het sleutelblunders van anderen topic

Bericht nummer 2655 is geselecteerd als beste antwoord.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.574
1.388
www.snelmotoren.nl
En de accessoires werken enkel even tijdens het starten.
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
 

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
732
6
40
Noord-Holland ergens
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
Normaal zou ik het niet wagen om tegen je in te gaan Zot, maar is het niet zo dat 1 van de 2 dikke draden op die starter solenoid van de accu komt, en de ander uitgaand naar de startmotor is? De twee dunne aansluitingen zijn dan voor het activeren van die solenoid. Wat jij beschrijft zou volgens mij alleen zo zijn als de accessoires over de dikke draden aangesloten zouden zitten.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.653
892
Eindelijk fatsoenlijk beeldmateriaal posten....

Vrouwen en motoren het zou verboden moeten worden:Y;)
Maar er zijn ook genoeg heren die net zo erg of erger zijn,ooit een leerling monteur bezig gezien die het voor
elkaar kreeg regelmatig bouten af te breken en zoveel kracht in zijn handen had dat hij kans zag een tang
te breken door te hard te knijpen.Tevens kreeg hij het voorelkaar om een motor van een klant waarvan schade net gerepareerd was
van de hefbrug te laten vallen en die kwam ondersteboven op de grond terecht8)7 ,de klant kwam net zijn motor ophalen en zag
het voor zijn ogen gebeuren.Helaas had de leerling monteur daar weinig van geleerd want na nog wat sloopwerk verricht te hebben
is hij naar huis gestuurd met het advies een ander beroep te kiezen.
 

Sjiefke

MF veteraan
28 mrt 2007
3.245
35
Zuid-Limburg
www.youtube.com
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
Dus de accessoires vallen uit als er gestart wordt? :?
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.851
262
53
oirschot
De + kabel van de accu loopt naar het startrelais. In dat startrelais zit de hoofdzekering . Die dunnere rode draden komen via die hoofdzekering van de accu. De spoel van het relais zit permanent op de plus 12 volt aangesloten. Zodra de ander kant van de spoel aan massa wordt gelegd wordt het relais bekrachtigd.
 

DrsRob

MF veteraan
Donateur
14 dec 2002
6.726
17
58
Leiderdorp
En de accessoires werken enkel even tijdens het starten.
Nee, tijdens het starten werken ze juist helemaal niet. Daar buiten hebben ze hele slechte massa.

Edit: beetje late reactie; is al uitgebreid besproken, zie ik nu.
 
Laatst bewerkt:

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.082
1.293
45
Turnhout
Bezoek site
Nee, tijdens het starten werken ze juist helemaal niet. Daar buiten hebben ze hele slechte massa.

Edit: beetje late reactie; is al uitgebreid besproken, zie ik nu.
Ik kan op de foto niet zien waar de massadraad van de accessoire aansluiting naar toe gaat. Kennelijk zit dit die ook aan het relais.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.851
262
53
oirschot
Ik kan op de foto niet zien waar de massadraad van de accessoire aansluiting naar toe gaat. Kennelijk zit dit die ook aan het relais.
Is dat wel een massadraad? Zolang je niet start en niet zwaar belast staat daar 12 volt totdat je de startknop bediend, dan wordt het 0 volt.