Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik geef jullie allemaal gelijk, en deel jullie mening.
Alleen op het stuk van de TET zou ik me toch extra netjes gedragen.
Het is echt een schitterend initiatief, en hoop dat het nog lang zo mag blijven.
Zo kort gezegd als dit is het denk ik niet, het hangt er sterk vanaf voor welke wet en welk artikel je proces verbaal krijgt. In dit geval hebben de rijders in kwestie pv gehad voor de vernieling van flora en fauna. Dan is het logisch dat ze ook met bewijzen moeten komen voor hetgeen ze jou ten laste leggen. Als ze die niet hebben is het naar mijn idee logisch dat je dan wordt vrijgesproken. Zou je pv krijgen voor overtreding van artikel 461 of overtreding van de Apv, dan was deze waarschijnlijk gewoon doorgegaan. Dat bovenstaande bordjes nu opeens niks meer waard zijn lijkt me wat te kort door de bocht, ze hebben in deze specifieke zaak waarschijnlijk gewoon de verkeerde artikelen ten laste gelegd en dan volgt logischerwijs vrijspraak.
Maar dat is mijn idee als ik dit lees, voor hoe het precies zit zou je de hele zaak moeten kennen. Ik zou in ieder geval niemand adviseren om nu massaal die bordjes te gaan negeren.
Ik zou ook niet de neiging te hebben ze te negeren. Maar ik ga ook niet voor elk bruin bordje vol met tekst stoppen om te lezen of het iets over motoren zegt.
De rechter maakt een goed punt: Er is een verkeersbord "verboden voor motorvoertuigen", waarom die niet gebruiken?
Staatsbosbeheer is geen eigenaar van de grond, zij beheert deze slechts voor de overheid. Het betreft dus overheidsterrein, en ik neem aan dat de wegenverkeerswet dus van toepassing is. Dus moeten er gewone verkeersborden staan. (Maar ik ben geen jurist, dus kan me heel goed vergissen)
Moeilijke discussie hoor. Als iedereen stopt voor deze bruine bordjes, denken ze hey dat werkt goed, staan ze straks overal en mag je ook nergens meer komen.Ik stop met mijn naïeve brein voor elk bruin bordje, mede om te voorkomen dat een heel bos wordt afgezet wegens wildcrossen. Ik ben een beetje zuinig op de bospaden waar we nog wel mogen komen.
Moeilijke discussie hoor. Als iedereen stopt voor deze bruine bordjes, denken ze hey dat werkt goed, staan ze straks overal en mag je ook nergens meer komen.
Wellicht een mooi onderwerp voor een nieuw topic. Er zijn op MF genoeg agenten en juristen om er wat zinnigs over te zeggen denk ik?
Lijkt mij wel leuk, maar dan inderdaad niet met een grote groep.We kunnen er een MF event van maken, met een groepje zaterdag morgen starten in noord oost Groningen en dan in twee dagen zo ver mogelijk zuidelijk. Hotelletje of glamping in Lochem, dan kan je met minimale bepakking rijden. Ik ga eens kijken wat er mogelijk is.
Gaat komende week iig niet sneeuwen maar door de regen zal het waarschijnlijk wel modderig zijn.Eindelijk weekend, de KLX weer lopend gekregen (carb zat verstopt dankzij te lang stil staan) en dan sneeuwt het.. Geen eerste kennismaking met de TET voor mij dus. Herkansing volgende week?
De TET rondom Bardoneccia Italië viel tegen, althans, viel niet mee. De bekende passen zoals de Sommeillier en de Jafferau zijn adembenemend mooi en goed te doen. Zuid oost van Bardoneccia was het te zwaar voor een Honda Transalp met bepakking. Steile klimmen en afdalingen op losse stenen waren bijna gevaarlijk, zeker voor een onervaren rijder. Ik heb op een moment er ook voor gekozen om een andere route te pakken, maar dat had ook iets te doen met een nacht te weinig slaap/te veel drank.
Ik heb het idee dat er grote stukken track gekozen zijn voor lichte offroads in plaats van de wat zwaardere allroads. Kennis en kunde doet uiteraard meer dan de helft, maar toch, het kan ook te gek.
Groeten, Ard
Deze conclusie had ik idd ook getrokken. Op de Italiaanse TET waren een aantal punten aangegeven waar een zware klim of afdaling in zat, daar heb ik de track ook maar verlegd naar een makkelijkere route. Dan nog kwamen we op paden waar de Italiaanse Linesman geen probleem zag, maar wij toch echt omgekeerd zijn.Dat is inderdaad het geval.
De TET is gericht op lichte tot middelzware motoren. Leeg gewicht, rijklaar tot zo'n 180kg.
Groeten, Ard
Iemand ervaring met zogenoemde enduro kleding? Een normale textielen broek is qua pasvorm mij te strak (ivm staan, en benen uitsteken soms). Maar een MX broek is wat frisjes nu natuurlijk. Ik heb nu een O'Neal Baja broek (en evt jas) op het oog. Niet te duur dus lijkt me prima om te proberen maar benieuwd naar ervaringen met dit soort kleding in het algemeen. Ook qua waterdichtheid en temperatuurbereik.
Volgens mij moet je onder die kleding bescherming dragen, dat is een draagbaar harnas en kniebeschermers.Heb ik vorige week ook besteld en inmiddels aangekregen. Broek is niet voorzien voor kniebeschermers en de jas niet voor elleboogbeschermers (er zit wel een opening in de mouw, maar niet op de correcte plaats), daar moet je dus wat voor verzinnen. Broek past goed over de laarzen en is waterdicht, maar niet al te warm.
Harnas is er voor mij wat over. De standaard protectoren zullen wel volstaan voor hetgeen ik van zin ben met mijn zwaar masjienVolgens mij moet je onder die kleding bescherming dragen, dat is een draagbaar harnas en kniebeschermers.
Harnas is er voor mij wat over. De standaard protectoren zullen wel volstaan voor hetgeen ik van zin ben met mijn zwaar masjien