Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

BKK.. Kamer, Appartement vlakbij de Rama 8 Bridge.
In deze gebouwen wonend de oudste zus van mijn vrouw en haar dochter. Beide een kamer met douche en airco. Huurprijs 3500 thb.

Er staan er wat te koop waaronder deze.
De prijs begint vanaf 600.000 thb zei haar zus.
Ik zei.. Dan ga ik ffe niet mee kijken want anders schiet de prijs gelijk omhoog als ze mij zien.
Ga maar mee was het antwoord.. Prijs was dus 1 Miljoen Thb.

Dus huurprijs rond de 90 euro per maand is ongeveer 1100 per jaar.

Koopprijs 1 Miljoen is 26500 euro ongeveer.
Airco, stroom apart uiteraard en wat kosten voor ehhh. Onderhoud en schoonhouden ect 😊

Wat akelig duur voor zo'n hok, vreselijk, maar das in Bangkok natuurlijk, voor dat geld heb je bij ons zeg maar va 1.2 milioen baht een nieuw appartement op loopafstand vh strand.
 
BKK.. Kamer, Appartement vlakbij de Rama 8 Bridge.
In deze gebouwen wonend de oudste zus van mijn vrouw en haar dochter. Beide een kamer met douche en airco. Huurprijs 3500 thb.

Er staan er wat te koop waaronder deze.
De prijs begint vanaf 600.000 thb zei haar zus.
Ik zei.. Dan ga ik ffe niet mee kijken want anders schiet de prijs gelijk omhoog als ze mij zien.
Ga maar mee was het antwoord.. Prijs was dus 1 Miljoen Thb.

Dus huurprijs rond de 90 euro per maand is ongeveer 1100 per jaar.

Koopprijs 1 Miljoen is 26500 euro ongeveer.
Airco, stroom apart uiteraard en wat kosten voor ehhh. Onderhoud en schoonhouden ect 😊

Volgens mijn vrouw is dat goedkoop voor Bangkok🤣🤣🤣
 
Volgens mijn vrouw is dat goedkoop voor Bangkok🤣🤣🤣
De huur of prijs? 🤔.
Ik ken de prijzen daar uiteraard niet. Wat ik wel weet is dat de zus van mijn vrouw aan de overkant werkt van de Rama 8 Bridge en dat daar veel overheids gebouwen zijn en de huizen qua prijs wat hoger daardoor? 🤔
Denk ik hé.
 
5cc8577c-22c4-319f-8d7b-665ee3f8c495.jpg
 
Even een leuk presentje op de post gedaan voor opgroeiend dochtertje van een goede jeugd vriend van mij in Nederland, en dan kom je weer zo'n leuk ding tegen.
Cq in het postkantoor houden ze wel van een praatje (durian) , gaat er blijkbaar niet in dat ik gek ben op Turian want ik ben een falang.
Conclusie ik ben geen echte falang🤣🤣
20230719_101753.jpg
20230719_101810.jpg
 
Totaal anders dan Nederland en leuk sowieso wat ik zie. Ben nu ruim een week thuis in Nederland, Werk weer wat en bevalt prima verder maar het gemoedelijke gedoe in Thailand, Lees idd de glimlach en vriendelijkheid ect is hier toch anders maar dat weten we uiteraard. Echt twee verschillende werelden qua denken en leven.
En in alletwee die wereld delen kan ik leven dus wie weet wat de nabije toekomst brengt op m'n ouwe dag..
Even een leuk presentje op de post gedaan voor opgroeiend dochtertje van een goede jeugd vriend van mij in Nederland, en dan kom je weer zo'n leuk ding tegen.
Cq in het postkantoor houden ze wel van een praatje (durian) , gaat er blijkbaar niet in dat ik gek ben op Turian want ik ben een falang.
Conclusie ik ben geen echte falang🤣🤣


Heerlijk Duren, zoals ze in Jakarta zeggen
 
Zoals gisteren, ongeveer 10 km van Hua Hin, en lekker koel in de avond.
M'n 250 Rally is een heerlijke motor daarvoor, rijdt super ontspannen en ontzettend vergevings gezind, stuurt makkelijk, dus je kan lekker van de mooie omgeving genieten.
20230722_170142.jpg
20230722_151536.jpg
20230722_170154.jpg
 
Chon Buri.. We rijden hier de Moo Baan in waar een zus van mijn vrouw woont.
Woonwijk dus en het hek is bepaalde uren open 🔓. Verder zit het dicht ook in de nacht.
Andere kant waar we eruit rijden en elders staan kleine gebouwtjes met iemand erin ter controle en ik denk ook video bewaking oid.

Hier zitten veel kleine winkels of eettentjes, bromfiets zaaltjes ect.
Als ik hier ben koop ik eten en drinken ook hier ipv de 7 Eleven oid.

Mensen zijn hier geen grootverdieners en oprecht blij als je 3 thb fooi geeft als een fles koude Singh 57 thb. kost.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje posten lukt nu ook weer niet? 🤔
En een door mij gepost bericht weer weghalen kan ook niet.
Als ik een berichtje foutief post oid waarom kan ik het dan niet weghalen? 🤔
 
Laatst bewerkt:
Oke ik snappem denk ik, Bianca is een Thaise met een B&B in Hua Hin?

Ps ik lees de berichtjes soms bij de pomp of de 7/11 als ik een beetje met de motor aan het rondtuffen ben, beetje off road, ✌️
Dat mag hier nog...
Een nederlander met een kroeg/b&b daar, deed mee aan een tvprogramma hier,om de liefde te vinden en die Bianca is een rotterdamse, die daarheen is gereisd. Ik kijk geen lineaire tv meer, het kwam echter vaak voorbij op internet.
Maar goed, dat is meer nieuws voor de buurvrouw van MF, het vivaforum })
 
Een nederlander met een kroeg/b&b daar, deed mee aan een tvprogramma hier,om de liefde te vinden en die Bianca is een rotterdamse, die daarheen is gereisd. Ik kijk geen lineaire tv meer, het kwam echter vaak voorbij op internet.
Maar goed, dat is meer nieuws voor de buurvrouw van MF, het vivaforum })
En ze leefden nog lang en gelukkig 🤔
 
BKK, Nonthabury.
 

Bijlagen

  • DSC_2851.JPG
    DSC_2851.JPG
    120,7 KB · Weergaven: 20
  • DSC_2852.JPG
    DSC_2852.JPG
    267,5 KB · Weergaven: 20
  • DSC_2850.JPG
    DSC_2850.JPG
    106,7 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan