het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.209
5.572
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Heb er eentje uit het boekje.

Vandaag kwam een kameraad langs voor een koelvloeistof wissel (suz gsx750f 2004). Hij Had kvs gehaald en was al begonnen met kuipdemontage terwijl ik een oliewissel incl filter deed bij een triumph daytona 675. Eenmaal klaar met de triumph kwam ik eens kijken bij de oliegekoelde Suzuki 🤭. Daarna zag ik ook dat de bougiedoppen nogal los zaten. Bleek dat de kleine busjes nog op de bougies zaten terwijl deze juist niet erop hoeven te zitten bij het type bougiedop welke de suz heeft. Plaatje voor duiding
1394962

Kameraad heeft 400km gereden met dansende bougiedoppen. Paar x was de suz ook uitgevallen en hij begreep niet waarom. Zelf heeft hij het laatste onderhoud uitgevoerd en is niet bewust geweest van de busjes op de nieuwe bougies. De nieuwe iridiums waren nogal witheet uitgeslagen. Desondanks liep het wel erg goed volgens hem,los vh uitvallen van tijd tot tijd. Mbt de koelvloeistof, ik heb geen kvs reservoir gevonden en ook geen kvs radiateur en dus ook geen kvs pomp. Moet dus haast wel een oliekoeler zijn.
 
Schroefdraad in het blok dolgedraaid (bevestiging dynamodeksel)? Dan trekken we toch de hele boor + tap voor de helicoil door het dynamodeksel heen. Die had geen zin om het deksel er even af te halen. Vroeg me al af waarom er een ringetje onder dat specifieke boutje zat. Helicoil zat er overigens ook nog eens niet goed in dus moest ff opnieuw.
 
Banden laten vervangen bij een bekende bandenboer....
Motor een beurt laten geven, krijg ik een belletje: we hebben je achterband maar even in de juiste draairichting gemonteerd.

:X

(en :X voor mezelf dat ik het niet gezien heb, maargoed als je bij een bekende bandenboer je banden laat doen verwacht je zulke controle niet te hoeven doen...)
 
is dat een alarm o.i.d.? los van de draden hebben de bevestigingslipjes van de kuipdelen hun beste tijd ook wel gehad..
Inderdaad een alarm... En van die bevestigingspunten, heeft ook z'n beste tijd gehad.

Ik zag de motor van 10 meter afstand en stelde direct voor om rechtsomkeert te maken. Zoonlief was direct verliefd op de ZX6R met 35KW op kenteken.

Ik verwacht dat we nog wel wat meer aan gaan treffen🤔
 
Zoonlief koopt een motor (kijkt door een roze bril). Alle adviezen van z'n vader naast zich neer leggend...

Thuisgekomen het zadel verwijderd, en wat trof hij aan... Spaghetti 😀Bekijk bijlage 1395436
is er nu een blootliggende ader te zien bij de rode draad die dichtbij de tank.....zweeft?
En ik ben ook licht allergisch voor een grote verscheidenheid aan boutjes. Zoals te zien is bij de boutjes van de zijkappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan