KTM SMT 890

Mijne is onderweg.... halve powerparts lijst besteld.... nu is t wachten op de levering.
Wat ik zoiezo nog ga doen is:
- Vering laten herbouwen door HK.
- Andere remklauwen erop (even kijken wat er te leveren is...in ieder geval brembo's.
- RCS 19 rempomp erop.
- XT2 garmin navi erop. (steun heb ik uit de powerparts catalogus besteld).
- Powercommander? (is dat nog leverbaar voor zoiets)

als ie klaar is zijn we 23k verder.... GS eruit, KTM erin....
knipsel-jpg.1921258
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    87,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm op mijn 890 voorzien van twee verschillende mappings, in combinatie met een andere airbox, verwijderderde O2 sensors, volledig uitlaatsysteem.

Is een heel stuk sterker dan standaard.
Kijk dit is handige info, wie heeft die 2 verschillende mappings gemaakt en hoe? en waar heb je de airbox besteld en welk volledig uitlaat systeem heb je? (zal er voor de SMT890 nog niet zijn of heb je ook een SMT?
 
Kijk dit is handige info, wie heeft die 2 verschillende mappings gemaakt en hoe? en waar heb je de airbox besteld en welk volledig uitlaat systeem heb je? (zal er voor de SMT890 nog niet zijn of heb je ook een SMT?
Is een 890 R rallymotor.

SC project volledig titanium rallyraid systeem, rottweiler carbon rally airbox, 2 race mappings (1 felle, een iets tammere) door Rottweiler en zoals gezegd geen O2 sensors.

Rallymotor.nl heeft de airbox liggen
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Is een 890 R rallymotor.

SC project volledig titanium rallyraid systeem, rottweiler carbon rally airbox, 2 race mappings (1 felle, een iets tammere) door Rottweiler en zoals gezegd geen O2 sensors.

Rallymotor.nl heeft de airbox liggen
thnx, en de airbox is volledig hetzelfde? ik zal zoiezo rottweiler is een berichtje sturen. en rallymotor.nl ook ff checken. thnx.
 
Weet iemand of de kofferset van de 1x90 serie ook past op de 890 SMT? Ik zie dat het dezelfde koffers zijn maar weet niet hoe de bevestiging aan de motor eruit ziet.
 
Love it. Wat een plezier. Net 500KM in m'n bezit!

Vering na het ophalen al gauw afgesteld op 'sport' (-5 compressie/rebound), is toch net te comfortabel fabrieksaf en heeft de neiging gauw te gaan duiken. Heb hem inmiddels nog iets strakker afgesteld (2 clicks van full payload). Inmiddels de banden helemaal rond gereden, dikke plus. Zal hem tijdens het rijden blijven tweaken om te kijken of ik er eventueel andere veren in wil.

Voor de mede-bezitters, let even goed op met je preload instellingen. In het boekje staat een fout, namelijk 3/11 bij gemiddeld gewicht. Er zijn echter maar 10 clicks, dus dan kom je uit bij 2. De stickers op de airbox laat wel de juiste instellingen zien.

Op het internet staat ook een hoop ellende over de rottweiler intake. Bewezen +9PK in het middengebied, en de eliminatie van de dip in het middengebied is aantrekkelijk om weg te kopen. Maar het originele Rottweiler filter laat zand/stof door, en er zijn al verhalen over verstopte kleppen. Sinds afgelopen winter is er een nieuwe filter met 3 lagen, die zou dit moeten voorkomen. Ik wacht nog even op de resultaten hiervan. Sidenote is wel dat dit op de Adventure modellen was waar offroad mee gereden werd. Maar toch.

En als we dan toch bezig zijn. De hitte samen met de plaatsing van de katalysator heeft er in enkele gevallen voor gezorgd dat er bij de Adventure modellen problemen waren met de achterschokbreker. Als je dan toch een reden zoekt om een decat er doorheen te drukken bij vrouwlief, bij deze.

Dikke fiets met goede bouwkwaliteit.

Veilige KM's allemaal!

PXL_20230924_101854779.jpg
 
Heb ook voor de SMT een navigatiesteun gemaakt
Als vervanging van de cover boven het display
In opvallend oranje of decent zwart

Bekijk bijlage 1891319Bekijk bijlage 1891320
Ik weet dat dit een oude post is, maar omwille van het archief toch even mijn bijdrage.

Het lage ruitje zorgt bij mij (1.87m) voor turbulentie net onder m'n helm. Dat is perfect, want ik heb relatief schone rijwind. Alles boven het ruitje gaat er dus voor zorgen dat ik in een wervelwind van ellende terechtkom, en ik dus naar een groot ruitje moet. Datzelfde effect gaat (denk ik) een navigatie hebben, want die torent best wat boven het ruitje uit.

Ik heb net m'n Garmin gemonteerd met de originele KTM GPS mount voor op het stuur (#64112992033). Kabel via de kabelboom achterlangs, zijkant van de motor eraf schroeven, monteren op de ACC aansluiting, en gas. Ook het overwegen waard. Monteren kost een klein uurtje als je weet waar je moet zijn.

PXL_20230929_103829261.jpg
IMG-20230929-WA0020.jpeg
 
Je kunt een stuk van de aanslag afvijlen of dremelen , heb ik ook gedaan bij mn remhendel , dat is nu perfect.

Ok ga ik dat doen, de powerparts hendels staan even ver weg als de standaard zo te zien
Ik heb ook reumatische handen
Bij mijn 890 adv R heb ik wild@heart hendeltjes (shorty lever heaven💕) dat werkt al heel fijn en ik heb het pennetje wat de rempomp in gaat iets korter gemaakt waar door de afstand tot aan het stuur wat korter is
Dat was bij mij precies wat ik nodig had.
Ga binnenkort ook maar een demo doen😊
 
Love it. Wat een plezier. Net 500KM in m'n bezit!

Vering na het ophalen al gauw afgesteld op 'sport' (-5 compressie/rebound), is toch net te comfortabel fabrieksaf en heeft de neiging gauw te gaan duiken. Heb hem inmiddels nog iets strakker afgesteld (2 clicks van full payload). Inmiddels de banden helemaal rond gereden, dikke plus. Zal hem tijdens het rijden blijven tweaken om te kijken of ik er eventueel andere veren in wil.

Voor de mede-bezitters, let even goed op met je preload instellingen. In het boekje staat een fout, namelijk 3/11 bij gemiddeld gewicht. Er zijn echter maar 10 clicks, dus dan kom je uit bij 2. De stickers op de airbox laat wel de juiste instellingen zien.

Op het internet staat ook een hoop ellende over de rottweiler intake. Bewezen +9PK in het middengebied, en de eliminatie van de dip in het middengebied is aantrekkelijk om weg te kopen. Maar het originele Rottweiler filter laat zand/stof door, en er zijn al verhalen over verstopte kleppen. Sinds afgelopen winter is er een nieuwe filter met 3 lagen, die zou dit moeten voorkomen. Ik wacht nog even op de resultaten hiervan. Sidenote is wel dat dit op de Adventure modellen was waar offroad mee gereden werd. Maar toch.

En als we dan toch bezig zijn. De hitte samen met de plaatsing van de katalysator heeft er in enkele gevallen voor gezorgd dat er bij de Adventure modellen problemen waren met de achterschokbreker. Als je dan toch een reden zoekt om een decat er doorheen te drukken bij vrouwlief, bij deze.

Dikke fiets met goede bouwkwaliteit.

Veilige KM's allemaal!

Bekijk bijlage 1930425
Erg mooi !! heb zelf de 990 smt gehad ,maar deze zou ik zo kopen als ik terug ging naar ktm
 
Love it. Wat een plezier. Net 500KM in m'n bezit!

Vering na het ophalen al gauw afgesteld op 'sport' (-5 compressie/rebound), is toch net te comfortabel fabrieksaf en heeft de neiging gauw te gaan duiken. Heb hem inmiddels nog iets strakker afgesteld (2 clicks van full payload). Inmiddels de banden helemaal rond gereden, dikke plus. Zal hem tijdens het rijden blijven tweaken om te kijken of ik er eventueel andere veren in wil.

Voor de mede-bezitters, let even goed op met je preload instellingen. In het boekje staat een fout, namelijk 3/11 bij gemiddeld gewicht. Er zijn echter maar 10 clicks, dus dan kom je uit bij 2. De stickers op de airbox laat wel de juiste instellingen zien.

Op het internet staat ook een hoop ellende over de rottweiler intake. Bewezen +9PK in het middengebied, en de eliminatie van de dip in het middengebied is aantrekkelijk om weg te kopen. Maar het originele Rottweiler filter laat zand/stof door, en er zijn al verhalen over verstopte kleppen. Sinds afgelopen winter is er een nieuwe filter met 3 lagen, die zou dit moeten voorkomen. Ik wacht nog even op de resultaten hiervan. Sidenote is wel dat dit op de Adventure modellen was waar offroad mee gereden werd. Maar toch.

En als we dan toch bezig zijn. De hitte samen met de plaatsing van de katalysator heeft er in enkele gevallen voor gezorgd dat er bij de Adventure modellen problemen waren met de achterschokbreker. Als je dan toch een reden zoekt om een decat er doorheen te drukken bij vrouwlief, bij deze.

Dikke fiets met goede bouwkwaliteit.

Veilige KM's allemaal!

Bekijk bijlage 1930425
Geleuter op internet ging over motoren die offroad gebruikt werden in hele zware omstandigheden, op straat voldoet het luchtfilter sowieso en loop je echt NUL risico.

Offroad heb ik 'm uitgebreid getest, ook in echt zware omstandigheden, en bij mij is er geen korreltje zand doorgekomen. Als je niet tijdig reinigt of vervangt gaat alles stuk.
 
Geleuter op internet ging over motoren die offroad gebruikt werden in hele zware omstandigheden, op straat voldoet het luchtfilter sowieso en loop je echt NUL risico.

Offroad heb ik 'm uitgebreid getest, ook in echt zware omstandigheden, en bij mij is er geen korreltje zand doorgekomen. Als je niet tijdig reinigt of vervangt gaat alles stuk.
Het punt is dat het product geadverteerd werd voor de omstandigheden waaronder het gebruikt werd. Dat er dan vervolgens motorschade ontstaat door datzelfde gebruik, zegt voor mij iets over het bedrijf. Ik zeg niet dat het er nooit inkomt bij mij, ik zag alleen dat iedereen z'n eigen onderzoek moet doen en daarbij afwegingen moet maken.
 
Het punt is dat het product geadverteerd werd voor de omstandigheden waaronder het gebruikt werd. Dat er dan vervolgens motorschade ontstaat door datzelfde gebruik, zegt voor mij iets over het bedrijf. Ik zeg niet dat het er nooit inkomt bij mij, ik zag alleen dat iedereen z'n eigen onderzoek moet doen en daarbij afwegingen moet maken.
Dus er zijn een aantal mensen op internet die roepen dat het de oorzaak van hun motorschade is, en dan neem je dat direct aan? Wie zegt dat de filters nog goed waren (ze slijten), wie zegt dat ze goed gemonteerd waren? Wie zegt dat ze goed schoongemaakt en geolied waren?

Daarbij, in extreem stoffige/zanderige omstandigheden gebruik je een netje over je filter, zoals je ook doet bij crossers/enduro's e.d. in die omstandigheden.

Ik gebruik de motor enkel in het zand, en bij iedere filterwissel veeg ik met een witte doek door de filterbak: nog nooit ook maar 1 korrel zand op het doek gehad.

Ik heb mijn eigen onderzoek dus gedaan, jij hebt enkel conclusies over een bedrijf getrokken op basis van opgeklopte, onverifieerbare verhalen op internet.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nog vergeten te vermelden
Het kauwgomgevoel in de voorvork is al lang opgelost
Nadat de bouten van de vorkpootklemming met het juiste moment waren aangedraaid🤔
 
Dat heb ik nog vergeten te vermelden
Het kauwgomgevoel in de voorvork is al lang opgelost
Nadat de bouten van de vorkpootklemming met het juiste moment waren aangedraaid🤔
En zaten ze eerst te vast aan gedraaid ? En wie had dat gedaan , want iedere goeie monteur zou moeten weten dat net die boutjes erg kritisch zijn
Die boutjes waren de reden dat ik lang geleden een moment sleutel heb gekocht
 
En zaten ze eerst te vast aan gedraaid ? En wie had dat gedaan , want iedere goeie monteur zou moeten weten dat net die boutjes erg kritisch zijn
Die boutjes waren de reden dat ik lang geleden een moment sleutel heb gekocht
Nou ik had het wat voorzichtig omschreven, de onderste zaten vrijwel los de poten konden verdraaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan