Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie gaat er nog meer naar de gratis motor keuring van de KNMV?

Vuile tweewiel ANWB'ers.

En na die keuring gaan ze zeker de media opzoeken om te huilen over de slechte staat van motoren en leuren met hun goede actie.

rustig bertv... :$

Ken nie vinden. Wordt steeds weer in een loop gestopt van merk => type => zoeken op partnummer => merk => type enz. :?
Kwark, als het om die naks pakking gaat, die bestel je toch niet online. Ben je meer kwijt aan verzendkosten dan dat die pakking kost. Er zit toch wel een Yamaha dealer bij je in de buurt, MotoPort Veldhoven bijvoorbeeld. Bel die even of ze die pakking op voorraad hebben, waarschijnlijk moeten ze 'm bestellen, duurt een dag of 2.

Is het misschien mogelijk dat ik volgende week een keer naar een van jullie rijd zodat jullie even naar mijn motor kunnen kijken of er nog wat aan vervanging toe is?
Ik zou het wel bij de garage kunnen vragen maar ten eerste kost dat me weer heel wat geld en ten tweede heb ik het gevoel dat die al heel snel "vervangen" roepen.
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden en als een van jullie even zin heeft om even naar mijn oude dame te kijken rijd ik al met een veel geruster hart rond.

De Regina is daar 79,95. Dacht dat ik bij Motozoom al een koopje had :-) .
Motozoom is de Nederlandse versie van Louis, alles is daar een tientje (of 10%) duurder. Zal wel aan het belastingklimaat in Nederland liggen :(
De X-ketting schijnt z'n smering beter vast te houden dan de O-ketting, vandaar de langere levensduur.

Is het misschien mogelijk dat ik volgende week een keer naar een van jullie rijd zodat jullie even naar mijn motor kunnen kijken of er nog wat aan vervanging toe is?
Ik ben geen monteur, maar je mag langskomen :) Verder dan BRAVOK kom ik niet echt. Je kan nog de schuifmaat op je remschijven zetten, en die vergelijken met de minimumdikte in het WPHB.

Laatst bewerkt:
Motozoom bestelt zelf volgens mij ook bij Louis dus daar gooien ze nog wat verzendkosten op in de prijs op de website. Het loont best om te vergelijken, ik heb mijn soft luggage set bij Louis gekocht voor €40 minder dan bij Motozoom.

Motozoom bestelt zelf volgens mij ook bij Louis dus daar gooien ze nog wat verzendkosten op in de prijs op de website. Het loont best om te vergelijken, ik heb mijn soft luggage set bij Louis gekocht voor €40 minder dan bij Motozoom.
Is ook een pot nat, zelfs de bestelnummers op een cijfer na (het tweede). ;) 8-) :]

Al een tijdje niets besteld en ik moet mijzelf corrigeren:

Op het moment zie ik verschillen bij de eerste 4 cijfers en dat wordt even verder zoeken. ;) 8-) :]

Laatst bewerkt:
Ben gister bezig geweest het het synchroniseren van de gaskleppen...wat kan je dr slcht bij bij een div!
Heeft iemand ervaring met het hoe en wat voor het afstellen(mengsel) en wat voor meters(CO?).
Of met uitbesteden wat dat gaat kosten?

Ben gister bezig geweest het het synchroniseren van de gaskleppen...wat kan je dr slcht bij bij een div!
Heeft iemand ervaring met het hoe en wat voor het afstellen(mengsel) en wat voor meters(CO?).
Nee, sorry, ik weet alleen dat ik het synchroniseren van de carburateurs heb LATEN doen, dat kost ongeveer €45,- bij Kommer.

Bij invullen van de postcode bij Louis kom ik een letter tekort. Dus ik kan niet een 6 letterige postcode invoeren, maar slechts een vijf letters/cijfers. Komt dit bekend voor? Moet dit natuurlijk wel goed bezorgd krijgen...

Bij invullen van de postcode bij Louis kom ik een letter tekort. Dus ik kan niet een 6 letterige postcode invoeren, maar slechts een vijf letters/cijfers. Komt dit bekend voor? Moet dit natuurlijk wel goed bezorgd krijgen...
Ik had nog plaats in het plaatsnaamveld en heb deze laten beginnen met de postcode, zodat het voor de Nederlandse postbodes toch duidelijk zou zijn. ;) 8-) :]

Heel handig inderdaad, dat Louis z'n website niet een klein beetje aanpast aan buitenlandse kopers -O-
Ik heb een 0 voor m'n postcode gezet:
02334
De cijfers voor de plaatsnaam:
AB Leiden
De eerste keer stond er op mijn pakketje:
02334 AB Leiden
De tweede keer hadden ze de 0 zelfstandig weggehaald :)

Mengsel kan je niet zonder apperatuur doen.
maar standaard staan ze 2 slagen(360 x 2) uit gedraaid.

Ik zou het wel bij de garage kunnen vragen maar ten eerste kost dat me weer heel wat geld en ten tweede heb ik het gevoel dat die al heel snel "vervangen" roepen.
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden en als een van jullie even zin heeft om even naar mijn oude dame te kijken rijd ik al met een veel geruster hart rond.

Kan je nog ff een paar weken wachten ?
2 mei komen de meeste wel naar de MFMM bij Veenendaal.
Ik probeer ook te komen, en wil jou best ff helpen.
Maar als jij morgen niets te doen heb mag je ook naar Gorinchem komen.
De rest van de week heb ik geen tijd.

Gaan we als Div-rijders nog ergens afspreken voor de MFMM, om er als groep naartoe te rijden?

Even een mailtje " auf Deutsch" naar Louis mbt je postleizahl. Ze voeren dan handmatig eea in en komen de spullen (snel) bij jou aan. Je krijg ook een klantnummer toegewezen en als je dat nou bij volgende bestellingen consequent blijft gebruiken, komt het tot in lengte van dagen goed. :Y

TIP voor allen overigens:
Heb goede maand geleden OSRAM H4 Nightbreaker geplaatst en wat een verschil zeg! Zowel dimlicht als grootlicht, verkeersborden en de wegen vele malen beter zichtbaar. Moet zeggen mijn beste wijziging voor de Diversion tot nu toe, via Ebay gekocht voor 14,95 vanuit Engeland. Hier in Nederland is een setje 45 euro.

Nog even over mijn ketting... Kan ik klinken op een bepaalde manier zonder klinkapparaat? Zo nee, dan moet ik die nog ergens zien te regelen

TIP voor allen overigens:
Heb goede maand geleden OSRAM H4 Nightbreaker geplaatst en wat een verschil zeg! Zowel dimlicht als grootlicht, verkeersborden en de wegen vele malen beter zichtbaar. Moet zeggen mijn beste wijziging voor de Diversion tot nu toe, via Ebay gekocht voor 14,95 vanuit Engeland. Hier in Nederland is een setje 45 euro.
Ik heb lange tijd gezocht naar het ideale lampje en ben ook uitgekomen op de 'OSRAM H4 Nightbreaker', maar kon geen losse exemplaren vinden en heb een setje besteld via Conrad.nl voor minder dan € 30,- ;) maar nog niet geïnstalleerd.
Nog even over mijn ketting... Kan ik klinken op een bepaalde manier zonder klinkapparaat? Zo nee, dan moet ik die nog ergens zien te regelen
Als je thuis de ketting hebt gemonteerd (tijdelijk met een visje) en rustig naar een werkplaats rijdt, dan doen ze dat daar binnen enkele secondes met twee hamers en een speciale pen, heb ik meermaals gezien en de kosten zullen meevallen.

Succes. ;) 8-) :]

Als je thuis de ketting hebt gemonteerd (tijdelijk met een visje) en rustig naar een werkplaats rijdt, dan doen ze dat daar binnen enkele secondes met twee hamers en een speciale pen, heb ik meermaals gezien en de kosten zullen meevallen.

Succes. ;) 8-) :]

Ik heb jarenlang motorcross gedaan.
55 pk met een 520 ketting met een visje.
vrijwel continu vol vermogen, en nooit problemen mee gehad.
Waarom zou ik dan nu met 68 PK die je bijna nooit aanspreekt, of anders maar heel kort wel problemen krijgen ?
Ik weet niet hoe het nu bij mijn Div zit, maar het zou mij niets verbazen als het gewoon met een visje zit.
Als je er maar voor zorgt dat de ketting op juiste spanning staat en netjes in lijn.
Dus niet naar de streepjes kijken, maar echt langs de ketting .

Groeten Ron

Waarom zou ik dan nu met 68 PK die je bijna nooit aanspreekt, of anders maar heel kort wel problemen krijgen ?
Ik weet niet hoe het nu bij mijn Div zit, maar het zou mij niets verbazen als het gewoon met een visje zit.
Volgens mij zul je bij geen Div. een visje vinden, behoudens huisvlijt, want bij mijn weten wordt boven de 80 Kmh een klinksluiting aanbevolen en kom je in de echte cross hoger :?
Als je er maar voor zorgt dat de ketting op juiste spanning staat en netjes in lijn.

Groeten Ron
Netjes in lijn zal wel lukken met: Speedy76 in "Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*" ;) 8-) :]

Groeten Ron

Ben ik het ALWEER met je eens Ron, moet gewoon kunnen.

Volgens mij zul je bij geen Div. een visje vinden, behoudens huisvlijt, want bij mijn weten wordt boven de 80 Kmh een klinksluiting aanbevolen en kom je in de echte cross hoger :?
Kom naar de Div meeting dan zie je er in ieder geval één met een visje, en ik neem aan wel meer. Ik heb namelijk een nieuwe kettingset, gemonteerd door een motorzaak en de ketting zit met een visje aan elkaar, geen probleem.

Kom naar de Div meeting dan zie je er in ieder geval één met een visje, en ik neem aan wel meer. Ik heb namelijk een nieuwe kettingset, gemonteerd door een motorzaak en de ketting zit met een visje aan elkaar, geen probleem.
Bij mijn weten ging het niet om de PK's maar om de snelheden, maar ik heb altijd met een geklonken ketting gereden en heb geen ervaring met andere afgerade oplossingen. ;) 8-) :]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan