Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

≥ Crossmotor 125 2t — Motoren | Schademotoren — Marktplaats
Ik had deze 125 cc Suzuki crossmotor gezien. Maar ik vroeg me af of het handig is om nu nog een wat oudere crossmotor te kopen. Of dat ik beter een wat nieuwere kan kopen. Omdat misschien veel versleten is, of er weinig onderdelen meer voor te krijgen zijn.i
Ik zou niet kiezen voor deze motor. Er is iets vreemds met de achterschokbreker. Normaal staat die onder een hoek naar voren, bij deze staat die verticaal en de veer ziet er ook "raar" uit. Blijft stationair niet lopen, hoogstwaarschijnlijk een versleten zuiger en mogelijk ook een nieuwe nikasil cilinder wand nodig. Alles is op te knappen en dan heb je voor €2000-3000 een bijna veertig jaar oude klassieke crosser. Daar is niets mis mee en zijn ook speciale klasses voor, maar wanneer je denkt met zo'n motor mee te kunnen met de moderne motoren dan wacht je een teleurstelling.
 
1710608323704.png

Dit is een plaatje van het web waar je kunt zien hoe een originele RM125 uit 1986 eruit hoort te zien. Zitten nogal wat verschillen tussen deze en die van de advertentie
 
Ik vraag me af of het wel een 86er is, bij een 84er staat de schokbreker er wel zo onder.
IMG_4332.jpeg
 
Aan de tank en radiateur te zien is het een 81er, 82er of 83er.
IMG_4333.jpeg



IMG_4334.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 81 RM125 gehad. Die had een zwart blok en frame, maar geen gele vork.
Maar ja, wie weet wat er allemaal aan gerommeld is sinds al die jaren.
Leuke fietsjes, maar een vreselijk zenuwachtig motor karakter.
Zo 1 dus:
1710613000527.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan