Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is mogelijk, maar je moet niet te grote handen hebben. Er zit een stekker die je even uit de lamp moet halen. En daarachter zit de fitting met de lamp. Die eruit trekken, lamp vervangen terug duwen, stekker erop, klaar.

Tenminste zo zit het bij een 900.
 
Doe mn uiterste best.
Overigens ga ik wel wat dingen aanpassen aan de motor.

- LED knipperlichtjes
- Koplamp met XEON verlichting.
- Andere spiegels, vind deze te... vierkant.
- Valbeugels komen eraan. Moet nog leren dus een schuiver zal gerust wel eens gebeuren en dan issie tenminste niet meteen total-loss en is de kans groot dat de schade hersteld kan worden.

Hebben jullie trouwens nog dingen veranderd aan jullie div-je of is en blijft die origineel ?
 
Een gekke vraag, is de lamp voor te vervangen zonder dat de topkuip eraf moet, kun je daar zo bij? Ik heb er nog niet naar gekeken hoor maar dat bedenk ik me nu terwijl ik de berichtjes over die Osram Nightbreaker lees.
Lijkt me lastig als je onderweg een keer een lamp zou moeten vervangen dat de kuip er dan af zou moeten.
Als je het stuur naar links draait, met de fiets op de middenbok, dan zie je de achterkant van de lamp, met in het midden de dim-/groot-licht aansluiting/bevestiging. ;) 8-) :]
 
Ontluchting, die afgevoerd wordt naar een plaats waar de bestuurder er geen last van heeft en niet hoeft na te denken over overbodige luchtjes. ;)Nee, maar houdt alle leidingen aangesloten, zodat er geen rotzooi van buitenaf kan binnendringen. ;) Voor onze contreien is 10W40 aanbevolen, zie:

[afbeelding]


Succes. ;) 8-) :]


Bedankt voor je advies ;)
 
Het is mogelijk, maar je moet niet te grote handen hebben. Er zit een stekker die je even uit de lamp moet halen. En daarachter zit de fitting met de lamp. Die eruit trekken, lamp vervangen terug duwen, stekker erop, klaar.

Tenminste zo zit het bij een 900.

Bij een 600 idem, alleen waarschijnlijk nog minder ruimte dan bij de 900. Ben er toch een goede twintig minuten mee aan het klooien geweest, gecombineerd met wat gezeur. Maar moeite loont zullen we maar zeggen.

Het haakje die je moet loshalen om het kapje te verwijden was bij mij de grootste boosdoener, die ging steeds voor de ingang zitten wanneer ik de nieuwe H4 wilde plaatsen. Het is dus ff klooien, maar goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bij een 600 idem, alleen waarschijnlijk nog minder ruimte dan bij de 900. Ben er toch een goede twintig minuten mee aan het klooien geweest, gecombineerd met wat gezeur. Maar moeite loont zullen we maar zeggen.

Het haakje die je moet loshalen om het kapje te verwijden was bij mij de grootste boosdoener, die ging steeds voor de ingang zitten wanneer ik de nieuwe H4 wilde plaatsen. Het is dus ff klooien, maar goed te doen.
Ach wat, oefening baart kunst en de volgende keer in de helft van de tijd. ;) 8-) :]
 
Tis rond. Ik ben eigenaar geworden van een Honda CBF 600 uit 2004. Abs en watergekoeld zijn de grootste vooruitgangen. De div kunnen inruilen voordat ie helemaal uit elkaar viel ;) Blij was ie er niet mee, laatste keer starten weigerde ie weer eens een minuut lang...

Helaas ga ik het topic hier dus verlaten.

FF wat pics van mn nieuwe eigendom:
full

full
 
Laatst bewerkt:
Tis rond. Ik ben eigenaar geworden van een Honda CBF 600 uit 2004. Abs en watergekoeld zijn de grootste vooruitgangen. De div kunnen inruilen voordat ie helemaal uit elkaar viel ;) Blij was ie er niet mee, laatste keer starten weigerde ie weer eens een minuut lang...
Helaas ga ik het topic hier dus verlaten.
FF wat pics van mn nieuwe eigendom:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele mooie Honda Snowman, gefeliciteerd met je nieuwe bike en heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst :W
 
Hoi

wie kan mij vertellen wat de slang Boven op het kleppen huis doet
aan de voorkant... slang van 1 cm doorsnede..?
die was eraf geschoten... en motor ruikt naar beetje olie...

is dit schadelijk...

welke motor olie moet er in de diversion xj 600 vaan 1994...
Die slang is er voor om de dampen uit het carter naar het luchtfilter af te voeren.
Zodat ze verbrand worden.
Is beter voor het milieu
 
Ik had enige tijd geleden foto beloofd van mijn Divje... afgelopen vrijdag was het super lekker weer en heb toen wat foto's gemaakt. Graag niet op de omgeving letten. ik heb mn rijbewijsje nog niet dus mag er niet mee de weg op, naar een mooie locatie...

gelukkig gaat het om de motor en niet de omgeving...

Foto 1
[afbeelding]

foto 2
[afbeelding]

Hopelijk mag ik eind mei AVB doen voor de 1ste keer.
AVD zal niet veel later daarna plaatsvinden.
:]

Ziet er netjes uit hoor.
Snel je rijbewijs halen, dan heb je de hele zomer nog voor je om te toeren.

Groeten Ron
 
Tis rond. Ik ben eigenaar geworden van een Honda CBF 600 uit 2004. Abs en watergekoeld zijn de grootste vooruitgangen. De div kunnen inruilen voordat ie helemaal uit elkaar viel ;) Blij was ie er niet mee, laatste keer starten weigerde ie weer eens een minuut lang...

Helaas ga ik het topic hier dus verlaten.

FF wat pics van mn nieuwe eigendom:
[afbeelding]
[afbeelding]

Snowman

Ook een hele moie fiets.
wel ff wat anders dan een Diversion.
Veel rijplezier.
 
Een gekke vraag, is de lamp voor te vervangen zonder dat de topkuip eraf moet, kun je daar zo bij? Ik heb er nog niet naar gekeken hoor maar dat bedenk ik me nu terwijl ik de berichtjes over die Osram Nightbreaker lees.
Lijkt me lastig als je onderweg een keer een lamp zou moeten vervangen dat de kuip er dan af zou moeten.
Ik heb het pas eens bekeken toen m'n kuip eraf was: je kan er bij. Het rubber waar de lamp in zit helemaal lostrekken (lipje zit bovenaan), dan kan je er iets beter bij voor de stekker aan de lamp.

Snowman: mooi speeltje! Maar waarom noem je waterkoeling een voordeel? Juist het feit dat er aan passieve koeling niets kapot kan vind ik heel fijn :)
 
Tis rond. Ik ben eigenaar geworden van een Honda CBF 600 uit 2004. Abs en watergekoeld zijn de grootste vooruitgangen. De div kunnen inruilen voordat ie helemaal uit elkaar viel ;) Blij was ie er niet mee, laatste keer starten weigerde ie weer eens een minuut lang...

Helaas ga ik het topic hier dus verlaten.

FF wat pics van mn nieuwe eigendom:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit,

van harte gefeliciteerd en nog veel veilige kilometers gewenst. ;) 8-) :]
 
Doe mn uiterste best.
Overigens ga ik wel wat dingen aanpassen aan de motor.

- LED knipperlichtjes
- Koplamp met XEON verlichting.
- Andere spiegels, vind deze te... vierkant.
- Valbeugels komen eraan. Moet nog leren dus een schuiver zal gerust wel eens gebeuren en dan issie tenminste niet meteen total-loss en is de kans groot dat de schade hersteld kan worden.

Hebben jullie trouwens nog dingen veranderd aan jullie div-je of is en blijft die origineel ?

Hoi, ik heb een hugger achter gemonteerd ter bescherming van de schokbreker, hij houd het vuil goed tegen en ziet er ook nog eens goed uit.

HugeDomains.com - N-w-s.com is for sale (N-w-s)
 
Laatst bewerkt:
maandag ochtend, (2e paasdag) rond kwart voor 11, een groene div 600 met 2 poppetjes op de randweg in Haarlem vanuit de richting Beverwijk. Iemand van hier toevallig? :]
 
Hoi allemaal nou vandaag heb ik mijn dag even anders, ingedeeld.
Ik heb mij xj600s geheel gestript. Ik ga even wat anders van maken een nakedbike, hier alvast foto1 gestript
ik zal zoveel mogelijk foto`s maken van mijn bike dus stap voor stap
Gr Duke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan