Het grote XS1100 Topic

XS kapt ermee. XS-ers mijn 1978 XS1100 was altijd al gevoelig voor vocht. Nu op de terugweg van het Elefantentreffen in Thurmangsbang begon hij zeer onregelmatig te lopen. Kreeg de indruk dat hij soms op 2 cilinders liep. Als ik het toerental op zo'n 3100 toeren hield pakte hij zo nu en weer op. Iets meer of minder gas en het was weer fout. Maar toen op de borden Arnhem stond rook hij de stal en liep weer prima. Thuisgekomen toch maar de carbs gedemonteerd en ultrasoon laten reinigen en voorzien van nieuwe sproeiers e.d. Bij de eerstvolgende gelegenheid (nieuwenoord Motorrun) 's ochtends prima lopen. Tijdens de lunch lichte regen en ja hoor na de lunch zeer moeilijk starten en bijna niet meer weg te komen. Toch thuis gekomen. Eerst alle basiszaken optisch bekeken. Geen vonk op 1 en 4 . Bobine gaf andere waarden dan gelijksoortige 2e bobine (overigens geen originele). Bobine vervangen en wel weer vonk op alle vier. Maar hij bij starten geeft hij geen klap. Je hoort hem wat vlubberen in de uitlaat en zo nu nu een dan een doffe klap uit de uitlaat. Bij doormeten blijkt de CDI unit op het punt waar hij volgens het handboek 6 volt zou moeten geven geen prik te hebben. Ik vermoed dus dat het probleem in de CDI unit zit. Nu de hamvraag: Wie heeft een Hitachi type TID14-01 2H7-10 CDI unit liggen welke ik even aan mijn XS zou mogen aansluiten. Zodat ik zeker weet dat dit het probleem is voordat ik verdere grote kosten ga maken.
Hoop toch in september met mijn vaste passagier de MA run in Venlo te kunnen rijden.
 
Ik heb vandaag wat tijd gehad om aan de xs te werken. Achterlampje en bijpassend kontje met knippers en kentekenplaathouder
IMG_1221.webp
IMG_1220.webp
 
Ben ik weer. Ik heb weer n beetje progressie gemaakt. De 4 in 1 bochten met de bijbehorende collector met daarop aangepaste en verbouwde demper van n yamaha xsr 900. Ik moet binnen nog wat isolatie maken in de pot en dan het bekende dekseltje op het potje lassen …🤔😉
IMG_1411.webp
IMG_1412.webp
 
Terug
Bovenaan Onderaan