Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Ja misschien wel :+

Maar OV bij jullie niet terugbetaald? Hetzij door de staat, hetzij door de werkgever?
Wij hebben wel reiskostenvergoeding. Per werkgever kan dat verschillen. En soms ook dat je elke maand moet opgeven wat en hoe je gereisd hebt.
Voor mij is het nu een vast bedrag per maand. Maakt vervolgens niks uit hoe ik reis. Als ik maar op werk verschijn.
 
Wij hebben wel reiskostenvergoeding. Per werkgever kan dat verschillen. En soms ook dat je elke maand moet opgeven wat en hoe je gereisd hebt.
Voor mij is het nu een vast bedrag per maand. Maakt vervolgens niks uit hoe ik reis. Als ik maar op werk verschijn.
Ja dat hebben wij ook, een soort van forfaitaire aftrek voor de belasting voor woon-werk verplaatsing. Bedrag is ook hier afhankelijk van verschillende factoren, zoals afstand, gezinssituatie, tijdstip, type werk.
En o ja, je "titel" op je werk ook natuurlijk. Zo krijgt een ambtenaar natuurlijk fors meer.
Een ambtenaar krijgt bij per fiets naar het werk bijna 2x zoveel als een gewone mens :')

OV abonnement is volledig terugbetaald door de werkgever, maar dan vervalt je forfaitaire atrek wel want je besteed uiteraard zelf niets aan je verplaatsing.

Zo ook met de motor, 100% aftrekbaar, tot de laatste cent, tenminste gerekend voor de km's die je voor je werk rijdt. Dus gebruik je je motor voor 75% voor je woon-werk verplaatsing, trek je 75% van alle uitgaven eraan terug. Wel vervalt dan ook hier je forfaitaire aftrek, logisch ook.
Let op! Motor ingeven is jezelf (logischerwijs) tot een mikpunt maken voor belastingcontrole!

Zelf kom ik momenteel niet boven mijn forfaitaire aftrek heen, aangezien ik een goedkope motor rijd, en ook nog eens alle werk eraan zelf doe. Als ik deze maand met het autosalon mijn plan doortrek, en tot aankoop van een nieuwe motor overga, zal dat wel anders uitlopen, maar ik ben nog lang niet zeker of ik dat ga doen. Mijn 15jaar jonge motor doet het nog goed, dus waarom ook eigenlijk :]
 
Daarom liever in de file in m n koekblik ,radiootje aan,bakkie erbij

yep....vergeet een peuk in je bek niet en het liefst in dodge ram met cummins diesel (wel ff de roetkat wegslopen) lekker stinken bij het stoplicht.
las er nog een 150 kilo bullbar voor en je kan meteen je gelijk halen als je zo n electrisch hok tegenkomt..._O-*O*
 
Heb je ook wat inhoudelijks te melden?

Waarschijnlijk niet :W

Reactie lijkt op jaloezie gestoeld en jaloezie is een verschrikkelijk zielige afwijking...:r
_O-_O-_O-_O- jij bent net zo in de war als die linkse idioten in den haag....Volledig de realiteits zin verloren en gemotiveerd door je verwrongen inschattings vermogen probeer je hier je gelijk te halen zonder ook maar enigzins open te staan voor tegen argumenten.....
Het is gewoon verbijsterend hoe je loopt door te drammen alsof electrisch vervoer de heilige graal is....
Je zou een politieke carriere moeten overwegen.....je past er precies tussen...8)7
 
Kom op jongens, geen ruzie maken. Niemand kan in de toekomst kijken.
In de jaren '70 dacht iedereen dat we nu met een zilveren pak aan in een nucleaire monorail naar het werk zouden gaan, en op vakantie naar de maan.
In plaats daarvan staan we in de file of op een tochtig perron op een minuscuul schermpje uiterst belangrijke berichten op MF te plaatsen.:P
 
Ik hoop nog zo'n 80 jaar.
Da's wel heel specifiek. :P

Ik gok dat je twintig bent en tot je honderdste van je A rijbewijs wilt kunnen genieten? :?
Ik zal vast verklappen dat je er alvast gerust 20 jaar af kunt halen. En van je 70e zal het op een licht motortje zijn of een zijspan. Maar pluspunt, iets als een R6 met een superbike stuurtje valt daar ook onder. *O*

 
Oei ik ben bijna 70 , moet mijn rocket dan weg, heb hem net gepoetst en een beurt gegeven
 
Wel een rare gewaarwording het gas aan de linker hand.

Da's wel heel specifiek. :P

Ik gok dat je twintig bent en tot je honderdste van je A rijbewijs wilt kunnen genieten? :?
Ik zal vast verklappen dat je er alvast gerust 20 jaar af kunt halen. En van je 70e zal het op een licht motortje zijn of een zijspan. Maar pluspunt, iets als een R6 met een superbike stuurtje valt daar ook onder. *O*

 
Da's wel heel specifiek. :P

Ik gok dat je twintig bent en tot je honderdste van je A rijbewijs wilt kunnen genieten? :?
Ik zal vast verklappen dat je er alvast gerust 20 jaar af kunt halen. En van je 70e zal het op een licht motortje zijn of een zijspan. Maar pluspunt, iets als een R6 met een superbike stuurtje valt daar ook onder. *O*


Bijna goed, haha. 20 en nog een paar jaartjes daarbij.
 
... Ik zal vast verklappen dat je er alvast gerust 20 jaar af kunt halen. En van je 70e zal het op een licht motortje zijn of een zijspan ...
Ik zou toch maar voorzichtig zijn met zulke uitspraken!
Oke, tot je 100ste is extreem, maar hij wil gewoon genoeg reserve/speling hebben denk ik ;)

De eigenaar van mijn eerste GSX F was 84 jaar toen hij die motor wegdeed ... voor een R1200RT in de plaats, omdat die veel comfortabeler en praktischer was om mee te reizen! Jaja, rijZen, met een z ipv een D, dus meer dan gewoon rijden! Ben ruim een jaar geleden nog eens bij die dealer geweest, en heb nog eens navraag gedaan naar die man, hij zou nog gereden hebben tot begin in zijn negenter jaren! En ruim 200.000km's op zijn RT getrokken.
Oke, veel van die gevallen heb je niet, en ondanks ik een hoge levensberwachting heb (ruim 80% van mijn voorvaders hebben de 100 overschreden!), durf ik nu nog niet te zeggen dat ik dan nog motorrijd op 85jarige leeftijd of zo, maar stiekem hoop ik van wel! Nou ja ... ik ben immers bijna 85 ... dat is nog maar ... eu ... 43 jaar verwijderd van vandaag :P
 
Wij hebben wel reiskostenvergoeding. Per werkgever kan dat verschillen. En soms ook dat je elke maand moet opgeven wat en hoe je gereisd hebt.
Voor mij is het nu een vast bedrag per maand. Maakt vervolgens niks uit hoe ik reis. Als ik maar op werk verschijn.

Dit is wat de belastingdienst er over zegt:

Als uw werknemer in zijn eigen auto zakelijke ritten maakt voor uw onderneming, kunt u hem daarvoor een belasting- en premievrije kilometervergoeding betalen van maximaal € 0,19 per kilometer. Deze vergoeding kunt u uw werknemer ook betalen voor woon-werkverkeer.

Dit betekent dus ook dat indien de werkgever een hogere kilometer vergoeding betaald, het gedeelte boven € 0,19 aangemerkt wordt als loon..
 
Dit is wat de belastingdienst er over zegt:

Als uw werknemer in zijn eigen auto zakelijke ritten maakt voor uw onderneming, kunt u hem daarvoor een belasting- en premievrije kilometervergoeding betalen van maximaal € 0,19 per kilometer. Deze vergoeding kunt u uw werknemer ook betalen voor woon-werkverkeer.

Dit betekent dus ook dat indien de werkgever een hogere kilometer vergoeding betaald, het gedeelte boven € 0,19 aangemerkt wordt als loon..
En als de werkgever een lagere kilometervergoeding betaalt, kun je hem verzoeken het verschil met je loon uit te ruilen om zo dat deel onbelast te kunnen laten uitbetalen .
 
... daarvoor een belasting- en premievrije kilometervergoeding betalen van maximaal € 0,19 per kilometer.
...
Is dat geteld aan de km's heen EN terug?
In dat geval veel beter dan die 100% aftrek bij ons, want dan zou ik er nog op verdienen! Mijn motor kost immers (ja, alles bij elkaar gerekend) niet eens 0,19€ per km!
 
Nou, t gezeik gaat maar door zie ik wel.

Ik kom tot een paar conclusies ;

Voorstanders van elektrisch zijn er zwaar van overtuigd dat het de oplossing is, terwijl de automobilist gewoon weer als melkkoe gebruikt word.. besparing op uitstoot is namelijk veel makkelijker en sneller te behalen maar levert niet genoeg geld op.

Volgens mij zijn we het eens dat "we" er nog niet klaar voor zijn.

Ook de auto s zijn er nog niet klaar voor ( lange ritten en korte laadtijden niet mogelijk )
 
Nou, t gezeik gaat maar door zie ik wel.

Ik kom tot een paar conclusies ;

Voorstanders van elektrisch zijn er zwaar van overtuigd dat het de oplossing is, terwijl de automobilist gewoon weer als melkkoe gebruikt word.. besparing op uitstoot is namelijk veel makkelijker en sneller te behalen maar levert niet genoeg geld op.

Volgens mij zijn we het eens dat "we" er nog niet klaar voor zijn.

Ook de auto s zijn er nog niet klaar voor ( lange ritten en korte laadtijden niet mogelijk )


Kortom ,eind goed al goed ! slotje erop en klaar *O*
 
Is dat geteld aan de km's heen EN terug?
In dat geval veel beter dan die 100% aftrek bij ons, want dan zou ik er nog op verdienen! Mijn motor kost immers (ja, alles bij elkaar gerekend) niet eens 0,19€ per km!
Dan reken je vast niet je eigen uurloon bij reparaties, onderhoud en schoonmaken.
 
Dan reken je vast niet je eigen uurloon bij reparaties, onderhoud en schoonmaken.
Ja toch wel, ik vul AL mijn uitgaven in in een excell file en die berekent de prijs per km uit.
En ik hoef geen EIGEN uurloon te tellen, ik betaal er toch ook niets voor aan mezelf _O-
Btw: als ik het al aan mezelf zou betalen, is het ook 0€, want stel, ik werk 4 uur aan 50€, is 200€, ik betaal dan 200€, dat is een uitgave in te geven op mijn excell file, maar gelijk VERDIEN ik die 200€ ook, want ik betaal die aan mijzelf, dus moet ik die ook als inkomst invullen, verrekening maakt daar dan 0€ van ;)
 
Het is een kwestie van op tijd tanken, maar 300 km op een tank toch al snel. hoe lang je daarmee rijd hangt natuurlijk van je snelheid af.
 
Het is een kwestie van op tijd tanken, maar 300 km op een tank toch al snel. hoe lang je daarmee rijd hangt natuurlijk van je snelheid af.
Dat is nog eens een antwoord! :t

485 tot 505 km op 1 tank, 21,5L. Rustig rijden, doch niet in "bompa-modus".

Dan ben ik voor 6 a 7 minuten niet mobiel meer, want ook tanken doe ik rustig, ik stap steeds van de motor af, zet de motor ervoor op de middenbok, en doe alles rustig. In de zomer doe ik er zelfs mijn helm voor uit, om effe te verkoelen, ook al moet dat niet :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan