Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Wellicht hebben de kenners hier een idee?

Onderwerp 'Primary ketting Z650B 1978' Primary ketting Z650B 1978
filmpjes zijn heel kort, ik zie alleen zwart beeld en aan het geluid hoor ik dat vrijwel zeker de startkoppeling vervangen moet worden .die revisie setjes helpen meestal niet. zou ook nog kunnen dat het tandwiel waarop de koppeling aangrijpt ook vervangen moet worden. voor het vervangen van de startkoppeling hoeft het blok niet gesplitst te worden. kan zelfs als het blok in het frame hangt. carterdeksel eronderuit en tussenas eruit halen . het is wel gemakkelijker als het blok uit het frame is maar het kan wel. als hij met de kickstarter ook niet start is er nog een ander probleem.
je hebt de punten afgesteld op 0.35 mm maar heeft heb je ze ook op tijd gezet?
staat van de accu is ook belangrijk,12 volt is niet genoeg dan is de accu te zwak en heb je een slechte vonk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou, als het mijn motor was, de volgende dingen controleren: Gaskabels (te strak?), Mengsel schroef (1 1/2 slag), Bougies (niet te wit), Valse lucht inlaatrubbers, Kleptiming (Tandje verkeerd?), Klepspeling inlaat (te strak?), Synchronisatie Carbs. Verder kun je ook nog kijken of er voldoende benzine in de carbs komt (Kraantje? of Ventilatie benzinedop?) En misschien controle op de hoogte van het benzineniveau in de vlotterkamer. Voor meer details. Kijk in jouw inbox op deze site. Succes! Jan
jij hebt hier al geschreven wat ik ook dacht
in eerste instantie lijkt het mij valse lucht maar als je alles controleert zoals jij beschrijft weet je het zeker.
een vraag voor mike is zijn de carburateurs utrasoon gereinigd?
 
filmpjes zijn heel kort, ik zie alleen zwart beeld en aan het geluid hoor ik dat vrijwel zeker de startkoppeling vervangen moet worden .die revisie setjes helpen meestal niet. zou ook nog kunnen dat het tandwiel waarop de koppeling aangrijpt ook vervangen moet worden. voor het vervangen van de startkoppeling hoeft het blok niet gesplitst te worden. kan zelfs als het blok in het frame hangt. carterdeksel eronderuit en tussenas eruit halen . het is wel gemakkelijker als het blok uit het frame is maar het kan wel.

Helemaal met jou eens Ron.
Ik vond dit plaatje op het internet.
1725655388162.webp
 
KwaSuz.
De schroeven zijn inderdaad niet om te synchroniseren. De set met meters zijn nieuw. Als ik er op zuig geeft hij ook gewoon vacuüm aan.
Ze geven wel iets vacuüm aan, maar heel weinig. Of zullen ze allemaal zelf “hoger” gezet moeten worden ? Zo , ja. Welke waarden zijn dan wenselijk?
het synchroniseren kun je grofweg beginnen met alle vier de gasschuiven op dezelfde hoogte te plaatsen .
wil je het echt 100% hebben doe je het dmv vacuummeting. je zorgt dan dat ieder carburateur dezelfde waarde aan geeft dit bereik je door de hoogte van de gasschuiven te corrigeren. in theorie zou het dus kunnen dat hierna de gasschuiven niet allemaal even hoog staan maar het gaat er om dat alle vier de cilinders op hetzelfde toerental draaien.
 
filmpjes zijn heel kort, ik zie alleen zwart beeld en aan het geluid hoor ik dat vrijwel zeker de startkoppeling vervangen moet worden .die revisie setjes helpen meestal niet. zou ook nog kunnen dat het tandwiel waarop de koppeling aangrijpt ook vervangen moet worden. voor het vervangen van de startkoppeling hoeft het blok niet gesplitst te worden. kan zelfs als het blok in het frame hangt. carterdeksel eronderuit en tussenas eruit halen . het is wel gemakkelijker als het blok uit het frame is maar het kan wel. als hij met de kickstarter ook niet start is er nog een ander probleem.
je hebt de punten afgesteld op 0.35 mm maar heeft heb je ze ook op tijd gezet?
staat van de accu is ook belangrijk,12 volt is niet genoeg dan is de accu te zwak en heb je een slechte vonk.
Nou het is uiteindelijk een beetje rare samenloop van omstandigheden geweest, ik kwam er ook achter dat de vonk meer oversloeg op de contactpunten dan bij de bougies. Om het geklooi met condensator/contactpunten uit de weg te gaan, heb ik een Dynatec elek. ontsteking gekocht en deze afgesteld met een lampje.
Daarna met 1 kick starten en lopen. Inmiddels 300km verder, geen klap verkeerd gegeven.

Hokkie rijdt nu prima, en ik hoop nog een aantal keren voor het najaar te kunnen gaan touren.
Dan haal ik de koppeling/carterpan eraf om de startkoppeling en krans in zijn geheel te vervangen, ipv alleen de veren en rolgewichtjes.
 

Bijlagen

  • 20240830_174508.webp
    20240830_174508.webp
    827,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240828-WA0021.webp
    IMG-20240828-WA0021.webp
    394 KB · Weergaven: 0
@Coert65 het volgende jaar de Bimota op de weg?
Puur uit nieuwsgierigheid, ik wil je niet ophaasten.
Dat denk ik wel ja. Het ligt nu even stil, heb er 2 kittens bij, die ik aan het opvoeden ben. Dat gaat goed, in combinatie met de 2 oudere katers hier, gelukkig. Hij komt in ieder geval wel af dus! Het duurt alleen wat langer dan verwacht.
Bounty en Salino 3.webp

Ze zijn nu 6 maandjes oud (of jong).
 
Dat denk ik wel ja. Het ligt nu even stil, heb er 2 kittens bij, die ik aan het opvoeden ben. Dat gaat goed, in combinatie met de 2 oudere katers hier, gelukkig. Hij komt in ieder geval wel af dus! Het duurt alleen wat langer dan verwacht.
Bekijk bijlage 2058075
Ze zijn nu 6 maandjes oud (of jong).
Leuk, black en white.
Ik ben ook een kattenmens, helaas op dit moment nog maar één.
Is 16 jaar oud en heeft geen tandjes meer en nog maar één oogje,is zeer eenkennig en durf er geen andere bij te nemen.
 

Bijlagen

  • IMG-20241008-WA0003.webp
    IMG-20241008-WA0003.webp
    182,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240819_105133.webp
    20240819_105133.webp
    597,4 KB · Weergaven: 0
Nog op Marktplaats Een opnieuw gespoten Org. kleur Groen Kz 650 Lak set . voor de liefhebber
 
Tja Coert, ik kan hier niet meer zo veel schrijven omdat we goed twee jaar geleden besloten hebben met pijn in ons hart afscheid te nemen van onze Z650 en Z1000.
 
Tja Coert, ik kan hier niet meer zo veel schrijven omdat we goed twee jaar geleden besloten hebben met pijn in ons hart afscheid te nemen van onze Z650 en Z1000.
Dat weet ik, zelf ben ik ook even in pauze nu, met de katten die hier nieuw zijn. En de temperatuur in de garage is me ook te koud nu, heb er geen verwarming of kacheltje helaas.
Toch ga ik er wel mee door hoor, moet alleen wat warmer worden, boven de 16 graden is genoeg. kouder dan dat, en ik heb gevoeloze vingers, dat sleutelt niet prettig...
 
Dat weet ik, zelf ben ik ook even in pauze nu, met de katten die hier nieuw zijn. En de temperatuur in de garage is me ook te koud nu, heb er geen verwarming of kacheltje helaas.
Toch ga ik er wel mee door hoor, moet alleen wat warmer worden, boven de 16 graden is genoeg. kouder dan dat, en ik heb gevoeloze vingers, dat sleutelt niet prettig...
Dat begrijp ik, te koud is niet fijn.
Misschien eens kijken voor een infrarood paneel in je schuurtje, kost zeker niet de hele wereld en als op de juiste plaats gemonteerd een aangename warmte in tijd van weinig minuten.
Ik heb er in de garage en trouwens ook het hele huis al jaren plezier van.
De centrale verwarming hebben we al een jaar of zes geleden het huis uit gegooid, onderhoudsvrij en als er ooit eens eentje stuk zou gaan in 5 minuten vervangen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan