Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jij doet dat van mijn geld, MIJN GELD!
De hypocrisie is volledig. Als de susidies stoppen wordt er werkelijk geen 1 Tesla meer verkocht. Wat een hypocriete oplichters. Er maar roepen over toekomst, ontwikkeling en milieu. Zodra er betaald moet worden voor de gekke groene ideetjes zijn ze niet thuis. Gadverdamme
Als je dit serieus meent dan hoor je zoals eerder geconstateerd terug naar de basisschool om te leren lezen.
Niemand hier die stelt dat er geen misstanden zijn. Dat maak je er bewust van omdat het zo makkelijk scoort.
Je vind dat EV rijders daaraan de consequentie moet koppelen om de EV's af te zweren.
Dit is onlogisch omdat de alternatieven nog veel ernstiger zijn. Dat is geen whataboutisme maar een serieuze afweging maken.
Een afweging die je weigert te maken omdat de uitkomst je niet aanstaat.
De bezwaren die er terecht zijn, zijn tevens niet van toepassing op het enige serieuze EV merk.
Toch vind je dat geen reden om je visie te herzien. Kennelijk zit je zo vast in je achtergebleven denkbeelden.
Ach zoals de meeste mensen hier, heb ik tot een paar jaar geleden ook alleen maar de borrel vooroordelen gespuid.
Ik ben ook bepaalt geen linkse rakker of een boomknuffelaar zoals hier geschreven wordt maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is dan zal je zien dat de EV's de toekomst hebben.
En ja, borrelpraat vooroordelen blijven borrelpraat vooroordelen.
De voordelen van een EV hebben ook niets met religie te maken, zoals een paar ongenuanceerde hier willen doen geloven, maar het zijn gewoon keiharde onweerlegbare feiten en op een gegeven moment komt de dag dat je ze gaat inzien.
Deze dag komt alleen voor de een iets eerdere dan voor de ander.
Voor sommige is het zelfs zo dat ze zolang hun hakken in het zand hebben gehad dat ze niet meer durven toe te geven dat ze fout zaten.
Die zullen vast helemaal als laatste een draai gaan maken. Maar goed er zijn er ook nog steeds een paar in de wereld die een paard en wagen prefereren boven een auto.
Dat is geen punt:En het laden, hoe doe je dat met een hoogbouw met 54 verdiepingen?
Dat zou voor mij bij een auto best op kunnen gaan ,als een ev wat betaalbaarder zou worden ,ik heb niets met auto s, een vervoermiddel meer niet.
Idd, die vrijheid heb je zeker, en daar hoeft niemand je iets voor te verwijten, we zijn allemaal verschillenddus dat zou kunnen,maar ik zal nooit op een elektrische motor rijden ,en dat beslis ik gelukkig zelf , ik heb daar niets mee en dat gaat ook niet komen.
Het zou voor mij ook een reden zijn om te stoppen met motorrijden als dat t enige alternatief zou zijn , en die vrijheid heb ik
Het probleem is niet de plaats om te laden, of het "esthetische" lelijke beeld van laadpalen (vroeger kloegen we toch ook niet van al die parkeermeters?), maar idd of het net dat aankan.Ja, laden is geen groot probleem, mits je de tijd hebt, maar wil je snelladen dan heb je krachtstroom nodig en dat kan als dat massaal moet gebeuren nog wel een probleem worden.
Er zijn veel oudere flatgebouwen met weinig parkeerruimte en daar zou je dan een woud van laadpalen neer moeten zetten?
Persoonlijk denk ik dat de EV een tijdje populair zal worden, maar vervangen gaat worden door iets anders, misschien waterstof of iets veel moderners.
Klein beetje off topic, want ik ga het over een auto hebben, maar sluit toch aan in de ontsporing van dit topic;
Volop reclame van de nieuwe Audi E-tron.
Ik citeer een beetje:
Geniet van zijn innovatieve technologie ... van zijn klasse ... zijn snelladen en actieradius* ... ervaar het comfort ... kom en doe een testrit ... u zult overtuigd raken ...
En dan vooral wat laatst volgt, hoezo, elektrisch rijden is niets voor u?
Dat zeggen ze er dan achter alsof deze auto voor iedereen bereikbaar is, die kost basisprijs 82.000€!!!
Nee, zo ga je maar weinig mensen naar elektrisch rijden toe trekken. Deze auto's worden enkel gekocht door rijkeren die er een statussymbool van maken, nu dus een "groen" statussymbool".
Als de regering wil dat we elektrisch rijden, moeten ze nu een "elektrische Hitler" verkiezen. En nee, ik bedoel niet om de holocaust te herhalen, absoluut niet, maar wel iemand die de macht heeft om constructeurs het op te leggen betaalbare elektrische auto's (en motoren) te bouwen voor het volk.....
Dan gaan de ontwikkelingen te langzaam. We MOETEN in een paar jaar overschakelen naar elektrisch rijden, en we MOETEN over een paar jaar gasloos zijn. DEZE KOSTEN ZIJN NIET OP TE BRENGEN VOOR JAN MET DE PET!!!!Wat denk je dat er nu allemaal gaande is ? Waarom lees je niet...
Ik volg de ontwikkelingen een klein beetje, zo ongeveer wekelijks is er nieuws dat weer een fabrikant groot gaat inzetten op elektrisch. Langzaam dringt het besef door waar het in de toekomst naar toe gaat en dat men nu actie moet nemen. De Japanners lopen achter want de regering daar wil dat ze inzetten op waterstof.
En wat ik al eerder heb uitgelegd, nieuwe technieken zijn duur, worden dus het eerst toegepast in de duurdere klasse. Daarna zakken ze af naar de middenklasse en daarna als de massaproduktie alles goedkoper heeft gemaakt naar het lagere segment.
Het is dus een kwestie van tijd. Mopper dus niet op die fabrikant, die doet tenminste iets. Die heeft tenminste visie getoond.
Ik vind het zo gemakkelijk om alleen maar te mopperen hoe duur het allemaal wel is, dat is zo gemakkelijk.
Heb eens wat respect voor degene die vooroploopt in de industrie, de startup die gewoon elektrische auto’s ging bouwen toen iedereen ze voor gek verklaarde. Zij hebben een hoop aan de ontwikkeling en vooral aan de acceptatie bijgedragen.
Tot 11 jaar geleden beweerde Volkswagen nog dat elektrisch waardeloos was, dat ze zich er nooit toe zouden verlagen. Wat een visie destijds. Gelukkig zijn ze 180 graden omgedraaid.
Moet je nu zien, ze hebben grote plannen om de grootste fabrikant van elektrische auto’s te worden. En die plannen worden alleen bijgesteld om er nóg meer geld en nóg meer moeite in te stoppen.
Er komt een heel grote serie betaalbare elektrische wagens aan op het MEB platform, zoek maar op.
Ze zien de overeenkomst tussen Detroit, Turijn nu en de toekomst van Stuttgart, Zuffenhausen, Untertürkheim, Ingolstadt, Wolfsburg, München etc.
Wel raar dat ze dan bij Audi zelf zeggen dat de productie van een elektrische auto stukken goedkoper is ...... nieuwe technieken zijn duur, worden dus het eerst toegepast in de duurdere klasse.