Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Klopt.

Bij de “S” staat er ook eentje die van toepassing is. “Selective outrage”



Jij doet dat van mijn geld, MIJN GELD!
De hypocrisie is volledig. Als de susidies stoppen wordt er werkelijk geen 1 Tesla meer verkocht. Wat een hypocriete oplichters. Er maar roepen over toekomst, ontwikkeling en milieu. Zodra er betaald moet worden voor de gekke groene ideetjes zijn ze niet thuis. Gadverdamme

Nou nou, kan het een tandje minder met al die ongebreidelde beledigingen ? Maar goed dat ik beter weet dan de onzin die jij hier uitkraamt, je zou jezelf aangesproken voelen...

Jij hebt het over subsidie en als vanouds scheld je tegen Tesla, voor jou begrijpelijk want dat is anders dan jij gewend bent.

Wat jij blijkbaar niet weet is dat eigenaars van benzinevoertuigen veel meer subsidies ontvangen dan al die Tesla’s bij elkaar ooit zullen krijgen.
Waarschijnlijk wíl je het ook niet weten. Het past niet in jouw straatje en daarom negeer je het totaal. Maar troost je, je bent niet de enige. Sommige kranten zullen dit artikel nooit publiceren, het komt hen niet uit.

Kijk hier eens hoeveel subsidie jij krijgt:

 
En ja hoor de hele riedel begint weer van voor af aan B|
Heb mijn zegje gedaan,ben hier even klaar:z:z:z:z
 
Als je dit serieus meent dan hoor je zoals eerder geconstateerd terug naar de basisschool om te leren lezen.

Niemand hier die stelt dat er geen misstanden zijn. Dat maak je er bewust van omdat het zo makkelijk scoort. :r

Je vind dat EV rijders daaraan de consequentie moet koppelen om de EV's af te zweren.
Dit is onlogisch omdat de alternatieven nog veel ernstiger zijn. Dat is geen whataboutisme maar een serieuze afweging maken.
Een afweging die je weigert te maken omdat de uitkomst je niet aanstaat.

De bezwaren die er terecht zijn, zijn tevens niet van toepassing op het enige serieuze EV merk.
Toch vind je dat geen reden om je visie te herzien. Kennelijk zit je zo vast in je achtergebleven denkbeelden.

Er wordt momenteel hard gewerkt om zelfs kobalt uit de accu,s te laten, maar huls weet natuurlijk ook als geen ander dat kobalt ook al 120 jaar gebruikt word om metaal te harden, zoals krukassen, drijfstangen en versnellingsbak tandwielen, en ook laptops en smartfoons.
Nu weet ik haast zeker dat huls geen smartfoon heeft, geen laptop heeft en geen auto en/of motorfiets, gezien bij gebruik daarvan de kinder arbeid steunt, en inderdaad roepen zonder er wat van af te weten is zoooo heerlijk, vooral als je elektrich motorrijden zelf niet ziet zitten.
Klopt, want elektrisch motorrijden heeft alleen maar nadelen,
je kan er niet mee op vakantie,
elke 2 jaar moet je de accu vervangen,
afstanden rijden is niet mogelijk,
levensgevaarlijk, maar geen tot weinig geluid,
vliegt spontaan in de brand, uren wachten om te laden,
het stroomnet is niet toereikend,
geen emotie,
stinkt en rookt niet,
trilt niet, lage onderhoudskosten,
Geen uitlaatgeluid waardoor je heerlijk mee kan opvallen,
enz, enz.
Nou huls vul maar aan.
Oja alleen linkse khmer, milieumaffia, rakkers, en boomknuffelaard rijden elektrisch.
 
Maar stel dat alle voertuigen met een verbrandingsmotor moeten worden vervaangen door EV's. Je hebt het dan over meer dan een miljard voertuigen.

Zijn er genoeg grondstoffen voor die biljarden batterijen? En hoe zit het met het elektriciteitsnet, moet dat niet enorm worden uitgebreid? En het laden, hoe doe je dat met een hoogbouw met 54 verdiepingen?
 
Klein beetje off topic, want ik ga het over een auto hebben, maar sluit toch aan in de ontsporing van dit topic;
Volop reclame van de nieuwe Audi E-tron.
Ik citeer een beetje:
Geniet van zijn innovatieve technologie ... van zijn klasse ... zijn snelladen en actieradius* ... ervaar het comfort ... kom en doe een testrit ... u zult overtuigd raken ...
En dan vooral wat laatst volgt, hoezo, elektrisch rijden is niets voor u?
Dat zeggen ze er dan achter alsof deze auto voor iedereen bereikbaar is, die kost basisprijs 82.000€!!!

Nee, zo ga je maar weinig mensen naar elektrisch rijden toe trekken. Deze auto's worden enkel gekocht door rijkeren die er een statussymbool van maken, nu dus een "groen" statussymbool".
Als de regering wil dat we elektrisch rijden, moeten ze nu een "elektrische Hitler" verkiezen. En nee, ik bedoel niet om de holocaust te herhalen, absoluut niet, maar wel iemand die de macht heeft om constructeurs het op te leggen betaalbare elektrische auto's (en motoren) te bouwen voor het volk.


* opgegeven actieradius van 400 tot 650 km. In de praktijk mag u echter blij zijn met 300km blijkt uit testen.
Snelladen? Als u toevallig een supercharger in de buurt hebt, waar u dan zoveel voor betaald dat het nog maar 1,5 x zo goedkoop is als diesel/benzine ipv 4 a 5 x.
 
Ach zoals de meeste mensen hier, heb ik tot een paar jaar geleden ook alleen maar de borrel vooroordelen gespuid.
Ik ben ook bepaalt geen linkse rakker of een boomknuffelaar zoals hier geschreven wordt maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is dan zal je zien dat de EV's de toekomst hebben.

En ja, borrelpraat vooroordelen blijven borrelpraat vooroordelen.
De voordelen van een EV hebben ook niets met religie te maken, zoals een paar ongenuanceerde hier willen doen geloven, maar het zijn gewoon keiharde onweerlegbare feiten en op een gegeven moment komt de dag dat je ze gaat inzien.

Deze dag komt alleen voor de een iets eerdere dan voor de ander.
Voor sommige is het zelfs zo dat ze zolang hun hakken in het zand hebben gehad dat ze niet meer durven toe te geven dat ze fout zaten.
Die zullen vast helemaal als laatste een draai gaan maken. Maar goed er zijn er ook nog steeds een paar in de wereld die een paard en wagen prefereren boven een auto.

Dat zou voor mij bij een auto best op kunnen gaan ,als een ev wat betaalbaarder zou worden ,ik heb niets met auto s, een vervoermiddel meer niet.
dus dat zou kunnen,maar ik zal nooit op een elektrische motor rijden ,en dat beslis ik gelukkig zelf , ik heb daar niets mee en dat gaat ook niet komen.
Het zou voor mij ook een reden zijn om te stoppen met motorrijden als dat t enige alternatief zou zijn , en die vrijheid heb ik
 
En het laden, hoe doe je dat met een hoogbouw met 54 verdiepingen?
Dat is geen punt:
full

En dat kan evengoed met "gewone" appartementen en "gewone" auto's.
Ze hoeven ook helemaal niet mee tot IN het appartement zelf.

In B mogen er al lang geen appartementen meer gebouwd worden als er niet minstens 1 ondergrondse plaats voorzien is voor een auto per appartement. Daar kan dan even een laadpaal bijgezet worden, gekoppeld aan de teller van jou appartement. Indien het geen boxen zijn, bedien je je eigen paal met je eigen sleutel. Kan allemaal geen hinder zijn dus.
(ver genoeg buiten de stedelijke gebieden mogen het ook aanpalende parkeerterreinen zijn die bij de appartementen behoren, maar ook daar kan laden op zich dus geen probleem voor zijn)

Het elektriciteitsnet moet idd stevig aangepast worden. Lijkt mij moeilijk, maar moeilijk kan ook. Het punt is, hoe al die elektriciteit opwekken.

En eens zover, gaan we merken dat de Aarde nog steeds verder opwarmt, en zal de regering zeggen dat dit komt door de overdosis elektriciteit die de Aarde een statische lading geeft en dat het nu net DAT is dat altijd opwarming veroorzaakte, dus elektrisch rijden zeer zwaar belasten.

Dus, laat ons fietsen. Maar dat is ook een probleem, ons lichaam verbruikt zo veel energie dat we twee keer zoveel eten, oei, problemen met voedselproductie, oke geen probleem, gewoon zwaar belasten ...

... en zo kunnen we nog even doorgaan hoor ...
 
Ja, laden is geen groot probleem, mits je de tijd hebt, maar wil je snelladen dan heb je krachtstroom nodig en dat kan als dat massaal moet gebeuren nog wel een probleem worden.

Er zijn veel oudere flatgebouwen met weinig parkeerruimte en daar zou je dan een woud van laadpalen neer moeten zetten?

Persoonlijk denk ik dat de EV een tijdje populair zal worden, maar vervangen gaat worden door iets anders, misschien waterstof of iets veel moderners.
 
Dat zou voor mij bij een auto best op kunnen gaan ,als een ev wat betaalbaarder zou worden ,ik heb niets met auto s, een vervoermiddel meer niet.
:^
All hecht ik wel een beetje belang aan het feit of ik mijn auto een beetje leuk vind of niet, maar binnen mijn budget, vandaar een Tucson ipv een i10, maar ook weer geen Audi Q7 of dergelijke dus.
Als ik morgen een gelijkaardige elektrische auto vind betaalbaar, met een deftige actieradius, wil ik wel, maar niet eerder.
Het is trouwens gek hier in B, de regering wil iedereen elektrisch, maar bijna niemand kan het betalen, diesel is crimineel bevonden, dus 80% schakelt over van diesel naar benzine, want diesel wordt duurder, heeft op een gegeven moment bijna 20€cent duurder gestaan dan E10, nu is de dieselprijs weer gezakt, verschil is nog 5 a 8 €cent, maar de taksen op benzine voertuigen ongeveer verdubbeld. Leuk he voor al die "milieubewuste" overstappers ... mijn Tucson diesel zal wellicht nog verschillende jaren op mijn naam blijven staan, totdat die vervangen kan worden door een elektrische ... tenzij, elektrisch op dat moment plots heel duur zal blijken te zijn.
dus dat zou kunnen,maar ik zal nooit op een elektrische motor rijden ,en dat beslis ik gelukkig zelf , ik heb daar niets mee en dat gaat ook niet komen.
Het zou voor mij ook een reden zijn om te stoppen met motorrijden als dat t enige alternatief zou zijn , en die vrijheid heb ik
Idd, die vrijheid heb je zeker, en daar hoeft niemand je iets voor te verwijten, we zijn allemaal verschillend :t
 
Ja, laden is geen groot probleem, mits je de tijd hebt, maar wil je snelladen dan heb je krachtstroom nodig en dat kan als dat massaal moet gebeuren nog wel een probleem worden.

Er zijn veel oudere flatgebouwen met weinig parkeerruimte en daar zou je dan een woud van laadpalen neer moeten zetten?

Persoonlijk denk ik dat de EV een tijdje populair zal worden, maar vervangen gaat worden door iets anders, misschien waterstof of iets veel moderners.
Het probleem is niet de plaats om te laden, of het "esthetische" lelijke beeld van laadpalen (vroeger kloegen we toch ook niet van al die parkeermeters?), maar idd of het net dat aankan.
Aan je appartement heb je geen snellader nodig, een gewoon stopcontact, miesschien een 400V ipv 240V ja, dat is voldoende. Super chargers heb je enkel onderweg nodig, als je bijvoorbeeld door onvoorziene omstandigheden een kilometertje of 50 extra nodig hebt, hop, effe 15 minuutjes aan de supercharger.
Savonds thuis (huis of appartement) gewoon in het stopcontact en de morgen erop is ie weer vol.

Oude appartementen met te weinig plaats? Echt te weinig plaats, of zijn er meer auto's dan appartementen?
Indien gebouw niet voldoet, afbreken en een nieuw zetten dat wel voldoet.
Is dat niet wat over de rooie?
Ja, misschien wel, maar dat is wat hier in B aan het gebeuren is. Oude gebouwen die niet voldoen, en na onderzoek niet voldoende gerenoveerd kúnnen worden, moeten tegen de grond.
De afgelopen 20 jaar is nieuwbouw, door alle nieuwe regeltjes, meer dan verdubbeld in prijs. Renoveren viel daar tot nog toe buiten, maar niet lang meer. Als ik mijn huisje niet vóór 2021 gerenoveerd krijg heb ik wellicht een probleem, het zou door de nieuwe normen wel eens onbewoonbaar verklaard kunnen worden, en dan zit ik dik in de shit ...

Woonst, dat is zo verschrikkelijk duur aan het worden, maar we merken het niet, omdat alles en iedereen gefocust is op de klimaatopwarming, rechtstreeks is die focus gekoppeld op persoonlijk vervoer, waardoor men noodzakelijke dingen als woonst uit het oog verliest.

Als ik verwarming wil installeren, ben ik nu al verplicht om zonnepanelen te zetten, was vorig jaar nog niet het geval. En zo zijn er heel wat dingen.
 
Klein beetje off topic, want ik ga het over een auto hebben, maar sluit toch aan in de ontsporing van dit topic;
Volop reclame van de nieuwe Audi E-tron.
Ik citeer een beetje:
Geniet van zijn innovatieve technologie ... van zijn klasse ... zijn snelladen en actieradius* ... ervaar het comfort ... kom en doe een testrit ... u zult overtuigd raken ...
En dan vooral wat laatst volgt, hoezo, elektrisch rijden is niets voor u?
Dat zeggen ze er dan achter alsof deze auto voor iedereen bereikbaar is, die kost basisprijs 82.000€!!!

Nee, zo ga je maar weinig mensen naar elektrisch rijden toe trekken. Deze auto's worden enkel gekocht door rijkeren die er een statussymbool van maken, nu dus een "groen" statussymbool".
Als de regering wil dat we elektrisch rijden, moeten ze nu een "elektrische Hitler" verkiezen. En nee, ik bedoel niet om de holocaust te herhalen, absoluut niet, maar wel iemand die de macht heeft om constructeurs het op te leggen betaalbare elektrische auto's (en motoren) te bouwen voor het volk.....


Wat denk je dat er nu allemaal gaande is ? Waarom lees je niet...

Ik volg de ontwikkelingen een klein beetje, zo ongeveer wekelijks is er nieuws dat weer een fabrikant groot gaat inzetten op elektrisch. Langzaam dringt het besef door waar het in de toekomst naar toe gaat en dat men nu actie moet nemen. De Japanners lopen achter want de regering daar wil dat ze inzetten op waterstof.

En wat ik al eerder heb uitgelegd, nieuwe technieken zijn duur, worden dus het eerst toegepast in de duurdere klasse. Daarna zakken ze af naar de middenklasse en daarna als de massaproduktie alles goedkoper heeft gemaakt naar het lagere segment.

Het is dus een kwestie van tijd. Mopper dus niet op die fabrikant, die doet tenminste iets. Die heeft tenminste visie getoond.

Ik vind het zo gemakkelijk om alleen maar te mopperen hoe duur het allemaal wel is, dat is zo gemakkelijk.
Heb eens wat respect voor degene die vooroploopt in de industrie, de startup die gewoon elektrische auto’s ging bouwen toen iedereen ze voor gek verklaarde. Zij hebben een hoop aan de ontwikkeling en vooral aan de acceptatie bijgedragen.

Tot 11 jaar geleden beweerde Volkswagen nog dat elektrisch waardeloos was, dat ze zich er nooit toe zouden verlagen. Wat een visie destijds. Gelukkig zijn ze 180 graden omgedraaid.
Moet je nu zien, ze hebben grote plannen om de grootste fabrikant van elektrische auto’s te worden. En die plannen worden alleen bijgesteld om er nóg meer geld en nóg meer moeite in te stoppen.
Er komt een heel grote serie betaalbare elektrische wagens aan op het MEB platform, zoek maar op.

Ze zien de overeenkomst tussen Detroit, Turijn nu en de toekomst van Stuttgart, Zuffenhausen, Untertürkheim, Ingolstadt, Wolfsburg, München etc.
 
Wat denk je dat er nu allemaal gaande is ? Waarom lees je niet...

Ik volg de ontwikkelingen een klein beetje, zo ongeveer wekelijks is er nieuws dat weer een fabrikant groot gaat inzetten op elektrisch. Langzaam dringt het besef door waar het in de toekomst naar toe gaat en dat men nu actie moet nemen. De Japanners lopen achter want de regering daar wil dat ze inzetten op waterstof.

En wat ik al eerder heb uitgelegd, nieuwe technieken zijn duur, worden dus het eerst toegepast in de duurdere klasse. Daarna zakken ze af naar de middenklasse en daarna als de massaproduktie alles goedkoper heeft gemaakt naar het lagere segment.

Het is dus een kwestie van tijd. Mopper dus niet op die fabrikant, die doet tenminste iets. Die heeft tenminste visie getoond.

Ik vind het zo gemakkelijk om alleen maar te mopperen hoe duur het allemaal wel is, dat is zo gemakkelijk.
Heb eens wat respect voor degene die vooroploopt in de industrie, de startup die gewoon elektrische auto’s ging bouwen toen iedereen ze voor gek verklaarde. Zij hebben een hoop aan de ontwikkeling en vooral aan de acceptatie bijgedragen.

Tot 11 jaar geleden beweerde Volkswagen nog dat elektrisch waardeloos was, dat ze zich er nooit toe zouden verlagen. Wat een visie destijds. Gelukkig zijn ze 180 graden omgedraaid.
Moet je nu zien, ze hebben grote plannen om de grootste fabrikant van elektrische auto’s te worden. En die plannen worden alleen bijgesteld om er nóg meer geld en nóg meer moeite in te stoppen.
Er komt een heel grote serie betaalbare elektrische wagens aan op het MEB platform, zoek maar op.

Ze zien de overeenkomst tussen Detroit, Turijn nu en de toekomst van Stuttgart, Zuffenhausen, Untertürkheim, Ingolstadt, Wolfsburg, München etc.
Dan gaan de ontwikkelingen te langzaam. We MOETEN in een paar jaar overschakelen naar elektrisch rijden, en we MOETEN over een paar jaar gasloos zijn. DEZE KOSTEN ZIJN NIET OP TE BRENGEN VOOR JAN MET DE PET!!!!
 
Money makes the world go round.

Ik vrees dat de autofabrikanten alleen maar mogelijkheden aangrijpen om zo veel mogelijk te verdienen, gesteund door overheden waarvan bekend is dat die zelden een gezonde visie hebben.

Japanners zijn slimmer dan Europeanen.
 
... nieuwe technieken zijn duur, worden dus het eerst toegepast in de duurdere klasse.
Wel raar dat ze dan bij Audi zelf zeggen dat de productie van een elektrische auto stukken goedkoper is ...

En zoals @Pietje1975 zegt, het MOET snel gaan, dan begin je niet in de topklasse, je richt je net eerder op de middenklasse. Hadden ze dat 10/15 jaar geleden gedaan (of hadden ze dat toegestaan), reed nu ruim de helft al elektrisch.
 
t is een beetje t idee van/voor de welgestelden, van kijk ons is goed doen/zijn voor t milieu,de portemonnee doet t werk wel voor hun
 
Ik volg de discussies ook op de autoforums en ik lees alles. De mensen die daar een EV hebben aangeschaft hebben dat allemaal gedaan uit economische motieven, dus omdat het nu nog zo goedkoop is en ook zal blijven dankzij gratis laden, geen belasting en subsidies.

Maar dat zal in de toekomst niet zo blijven en zeker niet als de enorme inkomsten aan accijnzen wegvallen.

Ik ben niet tegen de EV hoor, maar ik ben bang dat de EV fans alles zien door een roze bril en niet open staan voor de nadelen.

Ik kan een auto ambulance achter mijn auto hangen met een andere auto daar op en ik rijd nonstop naar Spanje als dat moet. Af en toe even tank volgooien en wat eten. Als dat met de EV kan ben ik om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan