Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

Big Bhudda day in Hua Hin vandaag, dus geen alcohol maar wel overal vakantie gangers, waarschijnlijk uit Bangkok en omgeving, een gezellige boel en flink wat hertjes op't strand.
Dus vanavond zonder LEO naar de tempel😢
20230801_174456.jpg
 
Reizen in Thailand.
Voor 399 baht/ 15 euro slaap je hier nog steeds in een twee sterren hotel.
Thailand is van oudsher een reisland waar de mensen vreemdelingen en reizigers accomoderen, is anders dan Europa.
Het zit in de cultuur ingebakken, dat reizigers geholpen moeten worden, een vrij land.
20230817_183935.jpg
 
Hey Iggy,
Als je eens trek hebt in een frikandel of andere Hollandsche snacks kan je hier terecht.
Zitten veel Ollanders daar en de eigenaar doet mee aan een tv programma. (b&b vol liefde)

Have fun man.
 
Hey Iggy,
Als je eens trek hebt in een frikandel of andere Hollandsche snacks kan je hier terecht.
Zitten veel Ollanders daar en de eigenaar doet mee aan een tv programma. (b&b vol liefde)

Have fun man.

Hoi Raymond, hahaha, ja ik ken de beste man, hij heeft heel goed Nederlands eten en tijdens de lockdown op Koningsdag hebben we er een Nederlandse stampotje gegeten, m'n vriendin heeft zowat d'r vingers erbij opgegeten en kookt nu minstens 3 x per week Nederlandse hap.
Wij waren trouwens die dag de enigste Nederlanders, ik dan, althans, ik zal eens kijken wat er over te googelen is die liefdes b&b, ik hoorde m'n moeder er vd week ook al over.
Bedankt makker✌️
Ben benieuwd.
 
Dat is rijden zoals in Brazilië ziet veel bomen langs de weg maar van je af kan kijken lukt niet.

Klinkt wellicht gek voor je maar je ziet niets....
 
Ramkhamhaeng open universiteit.
Een mogelijkheid voor de minderbedeelden in Thailand om het wat hogerop te brengen in het leven, een enorm complex met wieler en voetbal stadion, in het zeer levende Hua Mak stads gedeelte waar het wemelt van goedkope restaurantjes en goedkope motelletjes.
Overal zie je wel iemand met een boek en schrift.
De studies hier zijn gratis, los van een kleine bijdrage, je ziet hier geen buitenlanders en de Thai hier zijn opleiding heeft gedaan zal niet het netwerk van de rijken tot zijn beschikking hebben na hun studie, zoals op dd Hi society universiteiten.
Dit is het kloppend hart van Thailand, en hier komen de Thai vandaan die hun land met hun eigen handen opbouwen.
Een bijzondere plek met een bijzondere sfeer.
 
En overal heerlijk exotische fruitsoorten.
En Durian, de Koning van alle fruitsoorten, in Europa alleen in hele dure restaurants te verkrijgen, al gauw 120 euro voor een bordje.
Hier op straat voor een paar euro per kilo.
En overheerlijke braadworsten voor 15 Baht.
Het leeft en het is heerlijk zomers weer, en een heerlijk onbezorgde stemming.
20230827_175540.jpg
20230827_175459.jpg
 
Je kan in deze buurten gewoon heerlijk mensen kijken, terwijl ik zo'n braadworst naar binnen prop en daarna nog een, voor 35 cent per worst en een koud flesje cola laat ik me het even goed gelden, ik sta gewoon ee kwartier te genieten van al die bedrijvigheid, nooit gedacht dat ik Asie leuk zou vinden, en al helemaal niet Bangkok, maar ik vindt t prachtig.
 
Heerlijke Thaise Hap, Khai Kapou (kip).
Lekker hotelletje voor 14 eurie per nacht.
Kan hier nog lekker betaalbaar het land verkennen zonder een pl bij de bank.
Hoeft allemaal niet luxe te zijn, als het schoon is, de airco werkt, en de matras goed, dan kan je een hoop lol hebben, en leuke dingen zien.

20230829_141229.jpg
20230829_141251.jpg

20230829_142016.jpg
20230829_132844.jpg
20230829_132855.jpg
 
Bangkok.. Misschien al eerder gepost ik weet het ffe niet meer. Hier zijn we naar het grote winkelcentrum naam? 🤔 gevaren Dus van pier naar pier iedere keer.
 

Bijlagen

  • DSC_2800.JPG
    DSC_2800.JPG
    180,5 KB · Weergaven: 5
  • DSC_2799.JPG
    DSC_2799.JPG
    267,8 KB · Weergaven: 6
  • DSC_2804.JPG
    DSC_2804.JPG
    210,5 KB · Weergaven: 5
  • DSC_2809.JPG
    DSC_2809.JPG
    151 KB · Weergaven: 6
  • DSC_2806.JPG
    DSC_2806.JPG
    183,1 KB · Weergaven: 5
  • DSC_2807.JPG
    DSC_2807.JPG
    226,6 KB · Weergaven: 6
Bangkok.. Misschien al eerder gepost ik weet het ffe niet meer. Hier zijn we naar het grote winkelcentrum naam? 🤔 gevaren Dus van pier naar pier iedere keer.

Mooi zeg met de boot over de rivier, het grote winkelcentrum? Terminal 21?
Ik ben zelf nog nooit met die boot geweest, lijkt mij wel gaaf, maar nooit geen tijd daarvoor.
Maar staat absoluut op mijn scratch list👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan