Hoelang kunnen we nog motorrijden?

... Ik ben niet tegen de EV hoor, maar ik ben bang dat de EV fans alles zien door een roze bril en niet open staan voor de nadelen.
:^
Zoals ik al zei, ik heb de kosten al eens grondig berekent. Een EV (die gelijkwaardig is aan mijn huidige motor en/of wensen/gebruiken, en bij de auto mag die zelfs kleiner zijn dan mijn Tucson, een Kona bijvoorbeeld), komt voor mij in totaliteit gevoelig duurder uit ipv goedkoper.

Maar ik hoop dat daar verandering in komt, al vrees ik dat het ijdele hoop is. Een EV zal wel goedkoper in aankoop worden, dat geloof ik wel, maar accijnzen en elektriciteit zullen er op aangepast worden.

Ik heb dat trouwens eens in een of ander topic gezegd, dat toen ik nog bij mijn vorige werkgever werkte, en en regelmatig op de Europese Comissie zat, met eigen oren gesprekken hebben gehoord, tussen tegenover elkaar strijdende politiekers (die dan natuurlijk samenwerken), dat dit op het plan staat.
 
.....En hoe zit het met het elektriciteitsnet, moet dat niet enorm worden uitgebreid? En het laden, hoe doe je dat met een hoogbouw met 54 verdiepingen?
Dat bedoel ik dus, precies dezelfde vraag heb je eerder gesteld, of eigenlijk heb je toen een bewering gedaan, die is weerlegd en nu vraag je het opnieuw.... Klik op de link.

https://www.motor-forum.nl/threads/hoelang-kunnen-we-nog-motorrijden.440760/page-46#post-29008566
Hier een eenvoudige oplossing voor flatbewoners.

https://electrek.co/2018/08/13/electric-charging-condo-appartment-rve-dcc/
 
Dan gaan de ontwikkelingen te langzaam. We MOETEN in een paar jaar overschakelen naar elektrisch rijden, en we MOETEN over een paar jaar gasloos zijn. DEZE KOSTEN ZIJN NIET OP TE BRENGEN VOOR JAN MET DE PET!!!!
Tja, dat had best een heel stuk eerder gekund als al die bestaande fabrikanten niet zo stijfkoppig geweest waren.
Als de olieindustrie niet alles had getraineerd hadden we nu al heel mooie en betaalbare elektrische auto’s kunnen hebben.

Als jullie je door die oplichterij van Top Gear de ogen niet had laten dichtdrukken dan was er een veel beter klimaat geweest voor alternatieven.

In Duitsland speelt momenteel zo’n kwestie. De Verband Deutsche Automobilhersteller (VDA) is een grote en machtige belangenvereniging van de duitse automobielfabrikanten.
Duitsers moesten nooit wat van elektrische aandrijving hebben dus wat deed die VDA, die strooide allemaal negatief nepnieuws over elektrische auto’s de wereld in. Borrelpraat verhalen waar iedereen zo heerlijk in trapt, Top Gear achtige rommel. Verhalen die elektrische auto’s in een kwaad daglicht stellen, zoals je hier dus ook tegenkomt. Die verhalen komen ergens vandaan, die zijn door iemand verzonnen en verspreid...

Nu heeft Volkswagen, die immers giga inzet op elektrisch, gedreigd dat ze daarmee moeten stoppen of dat ze anders hun lidmaatschap van die VDA opzeggen. Ze krijgen het door....
 
Het probleem met deze discussie is dat de meerderheid van de mensen niet instaat is om verder te kijken dan het hier en nu.

Dezelfde discussie herhalen zich keer op keer in de geschiedenis:
Kooi Constructies in auto's. Er werd toen geroepen waarop mogen alleen de rijken veilig zitten?
Rembekrachting . Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?
Stuurbekrachtiging. Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?
Airco's in auto's. Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?

Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te noemen.
Nu zien we hetzelfde bij de transitie van een ICE naar een EV.

Wanneer je echter de berichtgeving enigszins volgt dan zie je een trend:
Volkswagen versnelt plannen met e-auto's
De energietransitie zet Volkswagen in een paar jaar op zijn kop
The ‘Tesla Effect’ hits Germany as VW, Daimler, and BMW fully commit to EVs
How VW, Daimler, BMW, others are transforming into tech companies
Ja dat klopt allemaal, maar politiek is altijd corrupt geweest, maar nooit zo erg als in deze tijd. We hebben het de afgelopen 2 decennia al duidelijk gezien dat ze de meerderheid onmiddelijk aanslaan als melkkoe, hier in B duidelijk te zien geweest, de taxatie is nooit zo scherp en wispelturig geweest als de laatste 15 jaar, van benzine over naar diesel en weer terug, en dan weer naar diesel, of nee, toch maar weer naar benzine, o nee, diesel is slecht, en dan recent, schreeuwen ze plots uit, "de nieuwe diesels zijn veel beter dan benzine", en maanden iedereen zelfs letterlijk aan een diesel te kopen, nee, ik verzin hier niets hoor, dat deden ze eht! Van 70% plotsklaps naar 97% dieselrijders, en dan "we gaan lage emissie zone's invoeren want deze zeer ingezonde diesels en blablabla", ... "of nee, we gaan diesels gewoon verbieden, nu, en tegen 2021 ook de nieuwste, euro6, en gewoon alle diesels", iedereen koopt benzine, wat gebeurt er? Het jaar erop taksen op benzines ongeveer verdubbeld.

Je moet dus gewoon blind zijn om NIET te zien dat de regering, wanneer iedereen (of meer dan de helft) elektrisch KÁN rijden en ZÁL rijden, dat de nieuwe melkkoe wordt, en ze wel weer een uitleg klaar hebben om elektrische auto eigenlijk toch slecht te bevinden? Het maakt niet uit wat je koopt, nekken doen ze je toch.

Maar weet je wat ik bijvorbeeld wel juist zou vinden? (en ik vrees dat dáár nu net veel commentaar op gaat komen). Dat ze je auto normaal belasten, máár, een tweede auto op hetzelfde adres? Belast die gewoon veel hoger, ook als 1 van beide een bedrijfswagen is (tenzij dat iets is als een werkersbusje die je niet kan/mag gebruiken in prive, dat ligt anders). Je gaat het aantal auto's drastisch zien dalen! Hoezo dat is niet controleerbaar? Genieg werklozen om daarvoor op te leiden en in te zetten.

Als ze ÉCHT iets aan het milieu willen doen, kan dat, dan zouden ze maken dat iedereen die zich NÚ een auto kan permitteren, zich ook een elektrische auto kan permitteren. En dan zouden ze ipv het wegenet iot te breiden om de toenemende drukte aan te kunnen, maatregelen nemen om de drukte juist te verminderen, zodat het huidige wegennet het wel aankan.

Één auto en één motor zou dan wel weer kunnen per adres.

Ohw, je hebt enkele hobby auto's en/of motoren? Kan ookmgeregeld worden. Inteligente black boxes kunnen aantonen dat niet 2 van je voertuigen tegelijk in het verkeer zitten, dus minder vervuiling en drukte op het moment.
 
En nu het verhaal in het kort:

  • Elektrisch rijden is OP DIT MOMENT verre van goedkoper in TOTALITEIT, weinig mensen kunnen het zich nu permitteren
  • Elektrisch rijden zal in de toekomst wel goedkoper worden in totaliteit, de meesten gaan het hun kunnen permitteren
  • De staat gaat aanslag maken op elektrische voertuigen, want zij hebben geld nodig en nemen het waar te rapen valt, logish toch, elektrisch rijden zal weer duurder worden.
  • Auto/motorrijden zal nooit goedkoop worden, hoeft ook niet, want als rijden morgen halveert in prijs, staan we morgen zelfs op een klein binnewegje in de file.
 
Oh jee toch, wie herinnert zich nog het VW dieselschandaal?

Laten we het ff over VW hebben, die gaan elektrisch en dat heeft maar één heel simpele reden:

Poen, money, pegels, munten etc.

Het milieu interesseert ze geen ene kut.
 
Dat is een terechte constatering.
Ondernemingen zijn er uitsluitend om geld te verdienen.

Dat deze zien dat ICE geen toekomst heeft en een EV wel zou toch wat duidelijk moeten maken.

Natuurlijk moeten ze geld verdienen, maar ze springen handig in het gat dat overheden voor ze creëren, overheden die zelden goed geïnformeerd zijn.

Wij straks allemaal in zo'n lelijk elektrisch barrel en de vrachtscheepvaart en de gigantische toename van de luchtvaart wordt nauwelijks gehinderd.

Natuurlijk mogen we het klimaatprobleem niet bagatelliseren, maar overdrijven kunnen ze als geen ander. Ik heb een merkwaardige hobbie: het restaureren van klassieke auto's en motoren en een EV is wel het laatste dat ik ambieer.
 
Oh jee toch, wie herinnert zich nog het VW dieselschandaal?

Laten we het ff over VW hebben, die gaan elektrisch en dat heeft maar één heel simpele reden:

Poen, money, pegels, munten etc....


Niet eens.

Niet dat ik nu ineens VW ga verdedigen maar ze verdienen meer op een conventionele auto dan op een elektrische auto, voor de winstgevendheid, zeker op korte termijn kun je veel beter benzinemotoren blijven bouwen.

Voor elektrisch moet er giga worden geinvesteerd, de hele fabriek moet omgegooid worden, er moet heel veel worden ingekocht bij toeleveranciers zoals batterijen, regelaars en andere elektronica.
Dat zouden ze liever zelf maken maar dat gaat nog niet allemaal tegelijk.

Vandaar dat dit nu een dure stap is maar nodig met het oog op de toekomst.
 
Natuurlijk moeten ze geld verdienen, maar ze springen handig in het gat dat overheden voor ze creëren, overheden die zelden goed geïnformeerd zijn.

Wij straks allemaal in zo'n lelijk elektrisch barrel en de vrachtscheepvaart en de gigantische toename van de luchtvaart wordt nauwelijks gehinderd.


Natuurlijk mogen we het klimaatprobleem niet bagatelliseren, maar overdrijven kunnen ze als geen ander. Ik heb een merkwaardige hobbie: het restaureren van klassieke auto's en motoren en een EV is wel het laatste dat ik ambieer.

:Y:Y:Y

In China krijgt men dit jaar subsidie \ korting om een auto te kopen ten behoeve van de economie. De Ford F150 pick up was vorig jaar volgens mij het meest verkochte model auto ter wereld.....

Ik krijg er altijd zo'n "kijk ons nou eens goed bezig zijn" gevoel bij dit hele klimaat \ elektrische rijden gebeuren hier in Europa en met name natuurlijk NL, want die is graag het beste jongetje van de Europese klas.
 
Oh jee toch, wie herinnert zich nog het VW dieselschandaal?

Laten we het ff over VW hebben, die gaan elektrisch en dat heeft maar één heel simpele reden:

Poen, money, pegels, munten etc.

Het milieu interesseert ze geen ene kut.

Dit is voorbereiding op een mogelijke toekomst, beetje investeren mega incasseren.
En als daar straks een beetje gegoocheld moet worden met cijfers hebben ze bij Volkswagen in ieder geval de know how uit het verleden.
 
......Wij straks allemaal in zo'n lelijk elektrisch barrel....

Nou, ik heb helemaal geen problemen met dit lelijke barrel...

26A3694C-91A6-4BD0-8B5C-44CD8AAA8AFF.jpeg
 
Nou, ik heb helemaal geen problemen met dit lelijke barrel...

Bekijk bijlage 1381042
Idd! Pak knapper dan een "gewoon" uitziende Tesla. Maar de prijs zal er ook wel naar zijn.
Maar hoe meer elektrische auto's en motoren er bijkomen, hoe meer variaties er zullen komen, ook in de goedkopere klassen, dat is voor de hand liggend volgens mij, dus "schoonheid" zal geen probleem zijn volgens mij.
 
Voor een ev motor moet t , hok dan wel helemaal verpakt worden met kuipen ,anders ziet t er niet uit:N
 
Nou, eerder schreef ik wat over de Zoë van Renault, ik was wat negatief, maar wat research verandert mijn gedacht.
Autonomie van 300km in de zomer, 200km in de winter, kon slechter. Neem daar in de praktijk nog 25% vanaf, ook dan nog kon het slechter.
Nieuwprijs, tussen 22.000 en 26.500€, nog te duur, maar gaat best de goede richting uit.
Maar mijn belangrijkste punt is, ik dacht dat de Zoë formaatje Smart was, maar daar vergiste ik me in, is eerder een Clio.

Edit: en als we over het uiterlijk gaan hebben, de Zoë is niet als bovenstaande, nee, maar dat hoeft toch ook niet. Lelijk zou ik de Zoë nu ook weer niet noemen.

Mijn interess wordt groter!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een ev motor moet t , hok dan wel helemaal verpakt worden met kuipen ,anders ziet t er niet uit:N
Is voor mij ook een beetje het geval, en liever in een sport/touring uiterlijk dan een agresief supersport uiterlijk.
Maar voor iemand die een naked bike graag ziet is een Zero op zich toch ook al mooi. Ik vind ze in het geel wel mooi, en zou, als ik het me kon permitteren best eentje willen voor woon werk, maar als diezelfde ook in gekuipte versie zou uitkomen, weet ik het wel idd :t
 
Is voor mij ook een beetje het geval, en liever in een sport/touring uiterlijk dan een agresief supersport uiterlijk.
Maar voor iemand die een naked bike graag ziet is een Zero op zich toch ook al mooi. Ik vind ze in het geel wel mooi, en zou, als ik het me kon permitteren best eentje willen voor woon werk, maar als diezelfde ook in gekuipte versie zou uitkomen, weet ik het wel idd :t



Dat is smaak , ik snap niet wat er mooi is om een elektro "blok" te zien ,
 
Terug
Bovenaan Onderaan