Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Onderstaand berichtje heb ik vandaag geplaatst op het Z1000 topic. Ik realiseer mij dat er hier op het Z650 topic evenveel kennis zit vwb de Zed’s. Dus vandaar dat ik onderstaande ook hiet post👍
Ik ik hoor graag jullie mening en tips!

Assistentie gevraagd: Ik ben een bijzondere Z1000A1 tegen het lijf gelopen.
Geheel gereviseerd en gespoten in de Z1B kleuren. De eigenaar heeft de Kawasaki totaal gereviseerd (nieuw gespoten door Loblein) en nieuwe 4 in 4 uitlaat gemonteerd). Kosten waren van ondergeschikt belang.
Vanwege privé omstandigheden moet hij hem nu van de hand doen. Motor heeft na de restauratie een aantal keren gelopen.
Ik kan deze nu overnemen. Ik heb de motor vorige week mogen bezichtigen en gestart. Heeft even gedraaid, klinkt goed.
Nu heb ik absoluut geen verstand hoe een pas gereviseerd blok moet klinken en hoe deze te rijden. Ik heb een aantal foto’s toegevoegd, dan hebben jullie enig idee.. Dit zijn enkele foto’s van een complete serie van ruim 200 foto’s.
Alles is aangepakt!
Ik wil de motor graag overnemen, maar mis de juiste kennis om een inschatting te maken of dit een goede keuze is.
Motor staat omgeving Amersfoort.
Mijn verzoek: is er een kenner die met mij mee wil om de motor te beoordelen? Eventueel PBtjes waardeer ik ook! Alle advies en tips zijn uiteraard ook welkom!

Bijlagen

• IMG_1726.webp
    IMG_1726.webp
    240,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1667.webp
    IMG_1667.webp
    363 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1870.webp
    IMG_1870.webp
    195,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1858.webp
    IMG_1858.webp
    166,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1847.webp
    IMG_1847.webp
    36,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1817.webp
    IMG_1817.webp
    184,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1812.webp
    IMG_1812.webp
    174,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1802.webp
    IMG_1802.webp
    247,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1825.webp
    IMG_1825.webp
    110,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1824.webp
    IMG_1824.webp
    114 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1822.webp
    IMG_1822.webp
    133,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1744.webp
    IMG_1744.webp
    514,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1737.webp
    IMG_1737.webp
    309,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1748.webp
    IMG_1748.webp
    119,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1768.webp
    IMG_1768.webp
    205,7 KB · Weergaven: 0
  • ee9d2e86-b043-4f12-b7b1-db6ca83b3f2e.webp
    ee9d2e86-b043-4f12-b7b1-db6ca83b3f2e.webp
    64,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1705.webp
    IMG_1705.webp
    232,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1720.webp
    IMG_1720.webp
    266 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1868.webp
    IMG_1868.webp
    162,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1741.webp
    IMG_1741.webp
    152,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1872.webp
    IMG_1872.webp
    116,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1892.webp
    IMG_1892.webp
    235,6 KB · Weergaven: 0
Prachtige Z1000. We hadden 'm al in het Z1000 topic zien staan hoor ;)
Als ie goed loopt en rijdt zou ik 'm gewoon kopen. Je ziet aan alles dat er netjes is gewerkt.
Kaaiwerk afleveren strook daarmee niet. Ik zou de 'gok' wel durven nemen.

Ook ik vind het een zeer nette Z1000. Marcel heeft in het Z1000 topic al aangegeven wat er aan evenuele verbeterpunten zijn, al zou ik persoonlijk hem zo houden, maar dat is slechts mijn mening.

Als ie goed loopt en rijdt zou ik 'm gewoon kopen. Je ziet aan alles dat er netjes is gewerkt.
Hangt ook een beetje van de prijs af.

👍

Ook ik vind het een zeer nette Z1000. Marcel heeft in het Z1000 topic al aangegeven wat er aan evenuele verbeterpunten zijn, al zou ik persoonlijk hem zo houden, maar dat is slechts mijn mening.
👍

Dat begrijp ik, te koud is niet fijn.
Misschien eens kijken voor een infrarood paneel in je schuurtje, kost zeker niet de hele wereld en als op de juiste plaats gemonteerd een aangename warmte in tijd van weinig minuten.
Ik heb er in de garage en trouwens ook het hele huis al jaren plezier van.
De centrale verwarming hebben we al een jaar of zes geleden het huis uit gegooid, onderhoudsvrij en als er ooit eens eentje stuk zou gaan in 5 minuten vervangen....
sorry coert even offtopic berichtje aan marcel

jij verwarmd dus je hele huis met infrarood?
mag ik vragen hoe het zit met het verbruik?
en wat heb je nu als warmwatervoorziening

Voor in de garage heb ik de Foetsie voorverwarmer die werkt op lampenolie. Je krijgt de garage er niet mee warm, maar er zit een hebgsel aan, dus je kunt ‘m gemakkelijk meenemen naar waar je gaat werken en geeft lokaal veel warmte. Kosten enkele euro’s per winter aan lampenolie.

De reden erachter is eigenlijk niet grappig, triest eigenlijk.
Vorig jaar hebben mijn zus en ik een rechtszaak verloren, aangespannen door een zorg"verlener"bedrijf. Die had zogenaamd de zorg verleend aan onze dementere moeder, die later overleed. Er was bewijs genoeg dat ze de boel bedonderd had echter. De eerste rechtszaak hadden we gewonnen, maar dat mens begon opnieuw. En toen kregen we ineens zo'n D66 rechter, die haar gelijk gaf, bij rechtszaak nummer 2.
We moesten schikken volgens hem, dus daar gingen we.. dat kostte ons dus 18.500€ elk.
En dan heb ik het nog niet eens over de gemaakte advocaatkosten die m'n zus en ik, betaald hadden. Dat komt er dus nog bovenop.

Zo, tevreden nu heren?

Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee. Vandaag heeft m'n cv ketel het begeven..
Alsof ik dat er nog bij kon hebben na al die ellende met 2 rechtszaken..
Ik weet niet wat ik allemaal fout gedaan heb in een vorig leven of zo, maar het geluk zit tegen me.
Het bimota replica project, en de z650 b2, en alle onderdelen die ik heb hier, een schuur vol, moeten weg.
Ik trek het niet meer mannen..
Nette B1 tank, zijkappen, kontstuk, alle vers gespoten in originele kleur en biezen, diverse blokken, carburateur sets, revisie setjes, wielen..
Ik heb het wel gehad..
Hou het wel bij m'n 4 katten, die houden wel van me, de rest van de wereld, well, fuck it.
De ZRX hou ik nog even, maar wees niet verbaasd als ook die het veld gaat ruimen.

Het is klaar.

Coert,het zit je wel ff tegen zo te horen. Maar kop op man en niet wanhopen. Probeer met familie,vrienden,kennissen etc. een oplossing te realiseren. Desnoods een (af)betalingsregeling ofzo. Niet als een kip zonder kop je 650's verkopen joh,daar krijg je later spijt van. Ik wens je voor de komende tijd sterkte en meer geluk en hopelijk weer een werkende cv want zo warm is t nu ook weer niet......................de mazzel.......

Kom op Coert! Als ik uit het raam kijk dan zie ik toch wel weer wat stukken blauwe lucht😊.
Ok, de zon zie ik nog niet, maar die komt gerust. Ook jij zal hem dan zien! En anders even naar de schuur/garage en genieten van het moois wat daar staat👍

Zo, de ketel doet het weer gelukkig! *O*
De CV-monteur is langs geweest, bleek dat de ventilator het had begeven. En dan doet de ketel het uiteraard niet meer.
Over de telefoon zei ie gisteren dat ie het somber inzag voor me, dus ik zat meteen in de stress, dat kon ik er na afgelopen jaar echt niet bij hebben...
Nu zit er een nieuwe in, en alles doet het weer!

Ik ben dus in goede stemming weer! :Y

Zo, de ketel doet het weer gelukkig! *O*
De CV-monteur is langs geweest, bleek dat de ventilator het had begeven. En dan doet de ketel het uiteraard niet meer.
Over de telefoon zei ie gisteren dat ie het somber inzag voor me, dus ik zat meteen in de stress, dat kon ik er na afgelopen jaar echt niet bij hebben...
Nu zit er een nieuwe in, en alles doet het weer!

Ik ben dus in goede stemming weer! :Y
Jammer, ik was al mijn centen aan het tellen 😉

Terug
Bovenaan Onderaan