Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heet die on-line sjop ook al weer waar je bijv naks pakkingen kunt bestellen?
Ga dat ook eens doen.
Ik heb die pakking gewoon bij de Yamaha dealer gehaald, kost maar €1,12
 
hallo allemaal,

ik ben tank24, 30 jaar en sinds een half jaar in het bezit van een xj600s uit 93. kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijke fiets vindt. wellicht een beetje aan de kleine kant, ben 193, maar echt hele lange tochten van meer dan 3 uur doe ik niet. dus voorlopig is het best zo. ik heb met behulp van dit forum al best een paar probleempjes kunnen oplossen een daarvoor jullie dank.

nu heb ik 2 vraagjes in de hoop dat jullie mij daarme kunnen helpen.
1) mijn buddy is gescheurd. en nu kan ik een buddy overkopen van een model 97...past dit?
2) het wordt tijd voor een nieuwe achterband. maar ik vindt die band die er nu op zit, zo ontzettend smal, kan er zonder problemen een bredere band op worden gemonteerd?

alvast bedankt
 
hallo allemaal,

ik ben tank24, 30 jaar en sinds een half jaar in het bezit van een xj600s uit 93. kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijke fiets vindt. wellicht een beetje aan de kleine kant, ben 193, maar echt hele lange tochten van meer dan 3 uur doe ik niet. dus voorlopig is het best zo. ik heb met behulp van dit forum al best een paar probleempjes kunnen oplossen een daarvoor jullie dank.

nu heb ik 2 vraagjes in de hoop dat jullie mij daarme kunnen helpen.
1) mijn buddy is gescheurd. en nu kan ik een buddy overkopen van een model 97...past dit?
2) het wordt tijd voor een nieuwe achterband. maar ik vindt die band die er nu op zit, zo ontzettend smal, kan er zonder problemen een bredere band op worden gemonteerd?

alvast bedankt
Op vraag 1 geen kant en klaar antwoord & het klinkt alsof het niet in de buurt is om even te passen :?

Voor vraag 2 is dit de officiële bandenmaat:

full


en vergelijk eens met de jouwe, want er blijft bitter weinig extra ruimte over, maar misschien in samenspraak met je motor-monteur of een banden-monteur :?

Succes. ;) 8-) :]
 
hallo allemaal,

ik ben tank24, 30 jaar en sinds een half jaar in het bezit van een xj600s uit 93. kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijke fiets vindt. wellicht een beetje aan de kleine kant, ben 193, maar echt hele lange tochten van meer dan 3 uur doe ik niet. dus voorlopig is het best zo. ik heb met behulp van dit forum al best een paar probleempjes kunnen oplossen een daarvoor jullie dank.

nu heb ik 2 vraagjes in de hoop dat jullie mij daarme kunnen helpen.
1) mijn buddy is gescheurd. en nu kan ik een buddy overkopen van een model 97...past dit?
2) het wordt tijd voor een nieuwe achterband. maar ik vindt die band die er nu op zit, zo ontzettend smal, kan er zonder problemen een bredere band op worden gemonteerd?

alvast bedankt

1) Deze buddy ziet er uit als een van de latere modellen (met dat patroon er op), maar als je hem bestelt schijnt hij glad te zijn zoals de oudere modellen.
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...=70008427&SID=7397790&SToken=269F42161932AEE6

Ik neem aan dat die buddy voor alle jaren geschikt is, maar dat weet ik dus niet zeker.

Overigens zijn sommige "stof-enthousiastelingen" erg goed in het repareren van scheurtjes in buddies, dus als je geld tekort hebt is dat ook te overwegen :P


2) ik heb er gewoon een BT45 met standaardmaten opgezet (achter) en die komt mij eigenlijk helemaal niet smal over.
 
hallo allemaal,
ik ben tank24, 30 jaar en sinds een half jaar in het bezit van een xj600s uit 93. kan niet anders zeggen dat ik het een heerlijke fiets vindt. wellicht een beetje aan de kleine kant, ben 193, maar echt hele lange tochten van meer dan 3 uur doe ik niet. dus voorlopig is het best zo. ik heb met behulp van dit forum al best een paar probleempjes kunnen oplossen een daarvoor jullie dank.
nu heb ik 2 vraagjes in de hoop dat jullie mij daarme kunnen helpen.
1) mijn buddy is gescheurd. en nu kan ik een buddy overkopen van een model 97...past dit?
2) het wordt tijd voor een nieuwe achterband. maar ik vindt die band die er nu op zit, zo ontzettend smal, kan er zonder problemen een bredere band op worden gemonteerd?
alvast bedankt
Ik heb geen idee of die buddy zal passen, denk dat het verstandig is, zoals Speedy al zei, om dat eerst te proberen. Er zijn legio bedrijven die een buddy weer als nieuw kunnen maken, je zou dan zelfs de buddy kunnen aanpassen naar wens, iets dikker, hoger etc. Bijvoorbeeld dit bedrijf, nog geen 40 km bij jou vandaan. Die maken het zoals jij wilt. Zo'n losse overtrek van MotoZoom om zelf nieuw te bekleden zou ik niet doen, de kans dat je ook het schuim eronder moet vernieuwen / aanpassen is groots aanwezig en dat is lastig.
Die band, tja ..... er zal niet voor niets een 130/70-18 op liggen, ik persoonlijk zou het daar ook bij laten.
 
Laatst bewerkt:
Zo net terug van een retourtje zeilen naar Drachten. Best leuk eigenlijk en de regen viel reuze mee. :) Dat divje heeft geen problemen met 130 en zijwind, maar vraagt dan wel wat meer brandstof. Het lampje begon al bij 260 te branden! Das ongeveer 1:14! Onzuinigheids record :( -O-
 
He Bensi

Je Div klinkt goed zo.*O*
En je How to is ook super.
Ik had niet verwacht dat de spanner bij het monteren al gelijk ging spannen, maar dat de motor daar voor moest draaien.
Vandaar dat ik schreef laat hem alleen op de startmotor ff draaien.
Maar mijn angst was dus ongegrond 8-)
Ik zal die van mij dan ook maar eens doen.
Van het weekend ga ik weer ff karren (eerste keer weer na mijn operatie)
Zaterdag naar Motoport Rotterdam met mijn zoon.

@ colindemo
Marken is een beetje uit de buurt voor mij.
Je kan het ook in je profiel zetten is wel ff makkelijker.

2 mei is de grote mfmm ik heb dan storingsdienst dus ik moet ff wat regelen.
En 30 mei de div meeting moet ik ff bekijken hoe ik dan zit.
Maar eigenlijk wil ik wel naar beide meetings gaan.
Vorig jaar kon ik ook al niet.

En volgens mij zitten er standaard al RVS bochten onder , alleen het tussenstuk is niet van RVS.
Als alleen dat stukje verrot dan kan ik op de zaak dat nog wel vervangen door RVS pijp.
Ik heb een aantal hele handige collega's met RVS die dat dagelijks moeten lassen.
 
He Bensi
Je Div klinkt goed zo.*O*
En je How to is ook super.
THNX
Ik had niet verwacht dat de spanner bij het monteren al gelijk ging spannen, maar dat de motor daar voor moest draaien.
Vandaar dat ik schreef laat hem alleen op de startmotor ff draaien.
Maar mijn angst was dus ongegrond 8-)
Ja het is echt een heel simpel maar mooi principe, hij kan door de vertanding en het blokeerstiftje niet naar binnen, alleen maar, door de veerdruk, naar buiten (het blok in). Als de ketting dus slijt, langer wordt, klikt ie weer een tandje verder het blok in en spant zo de ketting. Het probleem met die naks is dus schijnbaar dat ie, waardoor dan ook, soms vast kan gaan zitten, zoals die van mij, en dan gaat ie dus niet meer vanzelf een tandje verder als dat nodig is. En dan is zo'n simpel schoonmaak klusje dus heel afdoende om hem weer keurig z'n werk te laten doen.
En 30 mei de div meeting moet ik ff bekijken hoe ik dan zit.
30 mei ben ik sowieso bij :Y
 
Laatst bewerkt:
wat is een goede vrijdag zonder een goeie rit in het kader van studie-ontwijkend-gedrag?
Helemaal niets, dus... gewoon lekker gereden :] waait trouwens best flink in Leiden en omgeving!

Van t weekend maar even de paar kale steenslag en tanktas plekjes wegstippen met mooi rood. Dan is ze wee op haar paasbest :9
 
Ik wil ook gaan rijden maar ik zit hier vast op mijn werk, balen dus.
En Ron dan zien we elkaar wel gewoon 30 mei, want 2 mei ben ik jarig dus die meeting gaat me niet lukken...
Wie gaat er nog meer naar de gratis motor keuring van de KNMV?
 
Wie gaat er nog meer naar de gratis motor keuring van de KNMV?
Het is hier wel heel dichtbij, maar ik was het niet van plan. Juist omdat die keuring niet meer is dan een BRAVOK, en al die dingen kan ik zelf ook controleren (en doe ik regelmatig).
 
Het is hier wel heel dichtbij, maar ik was het niet van plan. Juist omdat die keuring niet meer is dan een BRAVOK, en al die dingen kan ik zelf ook controleren (en doe ik regelmatig).
Daar ga ik ook echt niet voor in de rij staan hoor :N
 
muah het is weer een excuus voor een ritje, en als er een rij staat peer ik m gewoon weer
 
Shimmyen heb ik ook voor en achter Bridgestone BT45, ik denk toch dat het daaraan ligt.

Met van die doppen aan het einde van je stuur schijnen toch gedeeltelijk te helpen, ik heb ze er ook op zitten en volgens de dealer zijn ze daarvoor, maar ik heb er rond de 60-70 km nog steeds last van...

Zal dan toch wel aan de Bridgestone band liggen.
 
Laatst bewerkt:
Shimmyen heb ik ook voor en achter Bridgestone BT45, ik denk toch dat het daaraan ligt.

Met van die doppen aan het einde van je stuur schijnen toch gedeeltelijk te helpen, ik heb ze er ook op zitten en volgens de dealer zijn ze daarvoor, maar ik heb er rond de 60-70 km nog steeds last van...

Zal dan toch wel aan de Bridgestone band liggen.
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer om, blijkbaar is het iets wat veel voorkomt bij Div 600's, dus ik zie het maar als normaal. Gewoon stuur vasthouden dus :)
 
ik heb BT45 achter en Michelen active pilot voor. Als ik mn handjes van het stuur haal gaat ie gewoon lekker rechtdoor (+/- 60-70 km/u). Geen getril of zoekerig gedrag, gewoon rechtdoor. Zou het dan aan een BT45 voorband liggen? note: Wiki[1] en [2] spreekt over achterband gerelateerd. De aangedragen oplossing is om het gewicht op het voorwiel te verhogen.

Verder heb ik een div uit '97 met stuurgewichtjes (gewoon standaard) geen stuurdempers, bandenspanning van 2 voor en 2.5 achter, geen topkoffer (wel een rekje).
 
Ik ga een ketting en tandwielenset bestellen voor mijn xj600s. Is nodig toe aan vervanging.
Iemand ervaring met de Regina of de DID ketting? Scheelt me twintig euro in aanschaf en mijns inziens moet het niet veel uitmaken. De Regina kan ik aanschaffen voor 89,95. Gezien ik deze maand al aardig wat onkosten had aan de brommert, zal ik deze zelf bevestingen.

Benieuwd naar jullie mening/ervaring over deze Regina of DID ketting.
 
Ik ga een ketting en tandwielenset bestellen voor mijn xj600s. Is nodig toe aan vervanging.
Iemand ervaring met de Regina of de DID ketting? Scheelt me twintig euro in aanschaf en mijns inziens moet het niet veel uitmaken. De Regina kan ik aanschaffen voor 89,95. Gezien ik deze maand al aardig wat onkosten had aan de brommert, zal ik deze zelf bevestingen.

Benieuwd naar jullie mening/ervaring over deze Regina of DID ketting.
Een stukje terug kreeg ik de DID X-ketting aangeraden. Bij Louis kost-ie trouwens 99,95. Ik weet wel dat dat de ketting is die ik binnenkort ga bestellen (over 5000 km schat ik).
 
Een stukje terug kreeg ik de DID X-ketting aangeraden. Bij Louis kost-ie trouwens 99,95. Ik weet wel dat dat de ketting is die ik binnenkort ga bestellen (over 5000 km schat ik).

Aha, wat schon.

De Regina is daar 79,95. Dacht dat ik bij Motozoom al een koopje had :-) .
Maar dat is een O-Ring. Scheelt dat zoveel met een X-Ring?
 
O of X.maakt geen ruk uit hoor met je DIV-pk's. Wat ik wel weet is dat die Regina eerder op is dan de DID. De eerste moest ik na 10k vervangen en de DID zit er nu 10k op en is nog lang niet aan vervangen toe. Ik zeg: betaal die twee tientjes extra.
 
O of X.maakt geen ruk uit hoor met je DIV-pk's. Wat ik wel weet is dat die Regina eerder op is dan de DID. De eerste moest ik na 10k vervangen en de DID zit er nu 10k op en is nog lang niet aan vervangen toe. Ik zeg: betaal die twee tientjes extra.
Helemaal me eens, ik gebruik ook alleen maar de DID (van Louis) :Y
 
Ken nie vinden. Wordt steeds weer in een loop gestopt van merk => type => zoeken op partnummer => merk => type enz. :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan