer in de werkplaats kijk is het stampend druk op de 4-5 heftafels….

Kortom, het gaat ze niet slecht anders was het over en uit.
Moeten ze maar knappe brommers kopen (🇯🇵), die gaan niet stuk😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan