Het TET (TransEuroTrail) topic

Harnas is er voor mij wat over. De standaard protectoren zullen wel volstaan voor hetgeen ik van zin ben met mijn zwaar masjien ;)

Ik heb de jas, prima jas, veel zakken plus de mouwen kunnen eraf dus je kunt hem als bodywarmer gebruiken.
Er zit geen protectie in, zelf draag ik een compleet protectievest eronder.

Broek geen ervaring mee, ik draag altijd een crossbroek, voor mij warm zat met kniekappen en crosssokken.
 
Ik draag gewoon mijn oude motorpak maar dan zonder voeringen want ik krijg het altijd bloedheet van offroaden. Wel enduro of crosslaarzen.
 
Wou zelf gewoon een simpele crossbroek met losse protectie, crosslaarzen, crosshandschoenen en daarop mijn textiel motorjas. Alst koud is regenbroek erover en m'n goretex handschoenen aan. Voor zover ik gelezen heb schijnt dat een goede dualsport oplossing te zijn.

Crosshelm lijkt me niet echt prettig op de heen en terugrit, vind m'n Caberg helm overigens ook wel luchtig, ook als die dicht zit... :9
 
Ik heb een super goedkope Vinz van Helmonline.nl. Kostte nog geen €80 geloof ik.
Ik ben brildragend, gaat prima, het is natuurlijk geen systeemhelm van Schuberth maar het voldoet voor het doel waar ik hem voor gebruik.
3.Vinz-Crosshelm.jpg
 
Ik bedoel of er een motorcross bril in past :-)

Voor die gevallen waar een vizier te warm is.

(En ik heb tot nu toe al m'n offroaden gewoon met m'n Schuberth systeemhelm gedaan. Gaat ook prima :-) )
 
Hierbij het ellenlange beeldverslag van de jaarlijkse budgettoer door de Alpen. We hebben getracht een deel van de TET Italië te rijden en zijn daar glansrijk voor gezakt. :+

 
Ik heb de jas, prima jas, veel zakken plus de mouwen kunnen eraf dus je kunt hem als bodywarmer gebruiken.
Er zit geen protectie in, zelf draag ik een compleet protectievest eronder.

Broek geen ervaring mee, ik draag altijd een crossbroek, voor mij warm zat met kniekappen en crosssokken.
Ik heb de Oneal Baja nu zelf ook, draag er een thermobroek onder (zo'n ding van de Lidl), wandelsokken en Dainese Knee V E1 kniebeschermers. De jas heb ik nog niet, rijd nu net oude textieljas. Wintervoering er in op de snelweg, er uit op de paden. Althans, da's straks het idee. Rugbeschermer is zo'n insert voor in de jas, vind ik voldoende. Als ik serieuzer ga rijden dan koop ik wel 'ns een compleet harnas en dan daar overheen een jas zonder bescherming.
Laarzen heb ik een setje TCX Track voor, soort agressieve allroad laars. Handschoenen vind ik wel echt lastig. Liefst een korte schacht want dat zit lekkerder wanneer je staat. Maar korte handschoenen zijn vaak minder warm gevoerd.. Maar te dikke handschoenen zijn ook weer niet fijn. Dus daar ben ik nog wat naar op zoek wat het beste werkt. Voor nu: m'n ultieme Dane Nordkap wantschoenen voor de snelweg, en dan midseason exemplaren mee in de rugzak.
 
bandjes vervangen om toch maar een keer stukjes van de tet te rijden
 

Bijlagen

  • IMG_20190105_143614.jpg
    IMG_20190105_143614.jpg
    1 MB · Weergaven: 45
  • IMG_20190105_143631.jpg
    IMG_20190105_143631.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 44
Je mag wel een portier meenemen voor al die hekken...:}

Hebben jullie nou vaak lek gereden? Of reden jullie op mousse.
 
Hallo allen sinds de ondekking op het forum over de tet ben ik ook maar eens iets dieper gaan graven , aangezien ik relatief veel offroad rij en diverse otr ritten per jaar lijkt het mij wel wat om dit jaar in iedersgeval in 2 a 3 dagen op de drz van groningen naar beneden des lands de tet te rijden en wellicht in de toekomst eens een buitenlands stuk op de 1190R maar dat is voor later als ik iets meer tijd heb om er een leuke vakantie van te maken.
 
Aanrader!
Zeker doen. De TET is erg toegankelijk en je bepaald de moeilijkheid voor een groot deel zelf.
 
gaat in het voorjaar het belgisch en nedellands deel tet rijden heb voor beide appart 4 dagen uitgetrokken (standaard weekend voor mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan