Het Thundercat topic

mooie motor ;).
Wat is er toch met die 2e versnelling ?
Wat me ook opvalt is dat de thundercat bevattelijk is voor roest?
Kwaliteit is toch behoorlijk minder dan Honda bijvoorbeeld.
Moest bij mij een andere achterbrug in aangezien de huidige behoorlijk roestig was.
Blokdeksels opnieuw moeten spuiten.
Ook het frame lak is matig te noemen.


Radiateur Yamaha YZF 600 Thundercat 1996-2003
Vooralsnog vorig jaar de 50.000km gepasseerd met de TC en dus een 16.000 verder in net geen 2,5 jaar. :]
Geen gedoe met de versnelling vooralsnog en die roest, eigenlijk gewoonweg niet aanwezig bij mijn TC moet ik zeggen.
En te weten dat hij buiten, onder de afdak, onder een hoes heel het jaar buiten staat al die tijd in mijn bezit. :)
Deze winterperiode zal de laatste zijn, dat de TC nog buiten zal staan. Want over een 2 tal maanden mag en kan zij ook binnen staan. *O*

De zon is prachtig de afgelopen dagen, maar de pekel weerhoud mij er van om de weg op te gaan nu. Dus nog even geduld opbrengen.




🌟 Iedereen wil ik hier alsnog een gezegend 2024 toewensen met veel liefde, geduld, vrede en voorál in goede gezondheid! ⭐
 
Hoi Trixz ook beste wensen 2024 .
Heb je mazzel denk ik moest een compleet andere achterbrug in vanwege roest .
Ook de zijdeksels opnieuw moeten schuren en spuiten.

Had verschillende Yamaha dealers gebeld over het euvel 2e versnelling maar allen bevestigden dat ze niet echt bekend waren daarmee en omschreven de thundercat als een zeer betrouwbaarbare machine .


Nieuwe jaar 2024

Nieuw spatbord geplaatst 2e hands igs niet aan te komen.
 

Bijlagen

  • nieuwe.jpg
    nieuwe.jpg
    190,4 KB · Weergaven: 0
Ja dat is inmiddels ook mijn gedachte: dat de rijstijl de hoofdoorzaak is van problemen met de tweede versnelling.
Een schakelvork raakt niet zomaar spontaan krom, de meest waarschijnlijke oorzaak voor zoiets is een rijder die te lomp schakelt.

Ik ben overigens nog steeds rustig bezig met het netjes maken en weer opbouwen van mijn donderkat maar ik loop wat vertraging op door de kou - ik moet twee zijdeksels opnieuw spuiten en dat gaat niet nu.

Verder heb ik al wel een keurige andere radiator binnen van Boonstra, dus het gaat de goede kant op.
 
Thanks.

Tja, waarom die tweede versnelling een probleem is bij deze motoren weet ik niet, ondertussen wél dat het vaak voorkomt.
Tijdens de afgelopen vrije dagen heb ik er de nodige Youtube video's en forumposts her en der over gezien en gelezen - ik weet nu vrij aardig hoe het blok van binnen in elkaar zit.
De meest linkse schakelvork van de drie raakt krom waardoor de tweede versnelling niet goed meer ingehaakt wordt en vanaf daar wordt het van kwaad tot erger omdat de nokken rond afslijten. Maar hoe die vork krom raakt in de eerste plaats is me nog niet duidelijk.
Zou dit type motor een bepaald rijgedrag uitlokken dat zorgt voor deze beschadiging ? Of is er toch sprake van een zwakke plek ?

De enige manier om het op te lossen is om het héle blok uit elkaar te halen.
Dus niet onbegrijpelijk dat er dan een ander, jonger, blok in komt zoals bij mijn exemplaar.
Momenteel staat er op MP een jong blok met slechts 15.000 km voor 300 Euro te koop.
Ik heb er toch aardig wat gehad, maar nooit problemen ondervondn met de 2e versnelling.
Zal dan wel veel geluk gehad hebben.

Maar het is wel een plaatje om te zien hoor, mis ze nog altijd...
 
Hoi Trixz ook beste wensen 2024 .
Heb je mazzel denk ik moest een compleet andere achterbrug in vanwege roest .
Ook de zijdeksels opnieuw moeten schuren en spuiten.

Had verschillende Yamaha dealers gebeld over het euvel 2e versnelling maar allen bevestigden dat ze niet echt bekend waren daarmee en omschreven de thundercat als een zeer betrouwbaarbare machine .

Dat dus, ook qua roest nooit veel van gezien.
Mijn huidige Kwaak van net 6 maanden oud daarentegenB|

Nieuwe jaar 2024

Nieuw spatbord geplaatst 2e hands igs niet aan te komen.
Wat kost het nou, een nieuwe???
Als ik zo vrij mag zijn om het te vragen..
 
Nieuwe kostte mij bij Alie ( ps goeie kwalitiet hoor stevig en perfect passend) in diverse kleuren of iets duurder carbon uitvoering .
Inclusief 81 euro en binnen 3 weken geleverd.

Zo zag de achterbrug eruit .....baggerzooi
2e hands bij motorparts andere gekocht voor 40 euro ex verzendkosten in hele mooie staat.


Screenshot_20240112_150433_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ooooh, dat is wel een hele leuke prijs ja.

Weet niet eens of ze hier nog nieuw te verkrijgen zijn.
 
Nieuwe kostte mij bij Alie ( ps goeie kwalitiet hoor stevig en perfect passend) in diverse kleuren of iets duurder carbon uitvoering .
Inclusief 81 euro en binnen 3 weken geleverd.

Zo zag de achterbrug eruit .....baggerzooi
2e hands bij motorparts andere gekocht voor 40 euro ex verzendkosten in hele mooie staat.

Dat kan ook natuurlijk en jee, die brug lijkt om niet naar omgekeken te zijn. :X Top, mooie prijs en fijn dat je er één hebt gevonden.
 
Eerste km's van 2024 op de TC waren gisteren een feit, na een korte check-up sessie en banden op spanning zetten. :]
Met één druk op de knop na dik 2 maanden en gelijk aanslaan. Het was best koud, dus 2x half uurtje gereden, maar de zon maakte veel goed!

Zin in het motorjaar 2024, hopelijk gaat het ons allemaal weer veel brengen, mooie wegen, mooie contacten en verhalen. :W
 
Ik heb hem vandaag wel even gestart en laten draaien. Klonk alsof die wel weer zin in het voorjaar had. Denk wel dat ie mee mag naar de motorbeurs.
De winterritjes doe ik op de goldwing, beetje uit de wind zitten en de verwarming is dan toch wel lekker! Vertrouw de straten toch nog niet genoeg om volle bak te gaan...
 
Top, en dankjewel🙌🏻😁 ik vind het echt een fantastische machine.
Ondertussen heb ik de michelin road 6 aangeschaft, die gaan er een deze dagen onder. Ben benieuwd hoe die daarmee gaat rijden, en in de voor geschreven maat.

Wie weet😁👌🏻
Ik zou altijd voor de pilot power 2ct gaan past perfect bij karakter van deze motor
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Er zit nu een nieuwe road 6 onder. Geen ervaring mee, heen en weer naar tankstation geweest om vol te gooien voor de winter. Ding staat lekker warm binnen nu.
Echter is wel de twijfel aangeslagen om hem weg te doen.. mijn oog is gevallen op een mooie xjr, en de xj ben ik nu aan t opknappen, en 3 brommers mag niet meer van de vrouw😅

Heb de gok maar eens genomen op marktplaats, gaan t wel zien. Gaat die niet weg, blijf ik er lekker nog een jaar mee door knallen. Zeker naar wat er allemaal vervangen is in t laatste half jaar.

Gaan t zien 🥳
 
Er zit nu een nieuwe road 6 onder. Geen ervaring mee, heen en weer naar tankstation geweest om vol te gooien voor de winter. Ding staat lekker warm binnen nu.
Echter is wel de twijfel aangeslagen om hem weg te doen.. mijn oog is gevallen op een mooie xjr, en de xj ben ik nu aan t opknappen, en 3 brommers mag niet meer van de vrouw😅

Heb de gok maar eens genomen op marktplaats, gaan t wel zien. Gaat die niet weg, blijf ik er lekker nog een jaar mee door knallen. Zeker naar wat er allemaal vervangen is in t laatste half jaar.

Gaan t zien 🥳
Gelijk heb je, ik zou 'm in ieder geval gewoon afraggen, maar dat doe ik met elke motor
 
Er zit nu een nieuwe road 6 onder. Geen ervaring mee, heen en weer naar tankstation geweest om vol te gooien voor de winter. Ding staat lekker warm binnen nu.
Echter is wel de twijfel aangeslagen om hem weg te doen.. mijn oog is gevallen op een mooie xjr, en de xj ben ik nu aan t opknappen, en 3 brommers mag niet meer van de vrouw😅

Heb de gok maar eens genomen op marktplaats, gaan t wel zien. Gaat die niet weg, blijf ik er lekker nog een jaar mee door knallen. Zeker naar wat er allemaal vervangen is in t laatste half jaar.

Gaan t zien 🥳
Max 3 motoren? Hoeveel paar schoenen heeft zij?
 
....
Echter is wel de twijfel aangeslagen om hem weg te doen.. mijn oog is gevallen op een mooie xjr, en de xj ben ik nu aan t opknappen, en 3 brommers mag niet meer van de vrouw😅

Heb de gok maar eens genomen op marktplaats, gaan t wel zien. Gaat die niet weg, blijf ik er lekker nog een jaar mee door knallen. Zeker naar wat er allemaal vervangen is in t laatste half jaar.

Gaan t zien 🥳
Luxe is het toepasselijke woord hiervoor. ;)

Mooi gek🤦🏻 ding net alles aan vervangen, staat er weer heerlijk fris bij, word echt niet afgejankt 😂 eeuwig zonde.
Precies! :}


Nu bezig met mijn zoontje om zijn Aprilia RS50 technisch in orde te krijgen. Nieuwe banden, ketting/tandwiel-set, oliën en diverse kleine dingen.
Hij gaat binnenkort starten om zijn brommer rijbewijs te gaan halen!
We hebben de GP50 al ruim 3/4 jaar in bezit en afgelopen jaar wat keren gereden en inmiddels met een nieuwe uitlaat rijdt deze nu vlotjes. O-)

Had hem verrast met een kamerwissel... hij was verbaasd waarom, totdat hij de kamer zag haha. Helemaal happy die jongen en ik óók!! :]
 

Bijlagen

  • 20240117_114118.jpg
    20240117_114118.jpg
    222,7 KB · Weergaven: 0
Luxe is het toepasselijke woord hiervoor. ;)


Precies! :}


Nu bezig met mijn zoontje om zijn Aprilia RS50 technisch in orde te krijgen. Nieuwe banden, ketting/tandwiel-set, oliën en diverse kleine dingen.
Hij gaat binnenkort starten om zijn brommer rijbewijs te gaan halen!
We hebben de GP50 al ruim 3/4 jaar in bezit en afgelopen jaar wat keren gereden en inmiddels met een nieuwe uitlaat rijdt deze nu vlotjes. O-)

Had hem verrast met een kamerwissel... hij was verbaasd waarom, totdat hij de kamer zag haha. Helemaal happy die jongen en ik óók!! :]
Super tof toch dit! Die mag blij zijn met zn papa😜🤘🏻 ja luxe, of te veel zooi, het is maar hoe je het noemen wilt🤭 2 autos, een bus, en 3 motoren is misschien ook wel iets te veel van het goede🙈 afijn, vooralsnog staat die nog lekker binnen. We gaan het meemaken😜 marktplaats is tot nu toe te schofterig voor woorden, willen alles voor niks hebben tegenwoordig 🤦🏻
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Iemand toevallig nog een setje originele koppelingsveren liggen die hij kan missen? Ik heb er vorig jaar EBC veren ingezet aangezien de originele buiten spec waren en mijn koppeling slipte. Dat de koppelingshendel een stuk zwaarder ging vond ik niet erg, maar mijn broer rijdt er nu op en hij krijgt last van de pezen in zijn pols. De kabel is ook al eens vervangen en het scharnierpunt van de hendel is gesmeerd.

Bij de lokale Yamaha dealer kost één veertje evenveel als een aftermarket set van zes :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan