Ktm 500 exc als reisfiets is het wat?

Ja inderdaad.
Misschien hier beter te zien.
Rekje is van chroom mobyleen staalecht taai en sterk.
Je ktm frame is er ook van gemaakt.
Rekje weegt 2500gram.
Alleen ging het lassen beetje mis.
Je ziet niks met kap op maar vond dat ik opeens zo.n warme arm kreeg. ;)
IMG_20210417_103555_5.jpg
IMG_20210521_144453_9.jpg
IMG_20210221_200604_6.jpg
IMG_20210327_154058_9.jpg
IMG_20210327_153119_7.jpg
 
Bosje rij jij wel eens op Salz?
Soms, niet al te vaak maar transponder is tegenwoordig verplicht dus als je die niet hebt gaat het over.
Daarnaast volgens mij tegenwoordig ook een restrictie van het aantal rijders op de baan, dus soms lange wachttijden.
(en knmv daglicentie nogig in jouw geval gok ik :? )
 
Laatst bewerkt:
Het leek me een zware baan met dat klapzand.
Ben 15 jr geleden weer heropgestapt op de motor.
Ben wezen kijken voor Karting motorrace en motorcross.
Maar vind de meeste lol in het off road reizen.
Af en toe ga ik nog wel us half uurtje kijken bij Salz maar crossen is voor mij te zwaar.
 
Nieuwe startkabels en lichter 8-)
Want dat is het belangrijkste sprokkelen op gewicht.
20240229_185043.jpg
20240229_184902.jpg
 
Leuk project! De 500 wordt inderdaad veel gebruikt voor adventure en is lekker basic en goed offroad.
Ben je niet bang voor scheuren van het rek? Is al beter dan aluminium. Wel goed te lassen onderweg in de 'bush'?
Kan je je motor starten zonder accu? De condensator gaat dat niet trekken, en een bumpstart oid is lang niet altijd mogelijk.
Uit de problemen blijven is het belangrijkste, je slaat je voor je kop als je vanwege een paar ons gewichtsbesparing niet verder kunt.
Mousses geven veel rust in je kop en schelen bandreparatiespullen in je bagage.
Ik heb de TET Zuid-Spanje gereden op een aangepaste XT500. Met een busje heen en meestal in hotelletjes overnacht. Zoveel asfalt zat er niet in, en dat je wat rustiger rijdt onroad weegt niet op tegen de voordelen offroad. Alleen als je lang constant 130 kunt rijden ipv 100km/u win je echt wat tijd.
Met de Balkan raids en The Real Way To Dakar hadden we menig onroad liaison, soms van meer dan 200 km. In ons kikkerlandje lijkt dat veel maar out-there is het niets.
Mindset is belangrijk.
1711620731480.jpeg

1711620791155.jpeg
 
Laatst bewerkt:
XT is leuk.👍heb 2x TT600 gehad.
Heb een verbreed koppelingsdeksel en daardoor past er geen kickstarter.
Wel jammer maar het is wat het is.
Heb een ultra lichte Lithium lood is gewoon betrouwbaarder.
Heb geen powerbank bij me om in geval van nood te hulpstarten.
Wel 10 mtr sleeplint om motors aan te slepen,maar tot nu toe is dat om anderen te helpen. 8-)
En anders de berg afrennen in z.n 4 gooien en hopen dat je er niet afgegooid wordt door de compressie.
Laste me eerdere rekjes van RVS Tig.
Nog geen scheurtje gehad.
Rekje op de 500 is van Chromoby buis nog sterker en taaier als rvs.
Chroom mobyleen is electrisch te lassen rvs ook. En tig en mig mag
Alu wordt erg ingewikkeld in buitenland
Heb een stuk Alu in het Alu achterframe gelast ter versteviging.
Maar het rekje steunt af op het hoofd frame.
Wat ook chromoby is.
en heb de tassen zover mogelijk naar voren.
Dus de hakken van de crosslaarzen tegen tas aan.
Zodat je staand rijden geen last heb van je tassen
De ktm 690 ploften de bib mousse.
Ben je helemaal ver van huis.
De 500 is stukje tammer.
Die zou het denk ik beter volhouden op mousse
Maar ik wil geen mousse meer.
Qua kosten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan