Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me] :) Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. :P Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.

Inmiddels heb ik er gisteren al 220km mee gereden en dit type fiets bevalt eigen uitstekend. Dat ik ooit gedacht heb aan een zware BMW K100RS verbaast ik mezelf nog over. ;) Dit lichte spul is veel fijner. Voelde mij er al snel genoeg op thuis om door wachtrijen bij verkeerslichten te rijden en vannacht ook nog door een file op de A58 gereden (met hartslag 180).

Ik baal er wel van dat mijn Exinore oordoppen 1 werkdag vertraging hebben en ze dus pas morgen na het werk kan ophalen. :( Ik heb inmiddels al wel kettingspray, een slot (dat in de buddy past) en een kleine tanktas waar ik net de essentiële zaken in kan proppen voor mijn werk (A4-map, schoenen en broodtrommel). Kofferset (of alleen topkoffer) komt nog, maar eerst ff sparen. :+

Vannacht nog gereden met een (iets ervarener) MF-er achter mij aan en hij zei dat ik al best ver in de bocht durfde door te leunen. Het lijkt namelijk al snel heel wat als je zelf rijdt, maar het is toch leuk om te horen dat ik er niet als een mietje doorheen rol. :+

Foto voor de OP volgt nog, eerst een gele koplamp erin steken en poetsen. :P
 
Laatst bewerkt:
[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me] :) Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. :P Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Gefeliciteerd met de aankoop en welkom in het Diversion topic.
Inmiddels heb ik er gisteren al 220km mee gereden en dit type fiets bevalt eigen uitstekend. Dat ik ooit gedacht heb aan een zware BMW K100RS verbaast ik mezelf nog over. ;) Dit lichte spul is veel fijner. Voelde mij er al snel genoeg op thuis om door wachtrijen bij verkeerslichten te rijden en vannacht ook nog door een file op de A58 gereden (met hartslag 180).
Het is een fijne gooi en smijt fiets die onder alle omstandigheden goed in het verkeer mee komt.
Vannacht nog gereden met een (iets ervarener) MF-er achter mij aan en hij zei dat ik al best ver in de bocht durfde door te leunen. Het lijkt namelijk al snel heel wat als je zelf rijdt, maar het is toch leuk om te horen dat ik er niet als een mietje doorheen rol. :+
Bekijk je banden eens goed, zover als ik weet had Jessica33 nog vrij nieuwe banden en ik weet niet hoe schuin zij de bochten nam (schaamranden kunnen nog behoorlijk glad zijn).
Foto voor de OP volgt nog, eerst een gele koplamp erin steken en poetsen. :P


Wij wachten rustig af en nog veel plezier en veilige kilometers met de Diversion. ;) 8-) :]
 
[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me] :) Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. :P Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Oxi ... Welkom bij de Div rijders.
Je hebt een mooie Diversion gekocht, de Div van Jessica is een goeie keuze, een mooi exemplaar en in prima conditie. :Y
 
volgens een buurman die automonteur is, kan na elke 20 tankbeuren wel een flesje forte in de tank maar is niet echt nodig hij doe 2 keer per jaar een flesje forte in de tank van de auto
 
Oxi ... Welkom bij de Div rijders.
Je hebt een mooie Diversion gekocht, de Div van Jessica is een goeie keuze, een mooi exemplaar en in prima conditie. :Y
Vond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken. :X Er is wel aan te zien dat hij goed onderhouden is, maar misschien hadden we wat vloeistofjes moeten controleren nadat hij weer ging rijden na 2 maanden. :P Dit was ook mijn eerste keer dat ik een motor ben gaan kopen, volgende keer weet ik het vast wat beter. :)

Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...

Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.

Vandaag heb ik snel een doekje over de motor gehaald en misschien dat ik volgend weekeinde echt aan de gang ga met poetsen (incl chroompoetsspul voor de bochten).

Snel even een poserpicje van mij voor in de OP:
GGA-Yamaha-XJ600S-Diversion.jpg


Er zit wel een enorme spatlap achterop die de meeste van jullie ook nog hebben. Kan ik die zonder problemen er vanaf halen (want er zit namelijk een reflector op)? Geen idee ook of ik dan allerlei zooi op de auto's motoren achter mij ga sproeien, want dat is ook niet echt de bedoeling.

Een vervangende MF-sticker voor de kentekenplaat is (als het goed is) besteld.
 
Oxi ... Welkom bij de Div rijders.
Je hebt een mooie Diversion gekocht, de Div van Jessica is een goeie keuze, een mooi exemplaar en in prima conditie. :Y
:Y
[me="Oxi"]kwalificeert sinds gisteren ook voor de Diversion clan.[/me] :) Ik heb gisteren Jessica33 van haar div afgeholpen. :P Helaas zonder MF-sticker, dus die komt nog.
Gefeliciteerd met de aankoop en welkom in het Diversion topic.
Inmiddels heb ik er gisteren al 220km mee gereden en dit type fiets bevalt eigen uitstekend. Dat ik ooit gedacht heb aan een zware BMW K100RS verbaast ik mezelf nog over. ;) Dit lichte spul is veel fijner. Voelde mij er al snel genoeg op thuis om door wachtrijen bij verkeerslichten te rijden en vannacht ook nog door een file op de A58 gereden (met hartslag 180).
Het is een fijne gooi en smijt fiets die onder alle omstandigheden goed in het verkeer mee komt.
Vannacht nog gereden met een (iets ervarener) MF-er achter mij aan en hij zei dat ik al best ver in de bocht durfde door te leunen. Het lijkt namelijk al snel heel wat als je zelf rijdt, maar het is toch leuk om te horen dat ik er niet als een mietje doorheen rol. :+
Bekijk je banden eens goed, zover als ik weet had Jessica33 nog vrij nieuwe banden en ik weet niet hoe schuin zij de bochten nam (schaamranden kunnen nog behoorlijk glad zijn).
Foto voor de OP volgt nog, eerst een gele koplamp erin steken en poetsen. :P


Wij wachten rustig af en nog veel plezier en veilige kilometers met de Diversion. ;) 8-) :]

Er zitten inderdaad nog behoorlijk schaamranden op, want er zitten nog 2 rijden haartjes op _O- Maar de banden zijn níet vierkant.
 
Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...

Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.

Er zit wel een enorme spatlap achterop die de meeste van jullie ook nog hebben. Kan ik die zonder problemen er vanaf halen (want er zit namelijk een reflector op)? Geen idee ook of ik dan allerlei zooi op de auto's motoren achter mij ga sproeien, want dat is ook niet echt de bedoeling.

Dat tikken doen ze eigenlijk allemaal in meer of mindere mate. Mogelijke oorzaak, kleppen, nokkenaskettingspanner of koppelingsplaten korf. Is niet veel aan te doen.

Tanken moet je zelf even zien uit te vinden, voorlopig die 250 km aanhouden en dan je gemiddelde verbruik in de gaten houden. Ik rijd (niet heel rustig) gemiddeld zo'n 1:22 a 23 met de Div.

Die spatlap, of taartschep ;) heb ik er gelukkig niet meer op zitten, een echt lelijk ding vind ik dat. Je zou, als je die er af haalt, eigenlijk wel een reflector moeten monteren maar dat heb ik ook niet gedaan.
full


Heel veel plezier met je Diversion
 
Ik zie wel dat jij een (OSCO) oiler hebt gemonteerd. Hoeveel was je daarvoor kwijt (tijd&geld)? Lijkt me met mijn kilometrage wel een uitkomst eigenlijk. :)

[me="Oxi"]gaat nu de spatlap eraf halen.[/me]
 
ik heb de taartschep er al direct afgehaald
staat veel beter 8-)
B| heb oude stuur er weer opgezet gggrrrrrr stuur is te breed en kom dan niet uit met kabels en leidingen , dus moet er een stukkie aan beide kanten af geslepen :N
kan dat morgen op mn werk wel ff doen
 
Vond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken. :X Er is wel aan te zien dat hij goed onderhouden is, maar misschien hadden we wat vloeistofjes moeten controleren nadat hij weer ging rijden na 2 maanden. :P Dit was ook mijn eerste keer dat ik een motor ben gaan kopen, volgende keer weet ik het vast wat beter. :)

Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...
Ik weet niet of je nog contact hebt met Jessica maar stond er misschien een oliewissel voor de deur :? :?
In ieder geval is het zo dat ik bij een nieuwe 2dehands fiets begin met een oliewissel, nieuw oliefilter en nieuwe bougies, zodat ik zeker weet dat alles in orde is en wat erin zit, daarnaast haalt nieuwe olie ook al wat bijgeluiden weg. ;)
Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.
Ik tank normaal gesproken iedere 200 Km zodat ik zeker weet dat ik nog genoeg benzine heb om een pomp te vinden, zeker 's nachts verstandig. ;)
Vandaag heb ik snel een doekje over de motor gehaald en misschien dat ik volgend weekeinde echt aan de gang ga met poetsen (incl chroompoetsspul voor de bochten).

Snel even een poserpicje van mij voor in de OP:
[afbeelding]
Poserpic is toegevoegd. ;)
 
Ik zie wel dat jij een (OSCO) oiler hebt gemonteerd. Hoeveel was je daarvoor kwijt (tijd&geld)? Lijkt me met mijn kilometrage wel een uitkomst eigenlijk. :)
[me="Oxi"]gaat nu de spatlap eraf halen.[/me]

De OSCO kost volgens mij momenteel € 129,- Ik heb een nieuwe overgenomen van iemand voor €90,- Is nu in de aanbieding voor €119,- bij Motorgoedkoop.nl
Helaas bleek die van mij te lekken maar na contact met MOTOFIT in Veenendaal, daar werkt de man die dit systeem heeft ontwikkeld, kreeg ik zonder kosten een nieuwe. Zij willen eventueel ook helpen (kosteloos) met monteren. Het monteren is echter een fluitje van een eurocent.
Ik heb ongeveer een half uurtje nodig gehad om het netjes te monteren.

Een ideaal systeem dat de ketting perfect smeert. Zie ook OSCO.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik zal zo snel mogelijk eens wat tijd vrij maken voor een olie-beurtje. Lijkt me makkelijk dan met een auto, want hier hoef ik niet onder te kruipen. :P Bougies kosten de kop niet en zijn ook makkelijk zelf te doen.

De Div is inmiddels spatlap vrij. :P
 
Die spatlap, of taartschep ;) heb ik er gelukkig niet meer op zitten, een echt lelijk ding vind ik dat. Je zou, als je die er af haalt, eigenlijk wel een reflector moeten monteren maar dat heb ik ook niet gedaan.
[afbeelding]
Veel wetgeving voor de motor is ondertussen 'n eeuw oud en de huidige kentekens reflecteren ook al goed, maar officieel zit je fout.
 
ik heb de taartschep er al direct afgehaald
staat veel beter 8-)
Ik had hem juist direct teruggezet (kreeg hem er los bij). Hij zit er niet voor niets, de reflector is verplicht, en elk stukje zichtbaarheid is meegenomen.
Verder zie ik hem zelf niet als ik er op zit :)
 
Ik had hem juist direct teruggezet (kreeg hem er los bij). Hij zit er niet voor niets, de reflector is verplicht, en elk stukje zichtbaarheid is meegenomen.
Verder zie ik hem zelf niet als ik er op zit :)
:^

Daarnaast weet ik uit mijn trapfiets- & bromfiets-tijd dat ik zonder spatbord een modderstreep op mijn jas had (bij een vochtig wegdek) en ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders. ;) ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
:^

Daarnaast weet ik uit mijn trapfiets- & bromfiets-tijd dat ik zonder spatbord een modderstreep op mijn jas had (bij een vochtig wegdek) en ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders. ;) ;) 8-) :]
Ik heb een insectenspoor op m'n schoenen, knieen, knokkels en helm :+

Gisteren op de snelweg bijna geflitst dankzij wegwerkers die maar lomp borden neerzetten... Eerst 100, ik 100. Daarna werkzaamheden 90: ik braaf 90. Daarna "einde alle verboden", gas naar 120, begon m'n nuvi te knipperen "flitspaal", ik gas los, en inderdaad, flitspaal! En die flitst ongetwijfeld op 100, want even later stond er weer een bord 100.
Hoe rechtsgeldig zijn borden die wegwerkers neerzetten eigenlijk? Ik vroeg het me al langer af, maar dit was de eerste keer dat ik er bijna door geflitst was. En dan moet je maar weer aantonen dat er echt een bord "einde alle verboden" stond (tegen die tijd ben je 6 weken verder, en is dat bord allang weg)...
 
Veel wetgeving voor de motor is ondertussen 'n eeuw oud en de huidige kentekens reflecteren ook al goed, maar officieel zit je fout.
Ben ik me heel goed van bewust maar op iedere NIEUWE supersport in de showroom bij Motoport zit ook GEEN reflector, op de tour motoren weer wel.
Maar ik weet dus dat het oficieel wel moet maar ja, het oog wil ook wat hè ;)
 
:^
Daarnaast weet ik uit mijn trapfiets- & bromfiets-tijd dat ik zonder spatbord een modderstreep op mijn jas had (bij een vochtig wegdek) en ik ben benieuwd naar ervaringen van motorrijders. ;) ;) 8-) :]
Daar heb je op de DIV totaal geen last van, wat de achterrijdende automobilisten ervan meekrijgen weet ik natuurlijk niet _O-
 
Vond ik ook wel. Moest wel olie bij kwam ik op het einde van de dag achter, dat had ik wellicht eerder moeten checken. :X Er is wel aan te zien dat hij goed onderhouden is, maar misschien hadden we wat vloeistofjes moeten controleren nadat hij weer ging rijden na 2 maanden. :P Dit was ook mijn eerste keer dat ik een motor ben gaan kopen, volgende keer weet ik het vast wat beter. :)
Ja daar had ik ook naar moeten kijken. Laatste onderhoudsbeurt was in augustus denk ik? (Jij hebt de factuur ;) ) en ik heb sindsdien geen olie meer bijgevuld. Olielampje van de Div in het algemeen is trouwens erg zenuwachtig.
Overigens vind ik 'm wel erg tikken. Nou doet mijn auto dat ook, maar daar weet ik van dat het mijn stroomverdeler is. Is dat hier ook zo of moet ik eens de kleppen laten stellen? Of die meuk in mijn benzine gooien...

Op welke kilometerstand tanken jullie doorgaans? Ik heb nu getankt op 250km (want dat deed Jessica en ik weet niet beter op dit moment) en ik kwam uit op 1:16 met net over de 10 liter. Nou zal ik 'm vast wat voller hebben gegooid, want hij zat nu tot de nok toe vol.
Ik heb op z'n max 285km op de dagteller gehaald, dat was met passagier en toen had ik mijn reserve nog over. En 1:16 heb ik zelfs nog nooit gehaald! :X Niet teveel stoplichtsprintjes doen he. ;)
Vandaag heb ik snel een doekje over de motor gehaald en misschien dat ik volgend weekeinde echt aan de gang ga met poetsen (incl chroompoetsspul voor de bochten).

Snel even een poserpicje van mij voor in de OP:
[afbeelding]

Er zit wel een enorme spatlap achterop die de meeste van jullie ook nog hebben. Kan ik die zonder problemen er vanaf halen (want er zit namelijk een reflector op)? Geen idee ook of ik dan allerlei zooi op de auto's motoren achter mij ga sproeien, want dat is ook niet echt de bedoeling.

Een vervangende MF-sticker voor de kentekenplaat is (als het goed is) besteld.
Tsja, ik heb me nooit aan die taartschep gestoord. ;)
 
Olielampje van de Div in het algemeen is trouwens erg zenuwachtig.
Algemene aanvullende opmerking:

Dat zenuwachtige oliepeil-lampje was ook het eerste wat ik bemerkte bij de aankoop van mijn Div., maar met een paar cc extra (tot 3/4 peilglaasje), heb ik het lampje niet meer gezien, behoudens even bij de algemene test. ;) 8-) :]
 
Ja hoor vrijdag stond ik zonder benzine....gelukkig 200 meter vanaf de pomp.

Ik had de motor aan mijn vader uitgeleend (eigenlijk is ie van hem....) ;) En hij had getankt en de teller niet gereset. Ik wist dit wel maar dacht ach ik tank morgen wel even, en toen ik naar huis reed gebeurde het....en helaas kan ik geen gebruik maken van mijn reserve, want deze heb ik niet meer!

Ik heb er een elektronische pomp op gezet en mijn kraan staat dus altijd op PRI en ik ben eigenlijk wel benieuwd of de divjes die die modificatie via Yamaha hebben gehad ook de kraan altijd op PRI hebben staan of dit opgelost is bij hun, IEMAND??? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan