Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hotelletje geboekt voor de nacht van vrijdag op zaterdag (niet de Schacht)....Xs treffen Belgie 2023
Hallo,Nog nette 1100 ,
② Yamaha XS1100 1978 — Motoren | Oldtimers — 2dehands
Mooie Yamaha XS 1100 uit 1978.Destijds de eerste 'superbike' 4-cylinder met bovenliggende nokkenas.Na lang zoeken vond ik deze motor die wel wat liefdewww.2dehands.be
Bedankt voor je reactie. De naam komt van de eerste moto die ik kocht zo'n 5 jaar terug. een xs850.Hallo Dries, welkom op dit forum. Gezien jouw nickname zou ik je eerder op het triple forum verwachten.
Maar de Xs1100 als grote broer ia daar zeer verwant aan.XS 750 Deel 4
En omdat de vorige vol is, een nieuwe! Voor alle (GX), XS750 en XS850 gerelateerde zaken, de luchtgekoelde 3 pitters van Yamaha uit de jaren 1976-1981 Linkje naar de vorige: Deel 3: XS750 deel 3 Deel 2: XS750 deel 2 Deel 1: XS 750 Met een plaatje.. van mijn XS850 Enkele XS...www.motor-forum.nl
Olie lekt van boven naar beneden, dus ik zou het in de klepdeksel pakking zoeken. Bekend lekkage punt is ook de toerenteller aandrijving in de kop. Heeft deze een oliekoeler? Kan ook daarvandaan komen en door de rijwind op het blok terechtkomen.
Maak eerst alles goed schoon met ontvetter en laat de motor dan warm draaien. Wellicht zie je dan snel wat er lekt.
Mathh, Ook jij bedankt voor de reactie. Ik bekijk morgen alles eens en hou jullie op de hoogte.Welkom Dries, mooie motor die je gekocht hebt.
Ik zou eens naar de kettingspanner kijken en met name de pakking en/of de rubber plug aan de voorkant. Tevens de stalen oliestijg leiding achter de cylinder (van naast de oliedrukschakelaar naar de cylinderkop) nakijken op haarscheuren: ff schoonmaken en starten,kijken of er olie uitlekt.
Je kunt ook even de uitlaat demonteren en kijken of het echt uit de cylinder komt, als dat zo is , is er meer aan de hand. De 1100 heeft trouwens een electronische toerenteller die wordt aangedreven via de dynamo. Bij een vd drie gele kabels wordt een witte afgetakt die de toerenteller aandrijft. En idd de klepdeksel pakking. Lekke koppakking gebeurt niet vaak. Succes met zoeken. gr Math
Zo te zien is iemand bezig geweest met kneedbaar aluminium onder die spanner, ik weet niet wat daaronder zit maar zal vastHallo,
Me even voorstellen. Ik ben Dries en heb woon in België. Ik heb onlangs deze moto gekocht (na lang zoeken) en ben nog steeds tevreden. Echter, zijn er een aantal werkzaamheden die vrij dringend moeten uitgevoerd worden:
1) olielek ter hoogte van kettingspanner
2) olielek ter hoogte van uitlaatdichting 1e cilinder links. (Iemand een idee waar ik best eerst zoek?) Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat olie ter hoogte van de uitlaatdichting lekt?
3) linker benzinekraan sluit niet goed meer af.
Hopelijk blijft het hierbij en kan ik de motor snel probleemvrij krijgen.
Gelukkig is het geen kneedbaar aluminium maar een lek moet er wel geweest zijn. De sileconedichting werd er dubbel dik aangebracht.Zo te zien is iemand bezig geweest met kneedbaar aluminium onder die spanner, ik weet niet wat daaronder zit maar zal vast
niet veel goeds zijn. Blijkbaar een lekkage geprobeerd op te lossen.
Ik ken de vorige eigenaar, die heeft meerdere XS-en gehad en heeft nog niet zo lang geleden bijna alles verkocht. Best wel secuur hoor. Stuur me maar een pb als je iets meer wilt weten.Is er trouwens iemand die iets meer kan vertellen over de motor? Hij reed tot voor kort in Nederland rond met kenteken MG-34-FP.
Ik heb hem aangekocht bij Amerongen.
Bedankt voor de info. Eigenlijk wel veel ex- eigenaars zo te zienBekijk bijlage 1876537MG-34-FP - Alles over de Yamaha Tour XS 1100
Ik heb de Yamaha Tour XS 1100 uit 1978 gespot op Finnik.finnik.nl