<deleted>
Die hard MF'er
Watskeburt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Watskeburt?
Waarom heb je hem kapot gemaakt?
Had een excuse nodig voor nieuwe onderdelen .Waarom heb je hem kapot gemaakt?
Wist niet dat er andere mapping was. Ik heb ook de Akra, maar wel de kat erop.Zo.... vanmiddag de officiele KTM mapping gekregen voor mijn 890R, voor de Akra en no cat situatie. Top.
En, ze kwamen uit de werkplaats of ze ook de nieuwe firmware konden installeren voor de koplamp.
Ehm. waar gaan we naar toe? Ik zal es googlen wat het inhoud.
Een officiële ktm map voor een akraZo.... vanmiddag de officiele KTM mapping gekregen voor mijn 890R, voor de Akra en no cat situatie. Top.
En, ze kwamen uit de werkplaats of ze ook de nieuwe firmware konden installeren voor de koplamp.
Ehm. waar gaan we naar toe? Ik zal es googlen wat het inhoud.
Ik heb zowel het pre-filter als het gewone filter van TwinAir. Waarom: makkelijker te onderhouden (vind ik zelf). Ik heb van beide nog een tweede gekocht, zodat ik op stoffige zomerdagen continu kan blijven rijden met een schoon filter.Ik zoek al een tijdje een goed alternatief voor de standaard luchtfilter. Ja, ik vind Rottweiler super. Maar wil ik dit op bospaden en wanneer heb ik volgas (want dan werkt de RW filter het beste). En je zit met tuning en de kosten.
Ik zag ook wat posts en reactie over de pre-filter van TwinAir. Daarbij houden mensen de papierenfilter. Mijn brein zegt dan dat je met twee filters minder lucht krijgt?
Na een mailtje naar Twinair kreeg ik het volgende terug: " Gebruik deze:"
En deze heb ik dan ook besteld. Zal mijn ervaringen delen.
Bekijk bijlage 1985722
Wat probeer je op te lossen? Ik heb geen vertrouwen in papierenfilters en ik wil dat het iets beter ademt.
De RW heeft toch geen pre-filter, of wel? Alleen een primair filter? Tenminste, dat is wat ik kan vinden qua RW.olie zit al in het prefilter en de randen worden aangedrukt
als je daar stof langs krijgt is er wat fout gemonteerd
heb ik van ondervinding van mijzelf
door te proberen
sommige dingen die mensen roepen neem ik met zout
doe dat ook met de mijne
niet te zout graag
Aaaah die. Ik dacht dat je het full system RW had. Excuses, dan hebben ze wel inderdaad een prefilter .
Je weet het van te voren niet. Je kunt niet zien of je schijf er last van gaat krijgen. Het enige wat je kunt doen is af en toe eens voelen aan je schijf of de bobbins te veel speling hebben.Ah, duurt lang!
En hoe weten, de mensen die het niet hebben, dat zij ook een schijfrem problemen kunnen krijgen? Is er een getik, geklapper, gebonk van te voren of blokkeert de wiel spontaan?
Ik heb de TripleClamp al 40k km in gebruik. Destijds gemonteerd om breuk aan het balhoofd te vermijden, zeker bij regelmatig TET rijden.'middag
Benieuwd naar jullie ervaringen met een 'headstock- of headlight-brace': die koplamp/cockpit versteviging.
Bijvoorbeeld die van TripleClampMoto:
Bekijk bijlage 1987118Bekijk bijlage 1987120
Ik overweeg zelf een Ali kloon te monteren op mijn Husqvarna Norden 901
(Excuses als dit vloeken in de spreekwoordelijke kerk is, maar het platform van de Norden is vrijwel gelijk aan de 890 Adventure, toch? )
Nu zag ik dat Rottweiler Performance een eigen variant van de headlight brace heeft, met een spanschroef in plaats van de metalen brackets.
Rottweiler Performance - 790/890 Adventure Headlight Brace (2019-2022)
Deze oplossing staat me meer aan.
Ik rij vooral on-road maar steeds meer off-road en heb bovendien een extra navigatie-unit dus de hele cockpit is niet licht. Maar ik ben dus vooral benieuwd naar jullie ervaringen: heeft een dergelijke versteviging nut? Waarom zou ik het _niet_ doen? En hebben jullie ervaring met de spanschoef-oplossing t.o.v. de metalen plaatjes?