Hoelang kunnen we nog motorrijden?

De voordelen van een EV hebben ook niets met religie te maken, zoals een paar ongenuanceerde hier willen doen geloven, maar

Ik heb het wordt religie genoemd.
Maar in een andere context dan dat jij er uit begrepen hebt.
Ik bedoelde er juist mee dat er net als met religie dat er meerdere kampen zijn.
En iedereen vind alleen zijn religie (opvatting ) de enige juiste en ware zonder naar elkaar te willen luisteren.
En dan allerlei excuses verzinnen waarom zijn opvatting de beste is.

Er zijn maar enkele redenen dat ik geen EV heb.
Dat is voorlopig de aanschafprijs.
En de actie radius van een auto in combinatie met een caravan tijdens de vakantie.
Voor de rest van het jaar is het ruim voldoende voor mij.
Ook voor een motor zou het voldoende zijn.

Verder zie ik de voordelen er wel in.
Tegen de tijd dat iedereen elektrisch rijd zal het net toch wel aangepast zijn ?
En de rest is gewoon even wennen.
Het geluid denk je er maar bij of monteer een speaker met motorgeluiden.
Heeft mijn kleinzoon ook op zijn fiets._O-_O-
 
Dat is smaak , ik snap niet wat er mooi is om een elektro "blok" te zien ,
Ik begrijp je punt. Komt omdat we ICE bloks gewoon zijn.
Met een gekuipte motor heb je dat probleem idd niet meer.

Moest ik tijd, geld en de nodige kennis hebben, ik zou een elektro inbouwen in een GSX 750 F :9~

Ik zou op de achterflank GSX.F E-TRON zetten :9~
 
Ik begrijp je punt. Komt omdat we ICE bloks gewoon zijn.
Met een gekuipte motor heb je dat probleem idd niet meer.

Moest ik tijd, geld en de nodige kennis hebben, ik zou een elektro inbouwen in een GSX 750 F :9~

Ik zou op de achterflank GSX.F E-TRON zetten :9~

Ik ben al blij dat m n ZRX er een beetje retro uitziet met een paar nepkoelribben op de cyl. dat kan wat mij betreft nog net;)
 
Bekt altijd wel lekker zo'n opmerking, alleen jammer dat er niets van klopt. Qua milieuambities is Nederland juist het slechtste jongetje in de klas...
Goed lezen wat er staat.

Er staat nergens dat wij het beste jongetje van de klas zijn.
 
Ik lul natuurlijk maar wat, want ik heb nog geen EV gereden en als ik de kans krijg zal ik dat zeker gaan doen.

Maar ik heb wel een 12 cilinder Jaguar E type gereden en ik kan mij niet voorstellen dat een EV leuker is.
 
Ja, welkom terug Xtine.

De Jaguar E type is er ook elektrisch, dan heet ie de E-type Zero

https://www.jaguar.nl/news/Jaguar-E-type-Zero.html
C34BB6EE-F517-4376-9E78-5155E41EAD04.jpeg



Natuurlijk is dit een ombouw en daardoor nooit zo optimaal als een van grond af aan ontworpen elektrische auto. Maar je hebt nu nóg meer souplesse dan met een 12 cilinder en het onderhoud is vast ook beter betaalbaar. En je mag er weer overal mee rijden.
 
Ja, welkom terug Xtine.

De Jaguar E type is er ook elektrisch, dan heet ie de E-type Zero

https://www.jaguar.nl/news/Jaguar-E-type-Zero.html
Bekijk bijlage 1381270


Natuurlijk is dit een ombouw en daardoor nooit zo optimaal als een van grond af aan ontworpen elektrische auto. Maar je hebt nu nóg meer souplesse dan met een 12 cilinder en het onderhoud is vast ook beter betaalbaar. En je mag er weer overal mee rijden.

Jammer , dat er voor jou niets anders meer bestaat :')
 
Jammer , dat er voor jou niets anders meer bestaat :')

Ik heb beide soorten motoren, elektrisch én benzine. Ik heb met beide ervaring en kan dus vergelijken.

Jij aan de andere kant houdt stijfkoppig vast aan jouw overtuiging dat iets anders dan benzine nooit goed kan zijn, jij kent het immers niet.
Nu maakt mij dat niet uit, ik lach er om; je maakt het alleen jezelf moeilijk.
 
Ik heb beide soorten motoren, elektrisch én benzine. Ik heb met beide ervaring en kan dus vergelijken.

Jij aan de andere kant houdt stijfkoppig vast aan jouw overtuiging dat iets anders dan benzine nooit goed kan zijn, jij kent het immers niet.
Nu maakt mij dat niet uit, ik lach er om; je maakt het alleen jezelf moeilijk.

Ik heb gelukkig de beperking niet dat ik denk dat ik alleen met elektrisch vervoer de wereld denk te redden .
voor de rest kan ik wel veel meer doen voor t milieu dan jij ,dat weet je niet ,dus stijfkoppig tja, wat een elektrische motor betreft wel ja,
dat is voor mij t motorrijden niet. voor de rest doe ik t best aardig vindt ik . gegroet en geniet ook een beetje :t
 
Nou , nou ik heb jou toch ook wel anders horen lullen Ruud ,toen was je nog niet geëlektrificeerd,wel wonderlijk

Brandsofmotoren vind ik ook fantastisch, alleen haal ik graag vooroordelen weg, en het is weer nieuwe techniek wat ook heel leuk is, vooral het rijden.
 
Ja, welkom terug Xtine.

De Jaguar E type is er ook elektrisch, dan heet ie de E-type Zero

https://www.jaguar.nl/news/Jaguar-E-type-Zero.html
Bekijk bijlage 1381270


Natuurlijk is dit een ombouw en daardoor nooit zo optimaal als een van grond af aan ontworpen elektrische auto. Maar je hebt nu nóg meer souplesse dan met een 12 cilinder en het onderhoud is vast ook beter betaalbaar. En je mag er weer overal mee rijden.

Het is natuurlijk weer smaak, maar ik vind het drie keer niks, een mijlpaal op die manier verzieken. Heb je het interieur gezien? Wil ik niet dood in gevonden worden.


jaguar-e-type-zero-10.jpg





eagle_gt_coupe_stu_067.jpg



Voelt voor mij ongeveer net als al die prachtige originele motorfietsen die worden verziekt naar cafe racer.

De E Etype is overigens nog niet in productie en de vraag is of dat gaat gebeuren en hoeveel hij gaat kosten, ik las iets van een half miljoen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet waar :N
Er bestaat geen mooiere auto dan de Citroën DS (ID).

Dit is een motor forum en ik wil eigenlijk niet over auto's lullen, maar dit kan ik ff niet laten.

Ik heb 12 DS-sen gehad en heb ze ook gerestaureerd. Ik heb compleet nieuwe chassis er in gelast en ik weet hoe alles werkt. Ik kan ook het bloc hydraulique van een halfautomaat afstellen, dus ik ken de DS vrij goed.

Maar de E type is een veel interessantere auto, niet alleen qua uiterlijk, maar zeker in technisch opzicht. De motor is geweldig mooi ontworpen in WW2, zes cilinders in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en met die motor is 5 keer de 24 uur Le Mans gewonnen.

De voorwielophanging is bij de E type al torsie en de achterwielophanging is formule 1 jaren 60, met de remschijven op het afgeveerde deel van de auto, dus tegen het differentieeel aan.

De DS is zeker een mijlpaal, maar als ik mag kiezen hoef ik geen seconde na te denken.

De DS kwam in 1955 met een 75 pk motortje uit de jaren 20, de E type kwam zes jaar later met een 265 pk motor welke afkomstig is van de RR Merlin, welke als voorbeeld diende.

Citroen heeft een paar mooie kansen laten liggen, in de Traction hadden ze al een mooie V8 en voor de DS waren ze bezig met een zescilinder boxer, maar kozen voor de ouderwetse viercilinder met stoterstangen. Nul tot honderd in meer dan een halve minuut, de E type doet het in een seconde of zeven/acht.
 
Dit is een motor forum en ik wil eigenlijk niet over auto's lullen, maar dit kan ik ff niet laten.

Ik heb 12 DS-sen gehad en heb ze ook gerestaureerd. Ik heb compleet nieuwe chassis er in gelast en ik weet hoe alles werkt. Ik kan ook het bloc hydraulique van een halfautomaat afstellen, dus ik ken de DS vrij goed.

Maar de E type is een veel interessantere auto, niet alleen qua uiterlijk, maar zeker in technisch opzicht. De motor is geweldig mooi ontworpen in WW2, zes cilinders in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en met die motor is 5 keer de 24 uur Le Mans gewonnen.

De voorwielophanging is bij de E type al torsie en de achterwielophanging is formule 1 jaren 60, met de remschijven op het afgeveerde deel van de auto, dus tegen het differentieeel aan.

De DS is zeker een mijlpaal, maar als ik mag kiezen hoef ik geen seconde na te denken.

De DS kwam in 1955 met een 75 pk motortje uit de jaren 20, de E type kwam zes jaar later met een 265 pk motor welke afkomstig is van de RR Merlin, welke als voorbeeld diende.

Citroen heeft een paar mooie kansen laten liggen, in de Traction hadden ze al een mooie V8 en voor de DS waren ze bezig met een zescilinder boxer, maar kozen voor de ouderwetse viercilinder met stoterstangen. Nul tot honderd in meer dan een halve minuut, de E type doet het in een seconde of zeven/acht.
Smaken verschillen he ;)
Ik zou zo voor de DS gaan 8-)

Maar ja, ik ben opgegroeid tussen de oude Citroëns ;)
2 nonkels hebben al ontelbaar veel Citroëns gerestaureerd, heb er ook veel aan mee gewerkt.

Ze hebben ook evengoed aan andere auto's gewerkt, vooral ook Rolls Royce.

De Jaguar E-type is een andere klasse (hogere en luxe klasse), en idd bloedmooi ook. Maar persoonlojk vind ik de Ds mooier.

Maar smaken verschillen he, en dat us maar goed ook ;)
 
Ik heb gelukkig de beperking niet dat ik denk dat ik alleen met elektrisch vervoer de wereld denk te redden .
voor de rest kan ik wel veel meer doen voor t milieu dan jij ,dat weet je niet ,dus stijfkoppig tja, wat een elektrische motor betreft wel ja,
dat is voor mij t motorrijden niet. voor de rest doe ik t best aardig vindt ik . gegroet en geniet ook een beetje :t
Je hebt echt talent voor het verdraaien van feiten en uitspraken, wat jij hier zegt heb ik nooit beweerd en dus slaat jouw absurde aanname precies nergens op.

....Het is natuurlijk weer smaak, maar ik vind het drie keer niks, een mijlpaal op die manier verzieken. Heb je het interieur gezien? Wil ik niet dood in gevonden worden.....
Ik laat alleen maar zien dat het bestaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan