Gefeliciteerd met de aankoop en welkom in het Diversion topic.[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me]Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Het is een fijne gooi en smijt fiets die onder alle omstandigheden goed in het verkeer mee komt.Inmiddels heb ik er gisteren al 220km mee gereden en dit type fiets bevalt eigen uitstekend. Dat ik ooit gedacht heb aan een zware BMW K100RS verbaast ik mezelf nog over.Dit lichte spul is veel fijner. Voelde mij er al snel genoeg op thuis om door wachtrijen bij verkeerslichten te rijden en vannacht ook nog door een file op de A58 gereden (met hartslag 180).
Bekijk je banden eens goed, zover als ik weet had Jessica33 nog vrij nieuwe banden en ik weet niet hoe schuin zij de bochten nam (schaamranden kunnen nog behoorlijk glad zijn).Vannacht nog gereden met een (iets ervarener) MF-er achter mij aan en hij zei dat ik al best ver in de bocht durfde door te leunen. Het lijkt namelijk al snel heel wat als je zelf rijdt, maar het is toch leuk om te horen dat ik er niet als een mietje doorheen rol.
Foto voor de OP volgt nog, eerst een gele koplamp erin steken en poetsen.
Oxi ... Welkom bij de Div rijders.[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me]Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Vond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken.Oxi ... Welkom bij de Div rijders.
Je hebt een mooie Diversion gekocht, de Div van Jessica is een goeie keuze, een mooi exemplaar en in prima conditie.
Oxi ... Welkom bij de Div rijders.
Je hebt een mooie Diversion gekocht, de Div van Jessica is een goeie keuze, een mooi exemplaar en in prima conditie.
Gefeliciteerd met de aankoop en welkom in het Diversion topic.[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me]Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Het is een fijne gooi en smijt fiets die onder alle omstandigheden goed in het verkeer mee komt.Inmiddels heb ik er gisteren al 220km mee gereden en dit type fiets bevalt eigen uitstekend. Dat ik ooit gedacht heb aan een zware BMW K100RS verbaast ik mezelf nog over.Dit lichte spul is veel fijner. Voelde mij er al snel genoeg op thuis om door wachtrijen bij verkeerslichten te rijden en vannacht ook nog door een file op de A58 gereden (met hartslag 180).
Bekijk je banden eens goed, zover als ik weet had Jessica33 nog vrij nieuwe banden en ik weet niet hoe schuin zij de bochten nam (schaamranden kunnen nog behoorlijk glad zijn).Vannacht nog gereden met een (iets ervarener) MF-er achter mij aan en hij zei dat ik al best ver in de bocht durfde door te leunen. Het lijkt namelijk al snel heel wat als je zelf rijdt, maar het is toch leuk om te horen dat ik er niet als een mietje doorheen rol.
Foto voor de OP volgt nog, eerst een gele koplamp erin steken en poetsen.
Wij wachten rustig af en nog veel plezier en veilige kilometers met de Diversion.
Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...
Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.
Er zit wel een enorme spatlap achterop die de meeste van jullie ook nog hebben. Kan ik die zonder problemen er vanaf halen (want er zit namelijk een reflector op)? Geen idee ook of ik dan allerlei zooi op deauto'smotoren achter mij ga sproeien, want dat is ook niet echt de bedoeling.
Ik weet niet of je nog contact hebt met Jessica maar stond er misschien een oliewissel voor de deurVond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken.Er is wel aan te zien dat hij goed onderhouden is, maar misschien hadden we wat vloeistofjes moeten controleren nadat hij weer ging rijden na 2 maanden. Dit was ook mijn eerste keer dat ik een motor ben gaan kopen, volgende keer weet ik het vast wat beter.
Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...
Ik tank normaal gesproken iedere 200 Km zodat ik zeker weet dat ik nog genoeg benzine heb om een pomp te vinden, zeker 's nachts verstandig.Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.
Poserpic is toegevoegd.Vandaag heb ik snel een doekje over de motor gehaald en misschien dat ik volgend weekeinde echt aan de gang ga met poetsen (incl chroompoetsspul voor de bochten).
Snel even een poserpicje van mij voor in de OP:
[afbeelding]
Ik zie wel dat jij een (OSCO) oiler hebt gemonteerd. Hoeveel was je daarvoor kwijt (tijd&geld)? Lijkt me met mijn kilometrage wel een uitkomst eigenlijk.
[me="Oxi"]gaat nu de spatlap eraf halen.[/me]
Veel wetgeving voor de motor is ondertussen 'n eeuw oud en de huidige kentekens reflecteren ook al goed, maar officieel zit je fout.Die spatlap, of taartschepheb ik er gelukkig niet meer op zitten, een echt lelijk ding vind ik dat. Je zou, als je die er af haalt, eigenlijk wel een reflector moeten monteren maar dat heb ik ook niet gedaan.
[afbeelding]
Ik had hem juist direct teruggezet (kreeg hem er los bij). Hij zit er niet voor niets, de reflector is verplicht, en elk stukje zichtbaarheid is meegenomen.ik heb de taartschep er al direct afgehaald
staat veel beter
Ik had hem juist direct teruggezet (kreeg hem er los bij). Hij zit er niet voor niets, de reflector is verplicht, en elk stukje zichtbaarheid is meegenomen.
Verder zie ik hem zelf niet als ik er op zit
Ik heb een insectenspoor op m'n schoenen, knieen, knokkels en helm
Daarnaast weet ik uit mijn trapfiets- & bromfiets-tijd dat ik zonder spatbord een modderstreep op mijn jas had (bij een vochtig wegdek) en ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders.
Ben ik me heel goed van bewust maar op iedere NIEUWE supersport in de showroom bij Motoport zit ook GEEN reflector, op de tour motoren weer wel.Veel wetgeving voor de motor is ondertussen 'n eeuw oud en de huidige kentekens reflecteren ook al goed, maar officieel zit je fout.
Daar heb je op de DIV totaal geen last van, wat de achterrijdende automobilisten ervan meekrijgen weet ik natuurlijk niet
Daarnaast weet ik uit mijn trapfiets- & bromfiets-tijd dat ik zonder spatbord een modderstreep op mijn jas had (bij een vochtig wegdek) en ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders.
Blijven die bumper-/achterband-klevers misschien uit de buurt.
Ja daar had ik ook naar moeten kijken. Laatste onderhoudsbeurt was in augustus denk ik? (Jij hebt de factuurVond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken.Er is wel aan te zien dat hij goed onderhouden is, maar misschien hadden we wat vloeistofjes moeten controleren nadat hij weer ging rijden na 2 maanden. Dit was ook mijn eerste keer dat ik een motor ben gaan kopen, volgende keer weet ik het vast wat beter.
Ik heb op z'n max 285km op de dagteller gehaald, dat was met passagier en toen had ik mijn reserve nog over. En 1:16 heb ik zelfs nog nooit gehaald!Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...
Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.
Tsja, ik heb me nooit aan die taartschep gestoord.Vandaag heb ik snel een doekje over de motor gehaald en misschien dat ik volgend weekeinde echt aan de gang ga met poetsen (incl chroompoetsspul voor de bochten).
Snel even een poserpicje van mij voor in de OP:
[afbeelding]
Er zit wel een enorme spatlap achterop die de meeste van jullie ook nog hebben. Kan ik die zonder problemen er vanaf halen (want er zit namelijk een reflector op)? Geen idee ook of ik dan allerlei zooi op deauto'smotoren achter mij ga sproeien, want dat is ook niet echt de bedoeling.
Een vervangende MF-sticker voor de kentekenplaat is (als het goed is) besteld.
Algemene aanvullende opmerking:Olielampje van de Div in het algemeen is trouwens erg zenuwachtig.