Het grote XS1100 Topic

We gaan verder …. Remleiding is ook aangesloten. Ik heb het verdeelblokje omgekeerd en de aansluiting naar het stuur toe verplaatst waardoor de remleiding wel lang genoeg is.
IMG_0138.jpeg
 
Daar zijn we weer
IMG_0144.jpeg
IMG_0143.jpeg

Vandaag een en ander gebrainstormd. Er zitten n setje zijkapjes bij de spullen van deze motor. Ik heb ze ns met ducktape op de plek geplakt waar ik denk dat ze thuis horen 😁. Het plan erachter is om aan de ene kant de spanningsregelaar achter het kapje te zetten en aan de andere kant de ignition unit. Het zit dan n beetje in de koele lucht en niet boven n warme motor en het blijf dan overzichtelijk. Ik sta altijd open voor n goed idee ( ben geen monteur maar lasser) 😉
 
Ontsteking zit bij mijn 850 ook achter de rechterkap. Spanningsregelaar zit onderop de accubak geschroefd, zodat die z'n warmte daar ook aan het metaal kan afgeven.
 
Accubak wil ik tussen de kapjes in zetten. Dit kan omdat er geen originele luchtfilter op past omdat het frame is aangepast.
 
Het was weer zo n dag vandaag. Dus de garagedeur ns open gezet. Ik heb 2 zijkapjes maar allebeide n stuk eruit en 1 zonder bevestiging. Dus maar ns op m’n andere motor naar de winkel. Wat spul gehaald en de knutsel kleren aan 😂.
IMG_0174.jpeg
BD6C0C11-87A4-49E7-9A9D-A58B2BF3FC60.jpeg
688B6BA1-4192-4B82-AC7F-B866ACC8AA48.jpeg

Morgen is weer n dag 😉
 
Ben ik weer. Ik had vanmiddag vrij. Zoiets van doorwerken en n goede baas 😁. Vanmiddag nog wat geknutseld aan m’n zijkapjes. Een kant heeft zn vorm en bevestiging. Dus bevestiging onderzijde gemaakt. Daar zat een gat en vanaf de voorkant gezien kapje dicht gemaakt en de eerste keer in wat lak gezet om de oneffenheden goed te voorschijn te halen. Nummer 2 heb ik ook gedeeltelijk dicht aan de voorkant. Onderkant nog n gat dicht maken ( stuk eruit gebroken ). Voor vandaag heb ik er vrede mee.
IMG_0186.jpeg
 
Net als een verbouwing in huis. Dat waar het meeste werk in zit, zie je niet meer als alles afgewerkt is.
 
Mooi dat je er lekker mee bezig bent, dit zeer speciale ding verdient het om afgebouwd te worden!
 
Ben ik weer …
Ondertussen toch nog bezig geweest met andere zaken maar ook met de XS1100. Hydraulische koppeling werkt ook weer mooi opgepoetst en nieuw seal erin. Goed ontluchten en hij is weer werkend. Ik heb me toch een ander zekering kastje besteld,is makkelijker met aansluiten en beter zicht erop als er eentje kapot is. De rechter stuurschakelaar de kabel verlengd zodat deze goed onder de tank zit met speling en uitgezocht. Deze werkt. De linker is kapot ( knipperlichtschakelaar ). De rest ook uitgezocht en werkt, vervanger is besteld als deze binnen is hopelijk n kwestie van ombouwen en ook verlengen
IMG_0204.jpeg

Nieuwe seal enne …..wordt vervolgd
 
We zijn er weer met n kleine update. Het is nog n beetje ruw en moet nog verfijnd worden maar er is weer progressie…….
IMG_0375.jpeg
IMG_0376.jpeg

Zadelpan is ver klaar , het originele achterlicht vind ik toch het mooiste uitkomen bij het kontje. Zitten ook 2 lampjes in ( 1 kapot dan nog steeds n lampje wat het doet, toch n beetje veiligheid )
Wordt vervolgd 😉
 
Ben ik weer ff
Ik heb m’n zijkapjes zover klaar, alle stukken wat eruit waren nieuw gemaakt en de imitatie zadelpan heb ik verenigd meteen Honda bol dor kontje. Gaat de zolder op totdat de motor loopt. Dan is t primeren en n kleurtje geven 😉
IMG_0599.jpeg
 
XS kapt ermee. XS-ers mijn 1978 XS1100 was altijd al gevoelig voor vocht. Nu op de terugweg van het Elefantentreffen in Thurmangsbang begon hij zeer onregelmatig te lopen. Kreeg de indruk dat hij soms op 2 cilinders liep. Als ik het toerental op zo'n 3100 toeren hield pakte hij zo nu en weer op. Iets meer of minder gas en het was weer fout. Maar toen op de borden Arnhem stond rook hij de stal en liep weer prima. Thuisgekomen toch maar de carbs gedemonteerd en ultrasoon laten reinigen en voorzien van nieuwe sproeiers e.d. Bij de eerstvolgende gelegenheid (nieuwenoord Motorrun) 's ochtends prima lopen. Tijdens de lunch lichte regen en ja hoor na de lunch zeer moeilijk starten en bijna niet meer weg te komen. Toch thuis gekomen. Eerst alle basiszaken optisch bekeken. Geen vonk op 1 en 4 . Bobine gaf andere waarden dan gelijksoortige 2e bobine (overigens geen originele). Bobine vervangen en wel weer vonk op alle vier. Maar hij bij starten geeft hij geen klap. Je hoort hem wat vlubberen in de uitlaat en zo nu nu een dan een doffe klap uit de uitlaat. Bij doormeten blijkt de CDI unit op het punt waar hij volgens het handboek 6 volt zou moeten geven geen prik te hebben. Ik vermoed dus dat het probleem in de CDI unit zit. Nu de hamvraag: Wie heeft een Hitachi type TID14-01 2H7-10 CDI unit liggen welke ik even aan mijn XS zou mogen aansluiten. Zodat ik zeker weet dat dit het probleem is voordat ik verdere grote kosten ga maken.
Hoop toch in september met mijn vaste passagier de MA run in Venlo te kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan