Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Ik overweeg / overwoog mijn R1250RT in te ruilen bij aankoop van een Goldwing bij MP Goes.
Dus nu moet ik naar de merkdealer, welke Honda geworden is, voor inruil. = die heeft er geen geld voor over.
Dus de RT particulier verkopen en dan bij een Honda verkooppunt gaan voor een nieuwe??
Even een paar posts naar boven scrollen; daar staat dat MP Goes ook Hondadealer blijft.
 
Ik overweeg / overwoog mijn R1250RT in te ruilen bij aankoop van een Goldwing bij MP Goes.
Dus nu moet ik naar de merkdealer, welke Honda geworden is, voor inruil. = die heeft er geen geld voor over.
Dus de RT particulier verkopen en dan bij een Honda verkooppunt gaan voor een nieuwe??
Wel goed dat je die BMW wegdoet trouwens. De rest is van later zorg toch..weg is weg.
 
Ik overweeg / overwoog mijn R1250RT in te ruilen bij aankoop van een Goldwing bij MP Goes.
Dus nu moet ik naar de merkdealer, welke Honda geworden is, voor inruil. = die heeft er geen geld voor over.
Dus de RT particulier verkopen en dan bij een Honda verkooppunt gaan voor een nieuwe??
Hoe ik het lees verandert er niks in Goes. En Honda dealer waren ze ook al 50 jaar.
 
Ik vind het raar als importeurs dit soort restricties opleggen aan ondernemers. Paar jaar geleden gezien in een totaal andere branche bij ons in de buurt, een groot mechanisatie bedrijf en tractor verkoper had het dealerschap van een ander merk erbij gekregen, daarmee nam het merk dat ze al jaren lang voerde hun het dealerschap af.
Gevolg? Het heeft even geduurd en ze hebben het een paar jaar lastig gehad, maar daarna reedt de hele regio in het nieuwe merk tractor. Ze bleven het oude merk nog wel repareren om hun klanten te bedienen maar maakte hele goede offertes voor het nieuwe merk als het dure reparaties werden. En de ondernemer is nog steeds baas in eigen huis.

Ik ben aardig gecharmeerd van Honda ja, maar zoals eerder hier geschreven, als ik er iedere x 100 km voor moet rijden en er een aantal andere dealers in de buurt zitten die andere merken voeren, ga ik daar wel een brommert uitzoeken. Dan maar geen Honda meer.
Voor de rest komt het mij wel goed uit, hopelijk gaan de huidige dealers opruiming houden van hun huidige voorraad en ik ben nog in de markt voor een Monkey :]
Dus als ze die ff met korting willen aanbieden wil ik er wel een keer voor rijden.... Die hoeft daarna toch niet meer naar de dealer...
 
Ik vind het raar als importeurs dit soort restricties opleggen aan ondernemers. Paar jaar geleden gezien in een totaal andere branche bij ons in de buurt, een groot mechanisatie bedrijf en tractor verkoper had het dealerschap van een ander merk erbij gekregen, daarmee nam het merk dat ze al jaren lang voerde hun het dealerschap af.
Gevolg? Het heeft even geduurd en ze hebben het een paar jaar lastig gehad, maar daarna reedt de hele regio in het nieuwe merk tractor. Ze bleven het oude merk nog wel repareren om hun klanten te bedienen maar maakte hele goede offertes voor het nieuwe merk als het dure reparaties werden. En de ondernemer is nog steeds baas in eigen huis.

Ik ben aardig gecharmeerd van Honda ja, maar zoals eerder hier geschreven, als ik er iedere x 100 km voor moet rijden en er een aantal andere dealers in de buurt zitten die andere merken voeren, ga ik daar wel een brommert uitzoeken. Dan maar geen Honda meer.
Voor de rest komt het mij wel goed uit, hopelijk gaan de huidige dealers opruiming houden van hun huidige voorraad en ik ben nog in de markt voor een Monkey :]
Dus als ze die ff met korting willen aanbieden wil ik er wel een keer voor rijden.... Die hoeft daarna toch niet meer naar de dealer...
In de Lot-et-Garonne zullen de honda dealers niet dik gezaaid zijn vermoed ik
 
Kan me er niet zo druk om maken, onderhoud doe ik zelf. Maar zou wel leuk zijn als Goedhart Honda dealer blijft. Af en toe eens even naar de nieuwe modellen kijken is wel leuk, en ook fijn dat ik om de hoek een sleutel kon laten bijmaken toen die afgebroken was.
Van kijkers naar nieuwe modellen kunnen ze de zaak niet openhouden. En de Honda importeur vindt kijkers maar niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Uiteindelijk wel maar dat duurt even! Honda is ook aardig gedaald op mijn verlanglijstje omdat er zo weinig dealers in de buurt zijn. Voor complexe zaken als een DCT, en fabrieksgarantie, moet je toch bij de dealer zijn. Bij Honda auto's is hetzelfde gebeurd. Ze verkopen vrijwel geen auto's meer in Nederland. Dat ligt aan de prijs en aan het gebrek aan dealers.
Ze werden, bij mij in de buurt, in de jaren 70 veel Lada's verkocht. Simpelweg omdat een dealer om de hoek zat.
Nou dat ligt wel iets anders dan jij voorsteld
Aangezien er meer rijkdom kwam wilde niemand meer die oude troep rijden .

Dus ja het is natuurlijk dat er geen dealers meer zijn.
 
Ik heb het niet over die Lada's. Dat was alleen maar als voorbeeld dat een dealer ook kopers in de buurt aantrekt. Het is een feit dat vrijwel alle Honda autodealers verdwenen zijn ondanks de prima kwaliteit. Geen Honda dealers, geen Honda (auto's).
Dat Lada verdwenen is komt omdat ze geen Europa-waardige modellen meer hadden, dat is een heel ander verhaal.
 
Exact, ik ging verhuizen en zag ineens overal andere merken rondrijden.
Een betrouwbare lokale dealer is zeker bij auto's essentieel.
Maar bij motorfietsen zal ook een bepaalde maximum afstand gelden.
 
Exact, ik ging verhuizen en zag ineens overal andere merken rondrijden.
Een betrouwbare lokale dealer is zeker bij auto's essentieel.
Maar bij motorfietsen zal ook een bepaalde maximum afstand gelden.
Yep, met ophaalservice…..
 
Een betrouwbare lokale dealer is zeker bij auto's essentieel.
Maar bij motorfietsen zal ook een bepaalde maximum afstand gelden.
Inderdaad,daar hou ik zelf zeker ook rekening mee.
Ik koop geen motor als ik meer dan 50 km moet rijden om een dealer te vinden.
 
Waarom is een uur rijden opeens veel, veel mensen doen dat dagelijks woon werk verkeer, of in het weekend voor de lol.
Ik begrijp best dat meneer Honda niet wil dat mensen een chinees voor een paar euro's minder aangesmeerd krijgen als ze naar de motorzaak gaan voor een Honda. Die dealers met veel merken staan nu niet bekend voor meer kwaliteit of expertise per merk.
Meeste verkochte auto in Nederland is Tesla, heeft nauwelijks dealers. Meeste auto dealer zijn ook gefocussed op een enkel merk.
En hoe dichtbij heb je nu een merk dealers nodig, voor die eens in de zoveel jaar dat je een nieuwe motor koop , of die paar keer onderhoud? Onderhoud kan je ook ergens anders laten doen, of zelf, zeker na garantie periode.
 
Omdat de motor naar de dealer brengen voor onderhoud een doel op zich is en dus heel anders als even een dagje toeren. En als je dealer niet aan leenwoorden doet (BMW), dan hoeft een ander niet zover te rijden.
Voor mensen die woon werk verkeer doen op de motor is het misschien anders.
 
Zal een verdienmodel achter zitten, alles bij de merkdealer laten doen met de hoogste winstmarge. En hoe krijg je dat voor elkaar, juist multidealers sluiten….centraliseren en alles in eigenbeheer….. :+
 
Ik breng mijn motor naar zwolle van uit zaandam voor onderhoud. Gewoon omdat ik weet dat het daar met zorg en liefde gebeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan