het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
35.979
1.084
www.snelmotoren.nl
En de accessoires werken enkel even tijdens het starten.
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
 

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
720
3
40
Noord-Holland ergens
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
Normaal zou ik het niet wagen om tegen je in te gaan Zot, maar is het niet zo dat 1 van de 2 dikke draden op die starter solenoid van de accu komt, en de ander uitgaand naar de startmotor is? De twee dunne aansluitingen zijn dan voor het activeren van die solenoid. Wat jij beschrijft zou volgens mij alleen zo zijn als de accessoires over de dikke draden aangesloten zouden zitten.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
10.066
145
Eindelijk fatsoenlijk beeldmateriaal posten....

Vrouwen en motoren het zou verboden moeten worden:Y;)
Maar er zijn ook genoeg heren die net zo erg of erger zijn,ooit een leerling monteur bezig gezien die het voor
elkaar kreeg regelmatig bouten af te breken en zoveel kracht in zijn handen had dat hij kans zag een tang
te breken door te hard te knijpen.Tevens kreeg hij het voorelkaar om een motor van een klant waarvan schade net gerepareerd was
van de hefbrug te laten vallen en die kwam ondersteboven op de grond terecht8)7 ,de klant kwam net zijn motor ophalen en zag
het voor zijn ogen gebeuren.Helaas had de leerling monteur daar weinig van geleerd want na nog wat sloopwerk verricht te hebben
is hij naar huis gestuurd met het advies een ander beroep te kiezen.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.532
98
52
oirschot
De + kabel van de accu loopt naar het startrelais. In dat startrelais zit de hoofdzekering . Die dunnere rode draden komen via die hoofdzekering van de accu. De spoel van het relais zit permanent op de plus 12 volt aangesloten. Zodra de ander kant van de spoel aan massa wordt gelegd wordt het relais bekrachtigd.