Dat zijn je mengselschroeven maar die zou ik even zo laten. Wat ik zo kan zien heb je geen XS1100 carburateurs er op zitten maar FJ1100 carburateurs. Ik las later in je eerdere post op een andere pagina dat je geen messing slangtule op carb #2 had zitten, en de dekseltjes van de carbs lijken ook niet op XS1100. Toen ging me een lampje branden. Was vroeger trouwens een geliefde update, behalve dus dat je vacuum vervroeging vervalt (maar daar is ook een oplossing voor ).
Voor wat betreft de inlaatrubbers van de XS1100: Die zijn inwendig aluminium maar in rubber gegoten om trillingen tegen te gaan.. Dus haarscheurtjes aan de buitenkant kunnen eigenlijk geen effect hebben, tenzij je inlaatrubber van ellende uit elkaar valt. Bij replica inlaatrubbers (die zijn helemaal van rubber) geldt dat er veel troep te koop is en heel weinig kwaliteit.
Even voor de duidelijkheid: Starten en rijden met een TCI van een later bouwjaar zal geen problemen opleveren. Deze TCI's zijn natuurlijk op detailniveau verbeterd (behalve die van de Maxim XJ1100 die heeft electronische vervroeging). Starten en rijden kan ook gewoon zonder vervroeging net als rijden met een ouder model TCI. Als je het verschil niet aan den lijve ondervonden hebt zul je het nooit weten.
Het is duidelijk dat er vroeger meer aan je motor veranderd is maar dat heeft volgens mij niks met je huidige probleem te maken als je verhaal klopt.
Mijn maten en ik werken vaker aan verontreinigde carbs en die zijn heel erg moeilijk schoon te maken. Zoals je aangeeft: ze in een ultrasoon gooien werkt niet ... als je niet alles doet.. Ik doe ze (helemaal kaal) 3 a 4 keer 45 tot 60 minuten met een temperatuur van 60 graden en een toevoeging van professionele carburateur cleaner. Tussendoor met water en lucht schoonmaken, alle kanalen uitblazen. De gedemonteerde onderdelen idem dito (per carburateur nummeren en apart houden). Daarna doet mijn maat met lucht ALLE kanalen met aftakkingen controleren op verstoppingen en worden ze met raggertjes op maat schoon gemaakt. Sommige kanalen zijn minder dan een halve mm in diameter EN vertakken zich. Bijvoorbeeld de pilotjet naast de hoofdsproeier die onder andere zowel naar de mengselschroef als naar de 3 minuscule gaatjes boven iedere gasklep gaat. En desondanks zul je er dan toch soms meerdere pogingen aan moeten wagen.
Voor wat betreft de inlaatrubbers van de XS1100: Die zijn inwendig aluminium maar in rubber gegoten om trillingen tegen te gaan.. Dus haarscheurtjes aan de buitenkant kunnen eigenlijk geen effect hebben, tenzij je inlaatrubber van ellende uit elkaar valt. Bij replica inlaatrubbers (die zijn helemaal van rubber) geldt dat er veel troep te koop is en heel weinig kwaliteit.
Even voor de duidelijkheid: Starten en rijden met een TCI van een later bouwjaar zal geen problemen opleveren. Deze TCI's zijn natuurlijk op detailniveau verbeterd (behalve die van de Maxim XJ1100 die heeft electronische vervroeging). Starten en rijden kan ook gewoon zonder vervroeging net als rijden met een ouder model TCI. Als je het verschil niet aan den lijve ondervonden hebt zul je het nooit weten.
Het is duidelijk dat er vroeger meer aan je motor veranderd is maar dat heeft volgens mij niks met je huidige probleem te maken als je verhaal klopt.
Mijn maten en ik werken vaker aan verontreinigde carbs en die zijn heel erg moeilijk schoon te maken. Zoals je aangeeft: ze in een ultrasoon gooien werkt niet ... als je niet alles doet.. Ik doe ze (helemaal kaal) 3 a 4 keer 45 tot 60 minuten met een temperatuur van 60 graden en een toevoeging van professionele carburateur cleaner. Tussendoor met water en lucht schoonmaken, alle kanalen uitblazen. De gedemonteerde onderdelen idem dito (per carburateur nummeren en apart houden). Daarna doet mijn maat met lucht ALLE kanalen met aftakkingen controleren op verstoppingen en worden ze met raggertjes op maat schoon gemaakt. Sommige kanalen zijn minder dan een halve mm in diameter EN vertakken zich. Bijvoorbeeld de pilotjet naast de hoofdsproeier die onder andere zowel naar de mengselschroef als naar de 3 minuscule gaatjes boven iedere gasklep gaat. En desondanks zul je er dan toch soms meerdere pogingen aan moeten wagen.