Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het misschien mogelijk dat ik volgende week een keer naar een van jullie rijd zodat jullie even naar mijn motor kunnen kijken of er nog wat aan vervanging toe is?
Ik zou het wel bij de garage kunnen vragen maar ten eerste kost dat me weer heel wat geld en ten tweede heb ik het gevoel dat die al heel snel "vervangen" roepen.
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden en als een van jullie even zin heeft om even naar mijn oude dame te kijken rijd ik al met een veel geruster hart rond.

Ik wil best even kijken als je wilt langsrijden. Maar ik weet niet of het ver voor je is.
 
Volgens mij zul je bij geen Div. een visje vinden, behoudens huisvlijt, want bij mijn weten wordt boven de 80 Kmh een klinksluiting aanbevolen en kom je in de echte cross hoger :?Netjes in lijn zal wel lukken met: Speedy76 in "Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*" ;) 8-) :]

Nou met de "echte" motorcross zit je met snelheden ver boven 80 km/h.
op sommige banen gemiddeld 50 (55 ?) km/h harder mag eigenlijk niet van FIM.
maar op het rechte stuk 100 a 120 of een strandrace 160.
Zand , modder ,water ,grotere veerwegen,piekerig vermogen dus niet echt ideale omstandigheden voor een ketting.
En dan toch heel blijven.
Ik denk dat een hoog koppel een groter probleem is voor de ketting.
Dus zware motoren met niet zo gek veel PK's maar wel een hoog koppel zou ik wel klinken.
Maar op de 600 Diversion "liever goed gemonteerd visje dan slecht geklonken"

Ps
Ik heb niet zomaar op veldjes in de rondte gereden, maar wel tot 50 wedstrijden in het jaar door zuid nederland en trainigen in Belgie
Ongeveer 15 jaar achter elkaar
 
Laatst bewerkt:
liever goed gemonteerd visje dan slecht geklonken"
Die houden we erin
full
 
Laatst bewerkt:
Klinken van een ketting doe je gewoon zelf met twee hamer en een koubeitel/doorslag/grote en stevige schroevendraaier o.i.d. Hamer erachter en aan de andere kant lekker meppen zodat er dikke bramen ontstaan en de schakel niet meer los kan. :9 :Y
 
Ps
Ik heb niet zomaar op veldjes in de rondte gereden, maar wel tot 50 wedstrijden in het jaar door zuid nederland en trainigen in Belgie
Ongeveer 15 jaar achter elkaar
Ik wil je op geen enkele manier tegenspreken, want die ervaring heb ik niet en ik noemde alleen de algemene regel die ik meermaals ben tegen gekomen, maar op dit moment jammer genoeg niet bij de hand. ;) 8-) :]
 
Interessant die OSRAM H4 Nightbreaker, ik zie ook bar weinig met dimlicht in het donker...


Als je thuis de ketting hebt gemonteerd (tijdelijk met een visje) en rustig naar een werkplaats rijdt, dan doen ze dat daar binnen enkele secondes met twee hamers en een speciale pen, heb ik meermaals gezien en de kosten zullen meevallen.
Mijn huidige ketting zit gewoon met een visje, en ik neem aan dat dat door de dealer gedaan is ooit!
 
Interessant die OSRAM H4 Nightbreaker, ik zie ook bar weinig met dimlicht in het donker...
Al eens met Google gezocht :?

Dat lampje zou een veel bredere lichtstraal opleveren en ook nog eens verder, maar ik heb de mijne nog niet gemonteerd, omdat ik eerst foto's wil maken van de huidige toestand, om te vergelijken met de nieuwe toestand. ;) 8-) :]
 
Al eens met Google gezocht :?

Dat lampje zou een veel bredere lichtstraal opleveren en ook nog eens verder, maar ik heb de mijne nog niet gemonteerd, omdat ik eerst foto's wil maken van de huidige toestand, om te vergelijken met de nieuwe toestand. ;) 8-) :]
P.S. En de 'OSRAM H4 Nightbreaker' zou een klein nadeel hebben:

Door de felheid zou deze een kortere levensduur hebben als normaal H4 en daarom vind ik het ook geen probleem dat ik alleen een auto-set vond van twee. ;) 8-) :]
 
P.S. En de 'OSRAM H4 Nightbreaker' zou een klein nadeel hebben:

Door de felheid zou deze een kortere levensduur hebben als normaal H4 en daarom vind ik het ook geen probleem dat ik alleen een auto-set vond van twee. ;) 8-) :]


Jup dat is helemaal waar, ook gelezen.
 
Ik wil je op geen enkele manier tegenspreken, want die ervaring heb ik niet en ik noemde alleen de algemene regel die ik meermaals ben tegen gekomen, maar op dit moment jammer genoeg niet bij de hand. ;) 8-) :]


Bij zwaardere motoren dan de Div 600 zou ik ook liever een geklonken ketting hebben.
Omdat die een veel hoger koppel hebben.
snelheid maakt niet zoveel uit.
De gevolgen van een gebroken ketting zijn groter bij een hoge snelheid.

Maar meestal koop je een eindloze ketting en hoef je hem niet zelf te klinken.
Alleen het monteren is dan lastiger (achterbrug demonteren) en soms zelf onmogelijk.
 
Vandaag geen motorweer.
Blij dat ik gisteren een tocht gemaakt heb van 150 km.
het was wel nat, maar niet zo erg als vandaag.

Morgen word mooi :) zullen er wel veel op de weg zijn, alhoewel het hier gewoon droog is, best mooi zo te zien :D
 
Laatst bewerkt:
Morgen zou ik naar Zandvoort gaan.
Nog ff afwachten wat het weer gaat doen.
Voor morgen geven ze bij weeronline niet zulk best weer op.
Ik ga liever op de motor weg.
"weeronline" is leuk, maar bekijk ook eens "buienradar.nl", daarmee rij ik tussen de buien door en op de GSM heb ik "buienradar.mobi". ;) 8-) :]
 
"weeronline" is leuk, maar bekijk ook eens "buienradar.nl", daarmee rij ik tussen de buien door en op de GSM heb ik "buienradar.mobi". ;) 8-) :]
Buienradar geeft niet het weer van morgen aan.
Op de GSM tijdens het rijden is wel handig.
Kan je tenminste op tijd stoppen.


Gisteren bij Motoport Rotterdam reed er nog een rode Diversion 600 met kuip weg.
Iemand van hier ?
 
Morgen zou ik naar Zandvoort gaan.
Nog ff afwachten wat het weer gaat doen.
Voor morgen geven ze bij weeronline niet zulk best weer op.
Ik ga liever op de motor weg.

Morgen is het lagedrukgebied weggetrokken en dan komt er een hogedrukgebied hier, stabielere lucht dus ook droog weer morgen. hele week blijft het daardoor mooi :W
 
haha, vandaag wel lekker gereden. Lekker t pak in de koude was gedaan. -O- Motortje was prachtig schoon gister. Nu weer met zwarte vlekken overal (Dubbel -O-) Morgen maar weer afspoelen met schoon water. Moet straks toch ook weer een stuk weg, dus daar zal hij ook niet schoner van worden.

Heb er trouwens ook een flesje Forté 1 doorheen gegooid. Kan er natuurlijk aan liggen dat je er veel van verwacht en op kleine dingetjes gaat letten, maar volgens mij loopt ie nu wel mooier en pakt hij beter op bij het accelereren.
 
Hoi

wie kan mij vertellen wat de slang Boven op het kleppen huis doet
aan de voorkant... slang van 1 cm doorsnede..?
die was eraf geschoten... en motor ruikt naar beetje olie...

is dit schadelijk...

welke motor olie moet er in de diversion xj 600 vaan 1994...
 
Hoi

wie kan mij vertellen wat de slang Boven op het kleppen huis doet
aan de voorkant... slang van 1 cm doorsnede..?
Ontluchting, die afgevoerd wordt naar een plaats waar de bestuurder er geen last van heeft en niet hoeft na te denken over overbodige luchtjes. ;)
die was eraf geschoten... en motor ruikt naar beetje olie...

is dit schadelijk...
Nee, maar houdt alle leidingen aangesloten, zodat er geen rotzooi van buitenaf kan binnendringen. ;)
welke motor olie moet er in de diversion xj 600 vaan 1994...
Voor onze contreien is 10W40 aanbevolen, zie:

full



Succes. ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had enige tijd geleden foto beloofd van mijn Divje... afgelopen vrijdag was het super lekker weer en heb toen wat foto's gemaakt. Graag niet op de omgeving letten. ik heb mn rijbewijsje nog niet dus mag er niet mee de weg op, naar een mooie locatie...

gelukkig gaat het om de motor en niet de omgeving...

Foto 1
942d192bf62f846369d46f34975a61c1


foto 2
f9ec557b681b676c1c3688f7061c7c45


Hopelijk mag ik eind mei AVB doen voor de 1ste keer.
AVD zal niet veel later daarna plaatsvinden.
:]
 
Ik had enige tijd geleden foto beloofd van mijn Divje... afgelopen vrijdag was het super lekker weer en heb toen wat foto's gemaakt. Graag niet op de omgeving letten. ik heb mn rijbewijsje nog niet dus mag er niet mee de weg op, naar een mooie locatie...gelukkig gaat het om de motor en niet de omgeving...
Foto 1
[afbeelding]
foto 2
[afbeelding]
Hopelijk mag ik eind mei AVB doen voor de 1ste keer.
AVD zal niet veel later daarna plaatsvinden. :]
Prachtige Div, en nu nog zsm je rijbewijs dan kun jij ook gaan genieten :Y
 
Ik had enige tijd geleden foto beloofd van mijn Divje... afgelopen vrijdag was het super lekker weer en heb toen wat foto's gemaakt. Graag niet op de omgeving letten. ik heb mn rijbewijsje nog niet dus mag er niet mee de weg op, naar een mooie locatie...

gelukkig gaat het om de motor en niet de omgeving...

Foto 1
[afbeelding]

foto 2
[afbeelding]

Hopelijk mag ik eind mei AVB doen voor de 1ste keer.
AVD zal niet veel later daarna plaatsvinden.
:]
Ziet er netjes uit, veel plezier en houdt de glimmende kant boven. ;) 8-) :]
 
TIP voor allen overigens:
Heb goede maand geleden OSRAM H4 Nightbreaker geplaatst en wat een verschil zeg! Zowel dimlicht als grootlicht, verkeersborden en de wegen vele malen beter zichtbaar. Moet zeggen mijn beste wijziging voor de Diversion tot nu toe, via Ebay gekocht voor 14,95 vanuit Engeland. Hier in Nederland is een setje 45 euro.
Een gekke vraag, is de lamp voor te vervangen zonder dat de topkuip eraf moet, kun je daar zo bij? Ik heb er nog niet naar gekeken hoor maar dat bedenk ik me nu terwijl ik de berichtjes over die Osram Nightbreaker lees.
Lijkt me lastig als je onderweg een keer een lamp zou moeten vervangen dat de kuip er dan af zou moeten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan