Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Voor de geïnteresseerden: Aankomende zondag op 21 april is weer de tweetaktdag in Moergestel. Als het even meezit gaan we sowieso met 3 Suzukis (T350, GT380 en GT550) Wellicht sluit een RG250 aan... :]

1713552573621.jpeg
 
Hier meer informatie en foto’s over Ocelot.
 
Heren! Ik heb een updatetje getypt over de (g)T500 met daarin een vraagje over een hangende schuif bij mijn T500. Jullie toevallig tips of herkenning?
 
Heren! Ik heb een updatetje getypt over de (g)T500 met daarin een vraagje over een hangende schuif bij mijn T500. Jullie toevallig tips of herkenning?
De gasschuif kan een braampje oplopen van het terugvallen op de stationairschroef. Even nakijken. Als het echt kleven is, wat ie doet, ligt dat aan de olie. Maak de schuif schoon met Remmenreiniger en daarna met WD40 inspuiten en testen op glijden. Zorg dat de vlotterkamer leeg is.
 
De gasschuif kan een braampje oplopen van het terugvallen op de stationairschroef. Even nakijken. Als het echt kleven is, wat ie doet, ligt dat aan de olie. Maak de schuif schoon met Remmenreiniger en daarna met WD40 inspuiten en testen op glijden. Zorg dat de vlotterkamer leeg is.
De tweetakt olie komt er bij deze motor pas bij in het blok (oliepomp). In het begin mengde ik nog wel wat 2t olie bij, maar dat is nu niet meer. Ik heb wel wat last plakkerige dingen (zuigers, carbs) gehad na een tankje slechte benzine. Omdat de schuif wel weer 'valt' zodra ik de choke of het contact bedien, lijkt me het iets anders? Dit is wat je ook hoort in het filmpje.
 
De tweetakt olie komt er bij deze motor pas bij in het blok (oliepomp). In het begin mengde ik nog wel wat 2t olie bij, maar dat is nu niet meer. Ik heb wel wat last plakkerige dingen (zuigers, carbs) gehad na een tankje slechte benzine. Omdat de schuif wel weer 'valt' zodra ik de choke of het contact bedien, lijkt me het iets anders? Dit is wat je ook hoort in het filmpje.
Ik blijf de schuld van het plakken deels in de olie terugvinden. Al wordt het aangevoerd via slangen in het inlaattraject, de motor ontkomt er niet aan om op sommige momenten iets van het mengsel terug te blazen in de carburateur en daarmee de schuiven te smeren.
 
De polyestertank wil je nog niet de schuld geven?
Daar kom je vanzelf wel achter als die andere problemen wel/niet terugkomen. Laten we hopen van niet.
 
De polyestertank wil je nog niet de schuld geven?
Daar kom je vanzelf wel achter als die andere problemen wel/niet terugkomen. Laten we hopen van niet.
Nee, dat is echt het allerlaatste waar ik aan wil denken :P.
Maar zonder gekheid, er plakt niks. Dit is iets mechanisch. Een braampje is zeker de moeite van het controleren waard, maar andere tip is uiteraard ook welkom.
 
IMG_4765.jpeg
IMG_4766.jpeg

 
Die hebben ook ooit zelf een square four gebouwd, een 350. Die is helemaal opgeknapt door de Vliegende Tandarts.
IMG_4772.jpeg
IMG_4771.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerden: Aankomende zondag op 21 april is weer de tweetaktdag in Moergestel. Als het even meezit gaan we sowieso met 3 Suzukis (T350, GT380 en GT550) Wellicht sluit een RG250 aan... :]
Er stonden een paar mooie Suzuki's op het terrein
 

Bijlagen

  • 20240421_153822.jpg
    20240421_153822.jpg
    594,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240421_153831.jpg
    20240421_153831.jpg
    578,4 KB · Weergaven: 0
  • 20240421_153836.jpg
    20240421_153836.jpg
    598,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240421_153840.jpg
    20240421_153840.jpg
    613,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240421_154007.jpg
    20240421_154007.jpg
    522,2 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan