Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Een lekker koud Warsteinertje 👍🍺
Dat zeker! Maar er komt echt wel weer een update aan hoor. Het is alleen veel te warm geweest in de garage, de zon staat er vol op, en met een stalen deur erin helpt dat ook niet echt mee... Ben er wel even bezig geweest, maar na een minuut of 10 weer gestopt ermee..
Echter, er zijn leuke updates, heb weer mooie dingen van @kawa ted binnen gekregen, en een stel boeken over de oude NMB tijd (niet echt z650 gerelateerd, maar de oude NMB tijd volgde ik al als jong kereltje)
 
Dat zeker! Maar er komt echt wel weer een update aan hoor. Het is alleen veel te warm geweest in de garage, de zon staat er vol op, en met een stalen deur erin helpt dat ook niet echt mee... Ben er wel even bezig geweest, maar na een minuut of 10 weer gestopt ermee..
Echter, er zijn leuke updates, heb weer mooie dingen van @kawa ted binnen gekregen, en een stel boeken over de oude NMB tijd (niet echt z650 gerelateerd, maar de oude NMB tijd volgde ik al als jong kereltje)
In een oven zitten is inderdaad niet lekker.
Spuitwerk droogt wel snel.
 
De weergoden hebben je verzoeken verhoord @Coert65, het zonnetje is bij je garage weggebleven ;) beter weer voor je project nu :Y
 
Dat klopt, maar zoals je gezien hebt ongetwijfelt, reageer ik in vrijwel geen 1 topic meer echt.
De reden erachter is, dat ik even MF beu ben, al een tijdje hoor. Ten eerste is het erg druk op het werk, lees ik word redelijk overladen ermee, ten tweede ben ik het geleuter hier daardoor beu, niet in dit topic, maar MF in het algemeen, ten 3e ben ik ook meer met WO1 bezig nu, en op de diverse forums zit ik meer.
Niet dat ik met het project stop hoor, het staat alleen even op een laag pitje nu. Ben eigenlijk blij als ik na een dag iedereen achter z'n reet aan zitten, en corrigeren, na veel uitleg toch weer dezelfde info gegeven als meerdere keren ervoor, al blij als ik weer thuis op de bank kan ploffen en met m'n lieve katten kan spelen.

Toch komt het wel weer goed hoor, alleen nu geef ik even niet thuis.
 
vergeet al die andere topics Coert. reageer alleen in die topics die er toe doen.
Ik geef toe, ik trap er ook wel eens in, laat mij verleiden tot het geven van m'n mening in een topic wat ik eigenlijk heel niet interessant vind.
Voor je het weet zit je in een discussie waar je geen zin in hebt.
Op dit forum zit je voor de motoren en jij hebt een paar hele mooie en zo ook dit project :t dáárvoor zitten we hier *O*
 
Screenshot_20240713_135725_Facebook.jpg

Screenshot_20240713_140030_Chrome.jpg
 
Zo, vanavond maar weer eens verder gegaan met het z650 Bimota replica project.
Remleidingen van Hel waren binnen gekomen, en de klauwen had ik al gedaan (alle keerringen en rubbers, nieuwe remblokjes). Dus zojuist klaar met alles monteren op het Kawaatje.
Klauwen hou ik naturel qua kleur, vind het wel mooi ogen zo.
Paar foto's:
Remleidingen 1.jpg

Remleidingen 2.jpg
Remleidingen 5.jpg
 
WAT ZIE IK ?..................ROEST ?Bekijk bijlage 2038577
Beetje wel ja, is van het liggen ergens. Is niet moeilijk te verwijderen echter. Demper zelf is namelijk nieuw, heeft blijkbaar ergens vochtig gelegen.
Zal wel een puist herrie uitkomen, gezien het een absorptie demper is. Vulling zit er wel nog in helemaal, maar toch. Geeft niks vind ik. :Y
 
NEEN ! niks een bak herrie,straks mag ik niet meer met de motor door Bloemendaal heen rijden want daar willen ze ook al een herriesnuffelpaal neerzetten !
Wanneer ga je het project starten ? Dan weet je meteen of t raak is ?
Zelf ga ik een Seebring uitlaat proberen. De (korte) demper weegt zwaar en ik kan er niet doorheen kijken dus ga ik ervan uit dat deze "redelijk" dempt...............................iemand ervaring mee ?
20230414_150917.jpg
 
Sebring was vroeger 1 van de stillere 4 in 1 uitlaten.
Maar leverde eerder vermogens verlies dan winst op, maar dat was vroeger bij meerdere merken zo.
 
Het lijkt mij de startkoppeling in combi met een slecht contact maken van het startknopje.

Maar het is een filmpje van twee seconden, de meeste tijd gaat verloren door de het omdraaien van de contactsleutel.

Graag opnieuw een filmpje waarbij je langer start. Het blok kan dat wel hebben en een beetje Kawasaki rammelt zeker bij het starten.
 
Het lijkt mij de startkoppeling in combi met een slecht contact maken van het startknopje.

Maar het is een filmpje van twee seconden, de meeste tijd gaat verloren door de het omdraaien van de contactsleutel.

Graag opnieuw een filmpje waarbij je langer start. Het blok kan dat wel hebben en een beetje Kawasaki rammelt zeker bij het starten.
Topic is niet van mij
 
Topic is niet van mij
Dat geeft toch niet? Maar meestal begeeft de startkoppeling het bij de z650's, hier lees ik echter dat ie goed is...
Dat denk ik echter niet, maar ik was er niet bij natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan